[AVG] Statistiekvervalsing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Vandaag open ik de laptop waarna AVG een melding geeft dat er onlangs bedreigingen zijn geblokkeerd.
Op dat moment dacht ik nog "vreemd, nooit iets van gezien" en opende de pagina die AVG mij voorschotelde.

http://www.avg.com/nl-nl/...828&DR57=828&DR8=0&DR58=0

Als je deze opent dan zie je de pagina die ik te zien kreeg. Dit matcht absoluut niet met de scanrapporten uit AVG zelf en een zoektocht op het internet levert één topic op (ander forum) van iemand die hetzelfde kreeg (wel andere getallen) maar zijn PC in die maand niet eens aan heeft gehad (zegt hij zelf).

De grap is dat dit de pagina is bij AVG:

http://www.avg.com/nl-nl/threat-report-app10

Zelfde pagina, lege waarden. Dit lijkt op vervalsing van statistieken doordat de waarden die in de bovenste URL niet overeen komen met hetgeen in de logfiles van AVG zelf staan (geen bedreigingen, infecties of andere kwaadaardige bestanden).

Volgens mij mag dit niet zomaar maar hoe toon je zoiets aan? Als dit inderdaad statistiekvervalsing is dan zakt AVG behoorlijk in mijn achting.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welke bedreigingen heb je het?
TYPE BEDREIGING LAATSTE 30 DAGEN TOTAAL
Identiteit Uw identiteit
Bewaakte verdachte processen 322 322
Geblokkeerde verdachte transmissies 0 0
Herstelde spyware 0 0
Herstelde infecties 0 0
Totaal beschermingen tegen bedreigingen 4554369 4554369
Bestanden Uw bestanden
Gescande bestanden 0 0
Geblokkeerde bedreigingen in bestanden 4 4
E-mail Uw e-mail
Gescande e-mails 828 828
Geblokkeerde e-mailbedreigingen 0 0
Wereldwijd AVG Wereldwijd
Aantal mensen dat door AVG wordt beschermd 110 miljoen
Aantal bedreigingen dat AVG per dertig dagen herkent en tegenhoudt 3 miljard
Ik zie hier alleen 4 van de 828 mailtjes geblokkeerd en dat klinkt niet echt hoog.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kreeg ook zo'n melding gisteren, het lijkt mij ook vooral een soort van reclame eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.avg.com/nl-nl/...7=1337&DR8=1337&DR58=1337

Lijkt eerder dat je scanner gewoon de URL genereert en je dit laat zien, mischien makkelijker om een URL te delen ipv screenshot maken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:29:
Over welke bedreigingen heb je het?
Dat is het juist, geen. AVG komt met zoiets en ik begrijp het niet want er was niets. Ik krijg het gevoel dat AVG zich 'belangrijk' wil maken.
Ik zie hier alleen 4 van de 828 mailtjes geblokkeerd en dat klinkt niet echt hoog.
Wel als je jezelf bedenkt dat er niets is geblokkeerd.
SinergyX schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:41:
http://www.avg.com/nl-nl/...7=1337&DR8=1337&DR58=1337

Lijkt eerder dat je scanner gewoon de URL genereert en je dit laat zien, mischien makkelijker om een URL te delen ipv screenshot maken?
Dat deed ik toch. :?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah zo. Het is een generieke melding die misschien al komt bij een enkel geblokkeerd iets (zoals dus een mailtje). Lijkt inderdaad een "beetje" overdreven marketingspeak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn VM gaf hetzelfde, maar dan andere nummers. Ik vond het al heel vreemd, want de VM draait praktisch nooit. Er bleken iets van 800+ items tegengehouden te zijn. Vraag mij af wanneer dat zou zijn gebeurt en hoe 't gedaan is. Link Scanner is niet geïnstalleerd, dus als er iets via 't web is geblokkeerd, kan 't niet eens. En virussen oid zou een andere melding moeten geven.
Duidelijk iets van een scareware tactiek om klanten een gevoel van veiligheid te geven, dat AVG z'n werk goed doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1