Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36
Afgelopen week ben ik op zoek gegaan naar een wall mount voor mijn TV. Na goede verhalen gehoord te hebben ben ik in eerste instantie op zoek gegaan naar een Vogel. Hier kwam ik uit op de VFW 032 maar daar waren nogal wat negatieve reacties op. Dus naar de lokale BBC gegan en daar een AVF UL200 opgepikt (kan ik zo snel ook niet in de prijswatch vinden).

Nadat ik netjes 4 gaatje van 1 CM in de muur heb gemaakt en de pluggen erin heb geduwd, wil ik de vier schroeven erin draaien. Van de vier schroeven heb ik er twee die ik er niet helemaal in krijg (0,5 cm en 1 cm uit de muur). De laatste leek er ook nog eens schreef in te gaan. Hebben mensen hier ervaring mee? De schroeven lijken allemaal muurvast te zitten.

Wat kan ik nu het beste doen? De pluggen zitten in de muur en krijg ik er nu ook niet meer uit. Opnieuw gaten boren is daardoor geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet gewoon je gaatjes te ondiep gemaakt? Dan gaan de schroeven er natuurlijk niet ver genoeg in. Pluggen moet je met een beetje peuteren er toch we uit kunnen krijgen. Gewoon een schroef er een klein stukje indraaien en dan de plug eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

De pluggen kun je gewoon weer uithalen. Een lang dunne schroef een klein stukje indraaien en de plug uittrekken.
Zijn de gaten niet te groot ? Ik vind een boorgat van 1 cm wel aan de dikke kant. Normaal is 6mm of 8mm al voldoende en kleinere gaten boren wat makkelijker.

En een boorgat van 10mm boor je natuurlijk niet in 1 keer. Eerst voorboren met 4mm en daarna pas naar 10mm gaan. Zo boor je makkelijker en veel betere gaten in steen/beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
1CM gaten zijn precies goed voor de pluggen. Ze blijven er in ieder geval inzitten. Heb nu opnieuw geboord en nu zaten 3 van de 4 gaten goed. 1 gat lijkt met wat bijboren en vullen nog wel aardig te redden te zijn. Nu is het een kwestie van de vier schroeven erin draaien. Wat een slavenwerk is dat zeg. Mijn handen zijn nu al knalrood en het zal mij niets verbazen als dit blaren gaat opleveren. Morgen de laatste paar centimeter erin schroeven. Wat zal ik blij zijn als hij hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Geen accu boormachine? Kruiskop erop en laat die al het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Van mijn handen of van het bouwwerk?
pennywiser schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:55:
Geen accu boormachine? Kruiskop erop en laat die al het werk doen.
Ik vrees dat mijn accuboormachine de kracht er niet voor heeft. Ik heb niet veel kracht in mijn handen maar ik loop nu al een uurtje of 2 te zwoegen om 4 schroeven erin te krijgen. Het zweet staat mij op de rug, ik betwijfel of de accuboormachine dat overleeft.

Is het overigens normaal dat de schroeven er zo loodzwaar in gaan?

[ Voor 63% gewijzigd door Robkazoe op 22-08-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neem dan gewoon bouten, en draai ze aan met een sleutel

Maar pluggen van 1 cm, zijn dat niet gewoon slagpluggen (met bijbehorende schroef) waar je de schroef zo in kan hameren ?
http://www.joostdevree.nl/shtmls/slagplug.shtml

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 22-08-2011 22:06 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meet je schroeven op en meet je pluggen op. Dikke kans dat je pluggen te kort cq je schroeven te kang zijn, en dan krijg je ze idd niet in de muur, zelf niet in gipsbetonblokken :)

Schroeven een cm of anderhalf uit de pluk draaien en ze met een waterpomptang (kun je lekker veel kracht mee zetten) met plug en al uit de muur trekken.
Vervolgens je gaten wat dieper boren en zorgen dat je schroeven er iig helemaal in passen. Ook je pluggen checken of ze wel geschikt zijn voor schroeven van de dikte die je gebruikt. Dat de schroeven er in passen wil nog niet zeggen dat de dikte van 2x het plastic van de plug + de dikte van de schroef ook past, zeker niet in een muur die wat steviger is :)

En ik durf er onderhand vergif op in te nemen dat als je gaten groot genoeg zijn en je pluggen goed bij de schroeven passen, dat je accutol er dan geen moeite mee zal hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 11:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Robkazoe schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:01:
[...]

Van mijn handen of van het bouwwerk?

[...]

Ik vrees dat mijn accuboormachine de kracht er niet voor heeft. Ik heb niet veel kracht in mijn handen maar ik loop nu al een uurtje of 2 te zwoegen om 4 schroeven erin te krijgen. Het zweet staat mij op de rug, ik betwijfel of de accuboormachine dat overleeft.

Is het overigens normaal dat de schroeven er zo loodzwaar in gaan?
Nee, schroeven gaan er alleen moeilijk in als ze te weining ruimte hebben. Dus of je gaten zijn te krap gemaakt (lees: niet diep genoeg) of je doet iets echt niet goed. Also, schroeven van een centimeter in doorsnee zijn wel heel erg groot, zelfs als het om een wallmount gaat. Zaten de schroeven erbij of heb je ze zelf gekocht?

Overigens klinkt het niet echt alsof je veel ervaring hebt met doe het zelven. Niemand die even kan helpen ipv jezelf zo op te winden en nutteloos moe te maken? Over het algemeen zijn schroeven en pluggen in een muur doen toch echt wel _heel_ simpel... (nofi hoor). En wat mijn bovenmuurman zegt: als een schroef genoeg ruimte heeft kan een accu boor machine dat prima aan. Maar het klinkt gewoon alsof je het te krap gemaakt hebt. Heb je de diepte van de schroef of van de plug genomen? Altijd de langste nemen dus, over het algemeen zal dat je schroef zijn en niet de plug

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 22-08-2011 22:09 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

erbij denk ik

http://www.avf-comet.com/products-instructions/ul200.pdf

gozer zet er een baco of een ringsleutel of een steeksleutel op. daar is die zeskant op de schroef voor ;)
en zijn je gaten minimaal 65 mm diep? en heb je het gruis er even uitgeblazen.gezogen ?

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 22-08-2011 22:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het zijn de schroeven die erbij zitten ja (de F-schroeven). De schroeven zijn 6,5 cm (opgemeten), heb de gaten 7 centimeter diep gemaakt om er zeker van te zijn dat ik niet loop te kutten op de laatste millimeter. Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat het gat niet dik genoeg is voor plug + schroef. Want de rest heb ik allemaal volgens het boekje gedaan.

Ik ga morgen eens bij de Gamma kijken of ze van die bouten hebben zoals jij al eerder aangaf fish. Misschien dat ik die er wel in krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 22-08-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee pak nou eerst gewoon een sleutel om ze aan te draaien. want je hebt volgens de instructie een goed gat gemaakt. en schroeven in een plug van 1cm gaan ook helemaal niet makkelijk.

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQNquepjswOmeXYSBaitoEEJPOaMQpyRQTn02VIJ2KLJvDC_0bT
ik heb ook gewoon kastjes opgehangen met 8mm en bouten dan pak ik ook de ratel en geen schroevedraaier

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 22-08-2011 22:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Robkazoe schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:12:
Het zijn de schroeven die erbij zitten ja (de F-schroeven). De schroeven zijn 6,5 cm (opgemeten), heb de gaten 7 centimeter diep gemaakt om er zeker van te zijn dat ik niet loop te kutten op de laatste millimeter. Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat het gat niet dik genoeg is voor plug + schroef.

Ik ga morgen eens bij de Gamma kijken of ze van die bouten hebben zoals jij al eerder aangaf fish. Misschien dat ik die er wel in krijg.
Wat voor soort muur probeer je het in te doen, beton? Overigens zijn dit echt kutschroeven, maar je kan ze dus ook met een rateltang of waterpomptang erin draaien. Dan kan je iig meer kracht zetten. (ik zou de eerste doen, stuk veiliger ivm het stukmaken van de kop met een waterpomptang)

Je kan iig proberen het gat iets wijder te maken (boor erin en een beetje 'wiggen') maar dat wil je ook niet te veel doen omdat de schroef dan teveel ruimte kan krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 22-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Morgen maar eerst eens een bezoekje aan de bouwmarkt brengen en een rateltang of sleutel aanschaffen. Heb deze hier niet liggen. Met het huidige materiaal gaat het niet lukken vrees ik.

@Notna, ja het is inderdaad beton. Voor het 'wiggen' ben ik een beetje bang. De pluggen moeten wel hun steun houden en niet zo meteen teveel speling hebben zodat ze naar beneden komen zetten samen met de tv.

Ben overigens beginnend tot licht gevorderd klusser. Ik heb wel eens vaker gaten moeten boren en pluggen moeten gebruiken om bv lampen op te hangen. Maar heb daar naar mijn weten geen pluggen van 10 mm gebruikt en schroeven van 5+ cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:06
Als je de pluggen er niet uitkrijgt, zorg er eerst voor dat je schroeven eruitdraait. Daarna kun je misschien met een passende platte schroevendraaier de plug eruit wippen. Ook kun je een ijzerboor in de boormachine steken en de plug uit/wegboren. Kom dan niet met de boor teveel in de beton(je sloopt de boorkop dan). Je kunt dan weer opnieuw beginnen met beter passende pluggen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Robkazoe schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:28:
Morgen maar eerst eens een bezoekje aan de bouwmarkt brengen en een rateltang of sleutel aanschaffen. Heb deze hier niet liggen. Met het huidige materiaal gaat het niet lukken vrees ik.

@Notna, ja het is inderdaad beton. Voor het 'wiggen' ben ik een beetje bang. De pluggen moeten wel hun steun houden en niet zo meteen teveel speling hebben zodat ze naar beneden komen zetten samen met de tv.

Ben overigens beginnend tot licht gevorderd klusser. Ik heb wel eens vaker gaten moeten boren en pluggen moeten gebruiken om bv lampen op te hangen. Maar heb daar naar mijn weten geen pluggen van 10 mm gebruikt en schroeven van 5+ cm.
Als er teveel ruimte onstaat kan je altijd nog vleoibaar mortel gebruiken. Heb ik ook moeten doen voor het ophangen van een wasbak in een brosse beton muur (maar dan met keilbouten) Spul spuit je in het gat, dan druk je de schroef met plug en al erin en laat het drogen voor een uur of wat. Komt er nooit meer uit :+. Werkt als een gek (mocht je echt teveel ruimte krijgen)

Dit dus: http://www.products4engin...13218-vloeibare-plug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Notna schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:32:
[...]

Als er teveel ruimte onstaat kan je altijd nog vleoibaar mortel gebruiken. Heb ik ook moeten doen voor het ophangen van een wasbak in een brosse beton muur (maar dan met keilbouten) Spul spuit je in het gat, dan druk je de schroef met plug en al erin en laat het drogen voor een uur of wat. Komt er nooit meer uit :+. Werkt als een gek (mocht je echt teveel ruimte krijgen)

Dit dus: http://www.products4engin...13218-vloeibare-plug.html
De vloeibare plug Fill & Fix van Fischer is een systeem voor het bevestigen van lichte bouwdelen
zo'n tv kan een behoorlijk moment opwekken (getuige de dikke schroeven) ik wil je best geloven. maar ik zou dit spul niet durven gebruiken.
dan zou ik voor normale chemische ankers oid gaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Een heel topic op GoT hoe je een paar schroeven/bouten in de muur krijgt.. moet toch niet gekker worden dat daar tegenwoordig al uitleg voor nodig is :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DukeBox schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:44:
Een heel topic op GoT hoe je een paar schroeven/bouten in de muur krijgt.. moet toch niet gekker worden dat daar tegenwoordig al uitleg voor nodig is :P
U riep?
\[Doe-Het-Zelf] Het klussende Tweaker Q&A en verzamel topique

:P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

fish schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:39:
[...]

[...]

zo'n tv kan een behoorlijk moment opwekken (getuige de dikke schroeven) ik wil je best geloven. maar ik zou dit spul niet durven gebruiken.
dan zou ik voor normale chemische ankers oid gaan
Hmm, verkeerde link, moet dit zijn: http://apps.fischer.de/po...EMIE-$MZG-FHBII-$MUG-F104

(heb dus dat ism keilbouten gebruikt voor natuurstenen wasbakken van rond de 30 kilo. Ben er op gaan hangen (met dus een extra 80 kilo) en er gebeurde echt niets mee. Kreeg de bouten er ook niet meer uit tbh :+

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 22-08-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja dat zei ik chemische ankers :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het is ondertussen gelukt. Met een ratel + bout/schroef combo van 6 centimeter hangt mijn TV erg solide. Nu alleen de kabelbende erachter en aan de zijkant nog ordenen. Bedankt allen voor de tips!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/veubzm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Jammer dat ie scheef hangt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 24-08-2011 23:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Hmmm.... Heb toch het idee dat het ligt aan het technisch vernuft van TS en/of het gereedschap. Niet dat ik hier wil ranten, maar als je je goed voorbereidt hoeft het niet zo moeilijk te zijn.
De kracht die op de schroeven komt te staan is haaks op de schroef, en dan kunnen ze veel hebben. Wanneer het indraaien van de schroef zo zwaar gaat is de beschikbare ruimte simpelweg te krap. Natuurlijk moet je ze er niet met je vinger in kunnen duwen maar de plug wordt dikker wanneer er een schroef in wordt gedraaid, dan pas zit het geheel echt vast.
Begrijpelijk dat je de handleiding volgt, al loont het soms de moeite om zelf mee te denken (we blijven tweakers). Zo gebruik ik zelf bijna altijd eigen pluggen, schroeven en bouten waarvan ik weet dat ze kwalitatief goed zijn. Meegeleverde zooi is m.i. vaak van inferieure of mindere kwaliteit.

Kortom:
1. Goed meten
2. Ken je ondergrond en kies je gereedschap
3. Kies je bevestigingsmateriaal
4. Dubbelcheck punt 1
5. Gaten maken van klein naar groot
6. Plug erin (moet niet al te moeilijk gaan - lees: een hamer moet niet nodig zijn)
7. Schroeven erin...

Overigens kun je, met name in oudere flatgebouwen, het slecht treffen met het beton. Kan soms echt serieus gereedschap vereisen. Ik heb genoeg vrienden die denken met een klopboor daar even een gat in te maken, of werken met boortjes uit de '5 euro-bak'. Hetzelfde gaat op voor schroeven, slecht passende schroevendraaiers en/of bitjes.

Ik had graag foto's gezien van je steun en de bevestiging aan de muur.

Anyway... Hij hangt, en op het oog heel netjes. Ben het niet zonder meer eens met DukeBox dat het scherm scheef hangt. Kan ook aan de foto liggen. Ik neem aan dat je er een waterpas bij hebt gebruikt. En kleine afwijkingen zijn vaak prima te corrigeren; daar hoef je niet helemaal voor opnieuw te beginnen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

links en rechtsvoor zijn wel erg dicht bij de center geplaats imho

Iperf

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

fish schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:17:
Behalve dat is ook het gebrek aan afstand tussen de links- en rechtsvoor en het scherm niet echt future proof: een ietwat grotere tv na wat jaren en je kan je je speakers al herhangen, hopelijk zonder dat de oorspronkelijke gaatjes zichtbaar zijn.

Wel een minimalistisch en 'clean' resultaat.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeker, nou de kabels op de gronds netjes nog wegwerken :P

Iperf

• Robkazoe
Dunno of het sarcasme is of for real maar alle boxen, tv en kast staan waterpas.
JvW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:38:
Hmmm.... Heb toch het idee dat het ligt aan het technisch vernuft van TS en/of het gereedschap. Niet dat ik hier wil ranten, maar als je je goed voorbereidt hoeft het niet zo moeilijk te zijn.
De kracht die op de schroeven komt te staan is haaks op de schroef, en dan kunnen ze veel hebben. Wanneer het indraaien van de schroef zo zwaar gaat is de beschikbare ruimte simpelweg te krap. Natuurlijk moet je ze er niet met je vinger in kunnen duwen maar de plug wordt dikker wanneer er een schroef in wordt gedraaid, dan pas zit het geheel echt vast.
Begrijpelijk dat je de handleiding volgt, al loont het soms de moeite om zelf mee te denken (we blijven tweakers). Zo gebruik ik zelf bijna altijd eigen pluggen, schroeven en bouten waarvan ik weet dat ze kwalitatief goed zijn. Meegeleverde zooi is m.i. vaak van inferieure of mindere kwaliteit.

Kortom:
1. Goed meten
2. Ken je ondergrond en kies je gereedschap
3. Kies je bevestigingsmateriaal
4. Dubbelcheck punt 1
5. Gaten maken van klein naar groot
6. Plug erin (moet niet al te moeilijk gaan - lees: een hamer moet niet nodig zijn)
7. Schroeven erin...

Overigens kun je, met name in oudere flatgebouwen, het slecht treffen met het beton. Kan soms echt serieus gereedschap vereisen. Ik heb genoeg vrienden die denken met een klopboor daar even een gat in te maken, of werken met boortjes uit de '5 euro-bak'. Hetzelfde gaat op voor schroeven, slecht passende schroevendraaiers en/of bitjes.

Ik had graag foto's gezien van je steun en de bevestiging aan de muur.
Ik snap je punt ook deels wel en ben eigenlijk jouw rijtje ook afgegaan behalve dat ik voor het materiaal van de wandsteun zelf heb gekozen in plaats van eigen spullen te kopen. De gaten zijn allemaal goed opgemeten, breed en diep genoeg geboord met een degelijke boormachine/boortjes. Ik denk dat het gewoon eraan heeft gelegen dat schroeven van ruim 5 centimeter in een grote plug lastig gaat worden (veel weerstand) hoe verder je komt. Want met een ratel was het probleem zo opgelost.

Het is voor jou misschien allemaal basiskennis als klusser maar ik ben net een paar maanden bezig. En aangezien een muurbeugel voor tvs toch iets kostbaarders vasthoud dan een fotolijstje van Ikea wilde ik er gewoon zeker van zijn.
Anyway... Hij hangt, en op het oog heel netjes. Ben het niet zonder meer eens met DukeBox dat het scherm scheef hangt. Kan ook aan de foto liggen. Ik neem aan dat je er een waterpas bij hebt gebruikt. En kleine afwijkingen zijn vaak prima te corrigeren; daar hoef je niet helemaal voor opnieuw te beginnen.
Als jullie twijfelen aan mijn level-skills, wil ik wel een paar foto's maken hoor :+ Kan mij aan dat soort details ook behoorlijk storen.
fish schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:17:
De boxen staan ook wat te dicht op de TV. Dit is toch wel iets bewust gedaan. Akoestisch gezien is de ruimte waarin de 5.1 hangt verre van optimaal (plaats van de zitplekken, plek waar mijn achterspeakers hangen, de achterwand). Om te voorkomen dat alles verspreid over die kale witte wand staat, wilde ik de apparatuur wat dichter bij elkaar hangen.
R3veNG schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:22:
[...]

Behalve dat is ook het gebrek aan afstand tussen de links- en rechtsvoor en het scherm niet echt future proof: een ietwat grotere tv na wat jaren en je kan je je speakers al herhangen, hopelijk zonder dat de oorspronkelijke gaatjes zichtbaar zijn.

Wel een minimalistisch en 'clean' resultaat.
De TV die er nu hangt is een 32". Als ik ooit nog wat ga veranderen, dan zou ik een 40 of 42" TV willen. Dat zou met gemak passen. 46" zou net wel/net niet passen, maar zou ook totale overkill zijn voor de ruimte. Dan krijg je het idee dat de TV de eye catcher is van de kamer en dat wil ik voorkomen. De maximale kijkafstand is 3,2 meter. 42" zou dan voldoende moeten zijn.

Ben zelf overigens ook minimalistisch maar er moeten nog wel wat accessoires komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:13:
[...]

Dunno of het sarcasme is of for real maar alle boxen, tv en kast staan waterpas.

[...]

Ik snap je punt ook deels wel en ben eigenlijk jouw rijtje ook afgegaan behalve dat ik voor het materiaal van de wandsteun zelf heb gekozen in plaats van eigen spullen te kopen. De gaten zijn allemaal goed opgemeten, breed en diep genoeg geboord met een degelijke boormachine/boortjes. Ik denk dat het gewoon eraan heeft gelegen dat schroeven van ruim 5 centimeter in een grote plug lastig gaat worden (veel weerstand) hoe verder je komt. Want met een ratel was het probleem zo opgelost.

Het is voor jou misschien allemaal basiskennis als klusser maar ik ben net een paar maanden bezig. En aangezien een muurbeugel voor tvs toch iets kostbaarders vasthoud dan een fotolijstje van Ikea wilde ik er gewoon zeker van zijn.

[...]

Als jullie twijfelen aan mijn level-skills, wil ik wel een paar foto's maken hoor :+ Kan mij aan dat soort details ook behoorlijk storen.

[...]

De boxen staan ook wat te dicht op de TV. Dit is toch wel iets bewust gedaan. Akoestisch gezien is de ruimte waarin de 5.1 hangt verre van optimaal (plaats van de zitplekken, plek waar mijn achterspeakers hangen, de achterwand). Om te voorkomen dat alles verspreid over die kale witte wand staat, wilde ik de apparatuur wat dichter bij elkaar hangen.

[...]

De TV die er nu hangt is een 32". Als ik ooit nog wat ga veranderen, dan zou ik een 40 of 42" TV willen. Dat zou met gemak passen. 46" zou net wel/net niet passen, maar zou ook totale overkill zijn voor de ruimte. Dan krijg je het idee dat de TV de eye catcher is van de kamer en dat wil ik voorkomen. De maximale kijkafstand is 3,2 meter. 42" zou dan voldoende moeten zijn.

Ben zelf overigens ook minimalistisch maar er moeten nog wel wat accessoires komen.
alleen als je je boxen verder uit elkaar hangt krijg je een betere "surround" waarneming, en als je daar een 42" tv tussen hangt zit hij zowat strak tegen de boxen aan, dit is niet goed voor het geluid, en ik ben eerglijk gezegt bang dat het er niet uit ziet.

ook snap ik echt niet waarom je in godsnaam schroeven van 1 cm dik hebt gebruikt. ik heb 3 bouten van 1 cm gebruikt om een compleet mediameubel met home cinema system en blu ray speler er in op te hangen, dus dit is pure overkill voor een 32 inch tv'tje (ik snap nog eens niet dat dat door die muurbeugel past :O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je er een andere tv tussen hangt veranderd er helemaal geen klap aan het geluidsbeeld. zelf niet als je je tv het raam uit gooit.

Er zaten gewoon 10mm pluggen en bijbehorende schroeven bij, dus ik snap niet dat jij niet snapt dat het niet niet past.

Iperf

Pagina: 1