Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou zoals de titel al zegt zou ik graag van de mede tweakers hier in het cooling forum ideeen willen weten hoe ik mijn setupje koeler laat draaien.
Het gaat om de define r3 met de twee bijgeleverde fans als intake (2x120mm @ ?? geen specificaties dus is random gok) deze draaien standaard op 70% wat net niet te horen is dus ideaal)
Als exhaust zijn er 3 schyte fans (1 achter+ 2 boven) deze draaien niet op volle toeren maar zeg op 45% oid zodat ze ook niet echt irritant zijn. (pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm)
Verder is er maar 1 hdd aanwezig en een schyte mugen 2 die zijn lucht naar achter blaast.
Als gpu doet een xfx hd 6870 dual fan dienst met een snelheid van 40% op de koeler.

Een mede tweaker had een zwaardere overclock + reference crossfire opstelling van mijn xfx kaarten en deze had een lagere idle (en load dus) mag er wel bij zeggen dat hij een 200mm intake @ 1200 rpm heeft.

Dus nu mijn vraag hoe los ik dit op dat de kaart van mij onder load minder warm word
bc2 @ 81C en furmark doet 89C op een test..

Hoop dat iemand hier raad weet :) Nieuwe fans kopen is niet echt een optie, kan er mss 1 bij halen maar daar houd het ook bij op, systeem is net nieuw.. geluid moet ook redelijk zijn dus geen straaljager zoals de kaart op 100% fanspeed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Add pics off case :+ -[ maakt her makkelijker en krijg je wss ook advies over kabelmanagment

En ik blijf erbij dat het gewoon komt door de kamertemp

[ Voor 90% gewijzigd door yzx op 21-08-2011 23:54 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/9029/img20110821235901.jpg

Zo even een quick pic met de telefoon :+ (vandaar de kwaliteit ahum)

Dus 2 intakes, 1 exhaust achter en 2 boven
foto spreekt voor zich :9
(wat zijn de tags voor de foto zelf en geen link btw? idk ;p)

Edit: en ja er liggen pci covers op de grond ;p, krijg nog vanalles binnen en kijk of zo iets meer doorwaait :+

[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
pci-covers weer erin zetten en dan kijken of je betere airflow krijgt.
Je hebt zo iig veel lekkage, dus minder goede flow!

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Furmark op 89 graden is echt geen probleem hoor, en hoe zat het met de kamertemperatuur van die medetweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@Blue-tiger, dat is ook een goed punt, maar door bijna alle open pci slots verkloot ie natuurlijk ook al z'n airflow en loopt de temperatuur ook op.

edit1: de kast kan in totaal 7 fans behuizen, waarvan er maar 5 posities zijn gebruikt...bottomfan en sidepanelfan erbij kunnen ernorm veel uitmaken

[ Voor 33% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de r3, De bottom fan en de fan in het zijpaneel zijn het belangrijkst om je gpu makkelijk te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
een van de topfans(de voorste) naar de bottom en probleem zal zichzelf al gedeeltelijk, danwel geheel oplossen dus.

edit1: eventueel sidefangrill afdichten met tape, krijg je ineens een mooie airflow

[ Voor 32% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Probeer eens je hdd zo hoog mogelijk te plaatsen. Misschien dat dan de airflow van de voorste 2 fans beter bij je GPU terecht komt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:27:
@Blue-tiger, dat is ook een goed punt, maar door bijna alle open pci slots verkloot ie natuurlijk ook al z'n airflow en loopt de temperatuur ook op.
Zou zeggen, doe die slots eens dicht en kijk zelf maar of het de temperatuur bevordert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:19:
pci-covers weer erin zetten en dan kijken of je betere airflow krijgt.
Je hebt zo iig veel lekkage, dus minder goede flow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

je kunt op de plekken waar de pci covers zitten ook een ventilator hangen. heb ik ook, scheelt al 2 graden. werkt alleen bij kaarten die de warme lucht afvoeren in de kast zelf.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
hij heeft gewoon op de lege pciplekken de covers eruit liggen, dan verstoor je natuurlijk sowieso de airflow( zie zijn foto)
en hij kan de voorste outtake topfan ook naar beneden verplaatsen voor extra intake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Blue-Tiger schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:23:
Furmark op 89 graden is echt geen probleem hoor, en hoe zat het met de kamertemperatuur van die medetweaker?
Ong dat als je gewoon stil zat je onderhands bijna begon te zweten rond de 30 graden dus :P
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:39:
hij heeft gewoon op de lege pciplekken de covers eruit liggen, dan verstoor je natuurlijk sowieso de airflow( zie zijn foto)
en hij kan de voorste outtake topfan ook naar beneden verplaatsen voor extra intake
ik heb dat ook en bij mij nam het tempratuur weg misschien omdat ik zo een kanaal vorm tussen mijn 2 GPUs O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Hij heeft maar 1 GPU en bovenin veel outtake en de halve achterkant open...
Gewoon onderin wat meer intake geven, zijrooster ff dichtmaken(lang leve duct-tape) de pcisloten dicht, en dan krijgt z'n GPU ook meer frisse lucht die verder naar boven afgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wow ineens allemaal reacties :D
Over die pci covers, die liggen op het moment er even uit ja, alleen de temperatuur is van toepassing op waneer deze er allemaal gewoon in zitten maar zal ze er weer in doen hoor :P

Die tweede exhaust boven heb ik er ook alleen ingezet omdat ik de uitgestootte warmte iets té vond uit de 2 die er toen in zaten, (en kan ik ze op iets lagere snelheid zetten voor zelfde luchtverplaatsing)
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:53:
Hij heeft maar 1 GPU en bovenin veel outtake en de halve achterkant open...
Gewoon onderin wat meer intake geven, zijrooster ff dichtmaken(lang leve duct-tape) de pcisloten dicht, en dan krijgt z'n GPU ook meer frisse lucht die verder naar boven afgevoerd wordt.
Side fan grill zit de standaard cover in, dus die is gewoon 'dicht' en daar zal geen lucht uit ontsnappen iig (moet ze lof geven voor dat 'moduvent' systeem http://www.tweak.dk/image...ak_dk_fd_define_r3_15.JPG :) ) als t moet kan boven ook nog die fan vervangen voor zon paneeltje, en heb er zelfs dan nog een over voor de creatieveling onder ons met ideeën :D

Ja intake in de onderkant was ook een idee alleen ik heb op het moment alleen 120mm fans tot mn beschikking en deze moet ik dan vastschroeven voor de onderste intake, 140mm fan klik je er gewoon in en dan zit ie vast dus iemand dan een goede tip voor een 140mm fan? :)

ps: hdd veranderd + pci slots terug voor het gemak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Dat is handiger als duct-tape idd. Probeer het eerst met een paar schroefjes en die 120mm als bottomintake.
De bedoeling is dat je een airflow zoals onderstaand plaatje krijgt...
Afbeeldingslocatie: http://i1180.photobucket.com/albums/x418/jerdek1/blbild_2_2a.jpg

edit, en je kunt idd je voorste topfanrooster ook afdichten, scheelt ook weer in je flow.

[ Voor 14% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:25:
Dat is handiger als duct-tape idd. Probeer het eerst met een paar schroefjes en die 120mm als bottomintake.
De bedoeling is dat je een airflow zoals onderstaand plaatje krijgt...
[afbeelding]

edit, en je kunt idd je voorste topfanrooster ook afdichten, scheelt ook weer in je flow.
Nu precies zoals je beschrijft op het plaatje en ook die ene topfan rooster zit weer 'dicht' :)
nu niet meteen een verbetering merkbaar in hw monitor oid..
wel.. die gpu blaast echt geen lucht er uit btw :D dus die warmte gaat allemaal omhoog :P

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Je hebt ook een fancontroller voor 3 fans, die inregelen!
Geef je front en bottom wat meer speed dan
Buiten dat de temperatuur nu gewoon relatief hoog is, dus je koelt al met warmere lucht dan normaal.
Iedereen heeft met dit weer last van hogere temperaturen. Noem eens wat getallen op idle bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:46:
Je hebt ook een fancontroller voor 3 fans, die inregelen!
Geef je front en bottom wat meer speed dan
Buiten dat de temperatuur nu gewoon relatief hoog is, dus je koelt al met warmere lucht dan normaal.
Iedereen heeft met dit weer last van hogere temperaturen. Noem eens wat getallen op idle bv.
front 2 staan standaard op full speed, de 2exhausts zitten aan de fan controller en de onderste intake heb ik nu op 80% staan via moederbord

cpu idle 32c -> 37c en de gpu 40c -> 51c tijdens youtube
Maar het zijn mij de load temps die mij te warm lijken van de gpu, idle vind ik het zelf niet storend oid. (youtube ook niet storend hoor ;) )
bij bc2 zit ie al snel aan de 80, mw2 zelfs 85c
en dit is niet alleen met het warme weer,maar al sinds ik mn setup in elkaar gezet heb ruim 3 weken terug, want weer is ook kouder geweest laatste maand he :D

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Dat zijn normale temperaturen hoor.
Je zal met een 140mm bottom nog iets betere airflow krijgen, ik zou die ook op de fancontroller zetten, kun je hem zelf bijregelen(meer koeling tijdens gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

Wat je ook kan doen is de koelpasta tussen de koeler en de gpu vervangen voor een betere. scheelt al 4~8 graden

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Je kunt voor je bottomintake een 140 mm nemen met grote airflow, aansluiten op je fancontroller en dan kun je hem zelf regelen naar behoefte.

wat fordox zegt kan ook helpen, als je de standaard bijgeleverde koelpasta van de SM2 vervangt door bv artic silver5 scheelt dat ook meerdere graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:04:
Dat zijn normale temperaturen hoor.
Je zal met een 140mm bottom nog iets betere airflow krijgen, ik zou die ook op de fancontroller zetten, kun je hem zelf bijregelen(meer koeling tijdens gamen)
Ja een tweede fancontroller (voor 3 fans) komt een der dagen binnen dus dan kan ik de intake + exhausts zelf handig regelen.
Als de temps normaal zijn dan okee :)
Fordox schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:06:
Wat je ook kan doen is de koelpasta tussen de koeler en de gpu vervangen voor een betere. scheelt al 4~8 graden
CPU kan ik opzich nog wel doen, gpu dat liever niet ivm garantie.. meen dat er van die speciale seals op de schroeven van de koeler zitten..
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:09:
Je kunt voor je bottomintake een 140 mm nemen met grote airflow, aansluiten op je fancontroller en dan kun je hem zelf regelen naar behoefte.

wat fordox zegt kan ook helpen, als je de standaard bijgeleverde koelpasta van de SM2 vervangt door bv artic silver5 scheelt dat ook meerdere graden.
dan doen we dat, kan het dan kwaad voor de airflow als de 120mm terug gaat bovenin? samen met een nieuwe 140mm bottom dan?

Zijn er nog aanraders op gebied van een 140mm fan? :P veel airflow maar niet al te luid op max speed

Dus artic silver 5 kan ik binnenkort wel eens doen ja op de mugen.. hij zat aan het begin niet goed vast (eerste dag ofzo :+ ) en toen heb ik het vertikt om nieuwe pasta te gebruiken, maar merk er niet zo veel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:13:

CPU kan ik opzich nog wel doen, gpu dat liever niet ivm garantie.. meen dat er van die speciale seals op de schroeven van de koeler zitten.. .
XFX doet niet zo moeilijk daarover, heb zelf al grafische kaarten binnengebracht waar een andere cooler opgezet was en terug voor garantie naar orgineel omgezet en nam XFX ook gewoon terug als dat nu nog is weet ik niet :P was 5 jaartjes terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
sharkoon heeft bv een 140mm die 140m³ per uur blaast...hoe meer koele lucht je geeft, hoe makkelijker het koelen is he.
Deze https://www.cdromland.nl/...oon_fan_140mm_S1402515P_3

edit1:
en ik zou eerst kijken wat je met je airflow kunt doen , voordat je aan je GPUcooling gaat kloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm die sharkoon staat niet in de pricewatch dus heb ik niet gezien. dan zal ik ik daar eens naar kijken..

de gpu koeling blijf ik wel af eerlijk gezegt.. model is schijnbaar koelste 6870 :X merk er anders niet veel van :P
maar zal vanavond eens een 140mm fan bestellen ergens, tips naast die sharkoon zijn welkom :) (niet al te duur, verzendkosten bij sommige shops zijn echt lame voor een fannetje 8)7 )

Maar kan t kwaad al zet ik die 120mm fan terug bovenin?

off topic: ben nu afwezig tot een uur of 5 dus to let you know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
surf eens hier en daar bij webshops...misschien kun je het samen met een fancontroller bestellen.
CDromland bv rekent onder de 50 euro maar 4.95 ongeacht wat je besteld, daarboven is het gratis.
Ik haal wat ik aanschaf daar gewoon op, woon zelf in Breda.
Dus misschien heeft je lokale pcboer ook wel leuke fans voor je.

edit1:
als je onderin een zware 140mm zet kan die 120 weer naar boven, zeker als je het toch allemaal inregeld met fancontrollers.

[ Voor 17% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:30:
surf eens hier en daar bij webshops...misschien kun je het samen met een fancontroller bestellen.
CDromland bv rekent onder de 50 euro maar 4.95 ongeacht wat je besteld, daarboven is het gratis.
Ik haal wat ik aanschaf daar gewoon op, woon zelf in Breda.
Dus misschien heeft je lokale pcboer ook wel leuke fans voor je.
Fan controller is al onderweg... moest persé een pci bracket versie hebben en die ze alleen op salland.eu hadden :P anders had ik er nog wel een fan bij gedaan oid..

Maar lokaal zit er niet echt iets hier.. online weet ik wel altijd welke goed zijn en welke een stofzuiger kunnen imitereren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
had je geen 5.25 bay vrij dan?
of een 3.5?

[ Voor 17% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik zal binnekort mijn temps even posten, heb vandaag deze gekregen, mag m woensdag pas openen (ivm mijn verjaardag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@megadoom
leuk dat je dat gaat posten, maar zet dan ook je systeemspecs erbij.
We hadden het hier specifiek over het systeem van MusicAddict en z'n systeemtemperaturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@jerdek
ik snap t, maar je kunt altijd vergelijken toch? ik zet de specs er wel bij en een foto van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zijn we weer :P
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:35:
had je geen 5.25 bay vrij dan?
of een 3.5?
Ja ik heb wel een 5.25 bay vrij alleen bij een define zit er een afsluitende deur voorop dus alles wat meer uitsteekt dan een dvd drive gaat niet passen :P (ofjaa, dan gaat de voorkant niet meer dicht dus schiet ik ook niet veel mee op..
zat er aan te denken om die hdd cages er helemaal uit te slopen en mn hdd in die 5.25 bay te proppen (zal vast wel een adaptertje voor zijn oid? tips? :) ) vind ik ook wat strakker ogen :P
zal dit de airflow beetje ten goede komen? (de front fans) of maakt dit geen zak uit? (moet dan heel de kast uit elkaar halen voor die 8 schroeven die die cage vast houd maar dat doe ik dan met plezier :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
er zijn maar zat tiptoets voor in een 5.25 te koop hoor
https://www.cdromland.nl/...ling/Fancontrollers__LCDs

edit1:
Je HDD zit daar toch goed, wordt lekker gekoeld zo.
maakt voor de rest niet veel uit, haal je winst uit een vette bottomintake met fancontroller!
Die blaast dan bijna recht tegen je GPU aan.

edit2:
Ik heb de bovenste, de sentry2, want ik heb ook een 'voordeur' bevalt prima!

[ Voor 54% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ben ik me van bewust maar vind mechanische controle dan weer wel fijn :P (zon draaiknopje) en het systeem staat toch op mn bureau en kan makkelijk bij de achterkant (nu voor de ene fan controller en straks voor de 2de die woensdag oid binnenkomt.) En natuurlijk 30+euro voor zon 5.25 controller vind ik dan weer wel overdreven nu op het moment als t ook kan met eentje van een eurootje of 7 ( gewoon zon pci met 1 knop)

Mss leuk voor over een maandje ofzo zon controller, dus hou het wel in mn achterhoofd ;)
maar heeft het nut die cages verwijderen? of zorgt dat juist voor slechtere airflow oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Als je surft issie wel goedkoper te krijgen hoor en deze kan 5 fans tegelijk aan.
Zou de cage lekker laten zitten, wel goed kabelmanagement doen, maar dat kan met jou kast makkelijk.
Je winst behalen met regelbare dikke bottom intakefan!

edit1: zie pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/242974/nzxt-sentry-2.html

en in pricewatch staan er van andere merken ook mooie vlakke met lcd display, zowel voor 5.25 alsvoor 3.50 bay

[ Voor 30% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:18:
Als je surft issie wel goedkoper te krijgen hoor en deze kan 5 fans tegelijk aan.
Zou de cage lekker laten zitten, wel goed kabelmanagement doen, maar dat kan met jou kast makkelijk.
Je winst behalen met regelbare dikke bottom intakefan!

edit1: zie pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/242974/nzxt-sentry-2.html
Dus die sharkoon fan is een aanrader?
want kwam gister deze tegen: http://www.highflow.nl/in...=products&product_id=3330 (nee niet deze fan zelf, wel een mooie zwarte dan oid, maar gaat om t model :P ) en dacht dat deze ook wel goede airflow heeft voor in t onderste slot :P

en ja zal eens kijken voor die nzxt binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
die geeft iets van 163 m³/u de omrekenfaktor van cfm=>m³/u is ongeveer x1.7
waar je naar moet kijken is de airflow die een fan genereerd, en met welk toerental en lawaai.
Je hebt hoog volume fans die toch niet teveel lawaai maken en je hebt er ook propellors bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:32:
die geeft iets van 163 m³/u de omrekenfaktor van cfm=>m³/u is ongeveer x1.7
waar je naar moet kijken is de airflow die een fan genereerd, en met welk toerental en lawaai.
Je hebt hoog volume fans die toch niet teveel lawaai maken en je hebt er ook propellors bij zitten.
aha, dankje voor die omrekeninfo! :) zal eens gaan rondkijken :P
Daar ben ik het wel mee eens, de standaard fans bij de define zijn echt doodstil zelfs op 100%, vergeleken met de 3 slipstreams is dat geen pretje :D wel moet ik er wel bij zeggen dat de exhausts meer herrie maken op zelfde toerental dan die 120mm intake die nu van onder lucht aanzuigt :) Wel het stomme is dat er echt geen documentatie is over welke airflow die fractal fans hebben oid, vind ik beetje jammer want kan zo niet echt inschatten wat ze doen aan luchtverplaatsing..

Edit: bij die aerocool fan zit ook een adapter dat ie rustiger draaid (14.5 decibel) en toch omgerekend 95 m³/u verplaatst, zal dat genoeg zijn of mag het iets meer (anders doet ie 163m³/u tegen net geen 30db)

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
google is your friend 8)
http://fractal-design.com...ew=start&category=4&prod=

edit1:
met adapter zet je hem of op 12 volt, of op 7...met een fancontroller kun je hem traploos regelen van briesje tot max

[ Voor 41% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:41:
google is your friend 8)
http://fractal-design.com...ew=start&category=4&prod=

edit1:
met adapter zet je hem of op 12 volt, of op 7...met een fancontroller kun je hem traploos regelen van briesje tot max
Ja maar daar zeggen ze dus dat de fan 1000 rpm is terwijl er duidelijk in alle reviews wordt gezegt dat er een iets andere fan in zit :D (@ 1350rpm) dus hoeveel verschil zal er in de praktijk kunnen zijn? 1000 vs 1350

edit: die van de site doet 65 m³/h, dus dan gok ik bij 35% meer rpm = +-88 m³/h? of werkt dit niet zo? :P

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
1/3 meer rpm iig, dus ook meer luchtverplaatsing en eventueel bijkomend kabaal.
Gewoon wat reviews lezen en kijken naar een fan met groot volume en niet overdreven kabaal...je gaat hem toch reguleren, dus bij surfen hoeft ie lang niet zo hard te draaien als bij gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee maar daarom wou ik het weten :D de fractals staan constant op 100% en zijn dus echt niet te horen :) terwijl de slipstreams bij 50% toch al echt irritant beginnen te worden.. (100% is redelijk vervelend ;) , maar nooit zo erg als 100% fans speed van de gpu :D )

maar zal eens gaan zoeken voor een goede fan :)

Edit: liever heb ik m gewoon zo hard mogelijk staan, als ie dan toch stil is maakt het me niet uit of ik m wel of niet regel via de fan controller :P

[ Voor 19% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Er is echt mega veel keuze, ik heb ook lopen experimenteren en heb sharkoon silent eagles(met golfbalbladen).
Ik wilde en goede airflow maar ook zo stil mogelijk, dus heb wel de 2000rpm versies(front 120mm, frontside 80mm(beide nog gereduceerd met fanmate tussen fancontroller in naar +/- 1600rpm) rearouttake 80mm en rearside 80mm intake op de GPU) die draaien meestal tussen de 40 en 60% en dan hoor je ze nagenoeg niet!

edit1, je kunt beter een zware langzamer laten draaien als het kan....lekker rustig...en als het moet geef je gas 8)
Is meteen je bureau gestofzuigd :P

edit 2: ff over temps, kamertemp is 26-27 graden, mijn cpu is met sm2 nu 32-33 met fan op 330rpm en gpu is 40-41 met aftermarket fan op 60%(12-1500rpm)
de rest draait op 40%, outtake op 60 en je hoort een zachte ruis/briesje 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:03:
Er is echt mega veel keuze, ik heb ook lopen experimenteren en heb sharkoon silent eagles(met golfbalbladen).
Ik wilde en goede airflow maar ook zo stil mogelijk, dus heb wel de 2000rpm versies(front 120mm, frontside 80mm(beide nog gereduceerd met fanmate tussen fancontroller in naar +/- 1600rpm) rearouttake 80mm en rearside 80mm intake op de GPU) die draaien meestal tussen de 40 en 60% en dan hoor je ze nagenoeg niet!

edit1, je kunt beter een zware langzamer laten draaien als het kan....lekker rustig...en als het moet geef je gas 8)
Is meteen je bureau gestofzuigd :P

edit 2: ff over temps, kamertemp is 26-27 graden, mijn cpu is met sm2 nu 32-33 mer fan op 330rpm en gpu is 40-41 met aftermarket fan op 60%(12-1500rpm)
de rest draait op 40%, outtake op 60
Soms echt te veel keuze :D .. moeilijk :P

Zit wat in met die fans, stofzuiger is handig :D zal een goede gaan zoeken en dan post ik hier wel of het wat is ... wacht nu nog steeds op die tweede controller dus dat zien we dan wel over de snelheden :P

kamertemp hier idk, is niet al te warm meer.. cpu doet het met een sm2 ook 33-34 idle en gpu 38 idle, maar normaal eerder tegen de 50 constant want heb altijd wel wat lopen oid

Maar hoop wel dat het uiteindelijk wat gaat schelen op warmte gebied, het is ook meer dat 80C eruitblazen voor een uurtje of 2 niet echt fijn is voor de kamertemperatuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Je zult altijd boven je kamertemp blijven zitten, maar je kunt beter lichte overdruk in je kast creëren dan onderdruk( scheelt stof) , de lucht zoekt z'n weg toch wel naar buiten door alle naden en kieren.
en hij blaast echt geen 80graden eruit, dat is gemeten recht op je GPU...en die dingen worden gewoon warm als ze hard moeten werken.
Je hebt vast ook in HWmonitor een case temp, die van mij is rond de 40 graden op silentmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Systemp: 36 graden, (de auxtemp schommelt altijd tussen de -100 en 250 :+ maar dat ligt aan de psu die niet goed afleest heb ik al vernomen :P , dat ding wordt hoogstens 30C dus en laat geen lucht in de case dusja..
Verder heb ik eigenlijk nog nooit gelet op de systeem temperatuur tijdens gamen oid.. zal er volgende keren op letten,maar de lucht die er uit wordt geblazen is toch wel warm te noemen dan.
En ja ik geef gelijk ze worden warm als ze iets moeten doen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
je PSU heeft eigen circuitje als het goed is(intake onder in, outake achter uit) hier hangt de PSu bovenin en helpt mee als outtake en zelfs daar komt maar lauwe lucht uit.
Ik heb zelf ook altijd wat dingen tegelijk openstaan, oa chrome met minimaal 8-tabs, en 36-40 graden is normaal hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat bedoelde ik, de psu zit gelukkig apart dus daar is al geen moeite mee, en de idle temps ben ik ook tevreden over. :) Het zijn alleen de load temps die ik naar mn eigen gevoel wat te warm vind, maar zal systeem temp eens kijken all ik weer even bc2 ga doen oid, weet ik meteen hoeveel hij uitstoot aan warmte neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
warmte ook gewoon ff voelen he, dus je hand voor de outtakefans houden...dan zul je merken dat de uitgaande lucht niet gloeiend heet is maar fris tot lauwwarm(geen haarföhn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee niet gloeiend heet maar toch zeker wel 'warm' te noemen bij de exhausts.. fris dat is ie nu tijdens idle wel is ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dat warm los je dus op door vette bottom intakefan, die je rustig laat draaien op idle en met gamen ff full throttle geeft 8)
evenwicht geven aan flow in en flow out tegen die rearexhaust en die twee topfans

edit1:
je hebt nu een 120 bottom zitten he, zet die eens op 100% en je topfrontgrill dicht...dan kun je iig een idee krijgen wat het doet met een zwaardere fan

[ Voor 28% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaan we maar eens doen ja :P
Zal eens zoeken naar een goede fan nu, en dan bestellen (:
En dan binnenkort (vandaag of morgen) even alles in elkaar zetten, heb nog een pci 5 poort usb expansion slot besteld maar dat gaat de airflow niet echt verminderen neem ik aan (anders prop ik m wel in t onderste slot ofzo) voel me eigenlijk wel stom dat ik niet meteen 140mm fans heb gepakt :D

moet echt eens de sidepanel schoonmaken, zitten echt veel vlekken op ondertussen van al dat afhalen en opzetten van t paneel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dat is een bracket met een paar kabeltjes eraan, dat zit niet in de weg

denk dat het verstandig is dat je niet zomaar een 140 erbij besteld hebt, eerst ff research doen is beter gezien de uitgebreide keuze

edit1: doekje met glassex doet wonderen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:56:
dat is een bracket met een paar kabeltjes eraan, dat zit niet in de weg
Sterker nog gewoon via pci slot kwam ik ook al weer achter :P dus dat komt wel goed.
Maar nog weet van goeie fan die niet in de pricewatch staat (zoals die sharkoon :) , die had ik nog niet gevonden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
surfen he, en spec lezen en omrekenen( de ene keer staat er cfm en de andere keer m³/u)

edit:
pin je niet vast op cdromland oid he, dat is toevallig wel goede snoepwinkel en voor mij erg handig omdat ie in de stad zit...zijn vele andere webshops die ook leuke inventaris hebben!

edit2:zie trouwens net in je signature dat je je cpu licht overclocked hebt, scheelt ook in temps he >:)

[ Voor 68% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar even tussendoor, wat is de winst 140mm vs 120mm? (als in de 2 top 120mm fans vervangen voor 140mm?) :P hou ik wel paar leuke fans over voor push pull @ mugen oid
ja ik weet ligt aan de fan die je kiest, maar qua geluid/airflow enzo

Edit: ah zuur; deze http://www.salland.eu/pro...-zwart-en55451.html?ref=9 bij salland.. maar mn bestelling net vandaag verzonden volgens hun.. anders had ik het nog kunnen toevoegen :P
(geeft omgerekend 165 m3/h dus kan heel wat lucht doorheen :)

edit2: owjaa :D , heb m al weer op 3.2 lopen.. vond het niet nodig op het moment :P , alleen als het nodig begint te worden voor de spellen wil m wel goed laten lopen :) (had m eerst stable op 4.0ghz alleen vond ik te warm :D )
edit3: denk dat ik die ga bestellen, die aerocool lijkt me ideaal :) (en maar 8 + 2,99 verzending @ salland )

[ Voor 80% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
je hebt geen pushpull nodig voor je SM2, je rearouttake werkt al als pull he...
en ja das een leuke fan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:22:
je hebt geen pushpull nodig voor je SM2, je rearouttake werkt al als pull he...
en ja das een leuke fan idd
Ja zit wat in ;)
Dan zullen we die eens bestellen, zal tnt leuk vinden, kunnen ze 5 verschillende pakketjes mooi elke dag gaan bezorgen hier :D
stiekem zware verzendkosten overkill :P , had alles makkelijk wel tegelijk kunnen bestellen achteraf..

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
hadden ze maar een vak moeten leren he ;)

edit:
ja haastige spoed, is zelden goed...

edit 1:
met geduld is een schone zaak en vandaag pas besteld, had je je fan gratis gekregen 8)

[ Voor 72% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en besteld :P
nu hopelijk geen kosten meer aan dat geval dat een pc heet :+
in ieder geval niet tot volgend jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:39:
en besteld :P
nu hopelijk geen kosten meer aan dat geval dat een pc heet :+
in ieder geval niet tot battlefield 3
Agree :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
hahaha ja speelgoed kost geld he, ik hoop dat ik morgen het laatste stukkie binnen krijg...logitech illuminated keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha ja waarschijnlijk :D
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:41:
hahaha ja speelgoed kost geld he, ik hoop dat ik morgen het laatste stukkie binnen krijg...logitech illuminated keyboard.
Muis en keyboard zijn wel aan het slijten hier.. dus dat is waarschijnlijk de volgende inverstering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
heb goede trackball(zie review) en dit keyboard was laatste voorlopig, beter dan trustplankies van 8 eurie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat kan ik beamen, budget gaan doen op keyboards is niet te doen :D Heb hier nu een logitech van een eurootje of 20 die het dan weer wel goed doet alleen de kabel begint los te raken :o pricewatch: Logitech Compact Keyboard K300 (Qwerty)
Verder een keer een witte logitech draadloos toetsenbord (staat op de voorkant heel groot wii :+ ) op de kop weten te tikken voor een 10tje bij paradigit in de aanbieding, echt dat ding rijkt ver voor een draadloze :D ! deze: pricewatch: Logitech Cordless Keyboard Wit, Wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
ik heb deze overgenomen, voor de vraagprijs incl verzenden 8) http://tweakers.net/aanbo...ed-keyboard-(qwerty).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat ding heeft wel echt een grote delete knop :D
hoop maar dat je op enter drukt en niet op delete :+

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
handig toch >:)

edit, voor mij gaat het om de verlichting ivm oogproblemen
en heb hem voor nagenoeg de helft dus das mooi meegenomen

[ Voor 94% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ligt eraan of dat ook je reactie is als je net 10 min hebt lopen typen oid :+

maar de fan komt er al aan :P , wel in een envelop 8) dus jammer voor tnt :'( nu mag de post afdeling het doen :D

edit: klacht -> fan controller zit in grotere verpakking dan een 14cm fan? 2,99 verzendkosten vs 5,99 :(

edit2: en ja, fancontroller = pakketpost en die fan zelf is briefpost :'(

[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
hahah fan past door de bus he, kreeg net netjes bericht dat mijn keyboard dagje later komt, maar ik heb geduld.

hij stond voor dicht postkantoor, en mailt dat ff netjes

edit:
normaal is pakketje standaard €6,75 he

[ Voor 33% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:59:
hahah fan past door de bus he, kreeg net netjes bericht dat mijn keyboard dagje later komt, maar ik heb geduld.

hij stond voor dicht postkantoor, en mailt dat ff netjes

edit:
normaal is pakketje standaard €6,75 he
idd wel netjes van m :)

ja daarom dus ook goedkoopste verzending gekozen, selektvracht oid ;) vond het op een fancontroller van 8 euro toch iets te erg.. (ookal past dat verdomde ding zeker door de brievenbus, zal wanneer ik het binnenheb die fan eens vergelijken met die controller :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dikte van briefpost is max 3,2 cm
en met selektvracht kan het nog wel ff duren hahaha

[ Voor 44% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.salland.eu/product/518193 dit ding moet toch wel door de bus passen neem ik aan? tenzij ze er de verpakking van een koelkast omheen hebben gedaan ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
zit dikkere verpakking rond ivm knoppie en elektronica, en 3 cm is niet dik he, die fan kan net met dun kartonnetje erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nu maar hopen dat ie wel past iig.. die knop moet niet te groot zijn anders past het niet (dacht eerst goedkoop uit te zijn bij t bestellen van 8 pin moederbord verlengkabel en deed er een cheap-ass fancontrollertje bij van een euro of 2 :+ ) nou dat ding kwam netjes mee met de briefpost (zat dan weer wel geen verpakking om, netjes in een tweede lucht envelop gedaan :) blijkt dat dat ding niet past omdat die knop te groot is :P

ach, die controller gaat wel 2 kanten op :o , dus kan je fan ook mee omdraaien (niet dat dat effectief is maar okee :P ) had ik nooit gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
fandraairichting omdraaien werkt niet he

edit:
je fanbladen zijn zo ontworpen dat ze naar 1 kant het beste werken, drom moet je ook hele fan omdraaien, en niet de draairichting.
Trouwens, met die moderne motortjes sloop je ze volgens mij ook meteen. die zijn ontworpen voor 1 draairichting

edit2:
knop kun je eraf trekken, bracket monteren en dan knop er weer op

[ Voor 106% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:27:
fandraairichting omdraaien werkt niet he

edit:
je fanbladen zijn zo ontworpen dat ze naar 1 kant het beste werken, drom moet je ook hele fan omdraaien, en niet de draairichting.
Trouwens, met die moderne motortjes sloop je ze volgens mij ook meteen. die zijn ontworpen voor 1 draairichting

edit2:
knop kun je eraf trekken, bracket monteren en dan knop er weer op
daarom dus :P heb dat ding al lang weer terug in zn zakje gedaan en in de kast.. , dat monteren begin ik niet eens aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
knop zit meestal op een stervormig asje of op een asje met een plat kantje eraan( soms met schroefje geborgd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zit nu dat ding voor de lol te bekijken maar echt geen idee hoe dat los komt :P, maar niet dat ik m wil gebruiken.. hij gaat immers toch niet draaien als ie in de slot zit.. daar is die knop echt te groot voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
je kunt die knop er gewoon aftrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:44:
je kunt die knop er gewoon aftrekken
ja :D ! ik kwam er net dus achter 10 seconden geleden :+ !

hmm mss leuk voor 1 fan (kan er ook maar 1 op) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
je hebt er straks 7 he met je zijpaneel meegerekend

edit: kijk ff of je keilbouten hebt, straks stijgt je kast nog op 8)

[ Voor 80% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:46:
je hebt er straks 7 he met je zijpaneel meegerekend
zijpaneel niet, die is gelukkig dicht, houd echt een hoop geluid tegen (daarom ook de fractal gekozen O+ )

Maar zit dus nu een fan controller in die bij de kast kwam (voor 3 fans) en woensdag oid komt dus die tweede binnen (ook voor 3)
dus daar gaan dus 3 intakes en 3 exhausts op, kan ik mooi de balans vinden :)

edit: dat ding gaat dus echt niet vliegen :D , kast zelf weegt al 14kg :+

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
heel verstandig om het zo te verdelen, ben benieuwd naar de resultaten.

edit
hahha, ja de mijne is ook zwaar, had laatst voor vriendin een leuke laten samenstellen, die woog echt de helft minder, gave bak, maar weer wel lawaaiiger dan de mijne

[ Voor 55% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja die zal ik dan posten hier, samen met een nieuwe foto, teminste eentje van qualiteit :) vind de reacties hier netjes en vooral ook de moeite die de mede-tweakers doen zeer fijn (vooral van u in dit geval :+, rest ook hoor O+ )

Ben ook benieuwd hoe die nieuwe fan gaat presteren, zitten wel veel accesoires bij dus is altijd netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
gewoon de fullpower aansluiting gebruiken he, niet die reduktiekabel, daar heb je je fancontroller voor

edit en je hebt een kliksysteen, dus die schroefjes enzo kun je achterwege laten
op de fan staan pijltjes voor de draai en blaasrichting he

[ Voor 41% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
post die temperaturen dan maar aan t eind :P, kan ik ze binnekort vergelijken... ipv andersom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
je zult best ff bezig zijn met inbouwen, kabelmanagement en inregelen, maar komt vast allemaal goed :)
wel foto's maken he, das leuk voor jezelf...eerst spaghettibossen en op het eind alles netjes weggewerkt

edit, ik was met inbouwen nieuwe voeding en alle fancontrolleren sensorkabels enzo halve dag bezig

[ Voor 53% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

56 graden main kaart 43% usage
43 graden slave kaart 33% usage

Als je nog heter uit komt met je extra fans lag ik me dubbel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
heb je 2 GPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Yush

75 en 69 nu full stressed maar me eerste kaart is nu aan fokken want hij wilt niet op de OC gaan ...

Met OC zijn mijn kaarten koeler hehe :*) :*)

[ Voor 37% gewijzigd door yzx op 22-08-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kabelmanagement is gelukkig al voor 90% klaar, alleen dan die nieuwe fancontroller kabeltjes + fan netjes wegwerken en dergelijke. inbouwen van die usb controller is gelukkig alleen het inprikken in de pci slot (: zit ook een interne usb aansluiting op dus mijn externe 2.5' hdd verhuist naar het binneste van mn kast :+ , hij ligt er nu ook zo alleen bij bovenop :P
edit: mits snelheid van die controller fatsoenlijk genoeg is vergeleken met de backplate aansluitingen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dat had je er niet bij vermeld,(stond ook niet in je inventarisof op de foto) maar maakt niet uit, die extra fan zal een hoop schelen, en de bovenste is altijd het warmste..
en anders kun je altijd nog je voorste topfan als intake op het zijpaneel zetten, maar geloof niet dat dat nodig zal zijn. en usb intern onboard is geen stekker hoor dat zijn brackets waar je die kabeltjes insteekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:10:
dat had je er niet bij vermeld,(stond ook niet in je inventarisof op de foto) maar maakt niet uit, die extra fan zal een hoop schelen, en de bovenste is altijd het warmste..
en anders kun je altijd nog je voorste topfan als intake op het zijpaneel zetten, maar geloof niet dat dat nodig zal zijn. en usb intern onboard is geen stekker hoor dat zijn brackets waar je die kabeltjes insteekt
ja dat is die ene 140mm fan die ik net heb besteld :D !, die bedoel ik natuurlijk, (staat idd nog niet in mn inventaris, zo snel ben ik niet ;) )
maar het gaat om deze: http://www.eminent-online...ort-pci-card-usb-2-0.html zit toch echt een 5de usb poort binnenin zie ik, dus we zullen zien wat het doet (qua doorvoersnelheid that is)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Dat is een PCIe slot hub, dan hou je nog de interne poorten over

hoop dat het lukt dan, want je hebt zeg je ook twee GPU kaarten, die over je PCIe slots heenvallen, of je moet er eentje lager zetten met lange bridge

[ Voor 54% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorry voor de verwarring, klopt de interne poorten zijn nog ongebruikt (2xusb2.0 en 1x3.0)

ah damn, ik zie nu dat die usb poorten van die pci niet precies in het midden zitten.. waarschijnlijk past het nu niet meer.. dan zaag ik er echt die brackets uit ofzo :+ maar dat zien we woensdag :P

[ Voor 54% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dacht dat je gewoon los plaatje met usb eraan voor op je interne aansluitingen had, die kun je nl overal in een vrij slot prikken, deze moet in PCIe lane

edit: eerst passen

[ Voor 6% gewijzigd door Jerdek op 22-08-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan is het goed :P, dan kan ie in de onderste (zitten 3xpci lanes op moederbord), scheelt ook weer ongebruikte ruimte opgevuld, en misschien past het dan wel met die sloten..

[ Voor 16% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2011 22:19 ]

Pagina: 1 2 Laatste