Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Scarlet] wel adsl signaal, geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Sinds donderdagavond heb ik niet langer verbinding met internet.
Ik gebruik een Bbox die tot nu toe perfect gewerkt heeft. Tijdens het onweer van afgelopen donderdag was ik aan het surfen en opeens viel de verbinding weg. Via de bbox heb ik wel nog toegang tot mijn ftp-thuisnetwerk (ook draadloos) en kan ik in de instellingen van de bbox.
Factory reset is al gebeurd, opnieuw geconfigureerd maar zonder resultaat. Ik krijg maar geen ip adres/ werkende internetverbinding. Ik heb wel nog een adsl-signaal.
Een blikseminslag lijkt me uitgesloten omdat buiten dit, alle andere apparaten nog werken.
Een lijntest van scarlet leek ook ok.
Weet iemand raad hiermee? helpdesk vermoed de bbox, maar aangezien alle andere functies nog werken heb ik daar m'n bedenkingen toch bij.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik gok ook de Bbox: dat al het andere nog werkt, wil nog niet zeggen dat alleen het ADSL-gedeelte niet kapot kan zijn.

Heb wel vaker gezien/gehoord dat bij onweer een modem (half) sneuvelt danwel van slag is: die koperen telefoonlijnen in de grond willen best eens een blikseminslag een eindje vervoeren, zodat ook woningen die wat verder weg staan, toch 'getroffen' worden (en dan met name de telefoon-/adsl-apparatuur).

Verwijderd

Topicstarter
De "helpdesker " dacht ook hieraan omdat er wel nog een adsl-signaal op de lijn zat. Er zijn wel enorm veel blikseminslagen geweest in de buurt. Misschien dan toch? Zal eens proberen een andere modem te pakken te krijgen.