Vraagje MMC, configuratiescherm gebruiker uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bman80
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 14:38
Tweakers,

Heb een MMC console geopend, module toegevoed "beleid voor lokale comp\ gebruikers die geen admin zijn" bij beheer sjablonen "toegang tot configuratiescherm verberegen" ingeschakeld en bestand en opgeslagen. Vervolgens gecheckt of configuratiescherm gebruikers te bereiken zijn, en dat waren ze wel!
Hoe zorg ik ervoor dat deze configuratie ingeschakeld word! Alvast bedankt _/-\o_ !

Gr,

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 15:15
Voor Windows 7 en voor Windows XP

Dit heb ik gevonden door te zoeken op "Gpedit disable control panel" in google :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bman80
Appel schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:23:
Voor Windows 7 en voor Windows XP

Dit heb ik gevonden door te zoeken op "Gpedit disable control panel" in google :P
Hey bedankt voor je inbreng _/-\o_ ! Oke' maar dan is voor admin "ik" ook configuratie scherm uitgeschakeld. Wil graag weten hoe vanuit MMC "uitvoeren MMC" de module die je hebt toegevoegd implementeerd zoals in de vraag hier boven of kun je dat vanuit gpedit.msc :? ?? Geen idee iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En sowieso je user aanmaken met beperkte rechten, ook géén local admin!
bman80 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:21:
Hey bedankt voor je inbreng _/-\o_ ! Oke' maar dan is voor admin "ik" ook configuratie scherm uitgeschakeld.
Dan heb je de policy niet aan de juiste groep gehangen.
Als het voor Windows 7 is, dan kun je de register tweak meenemen in het login script.

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
Het is 'vrij' eenvoudig om die policy aan de 'juiste' (lees : niet-admin) groep te hangen. Ik heb dit laatst uitgevoerd bij een klant (voor een laptop welke niet aan het domein hangt :+):
  • Open “MMC.exe”
  • Klik op menu “Bestand” en klik vervolgens op “Modules toevoegen of verwijderen”
  • Selecteer “Groepsbeleidobjecteditor” uit de lijst en klik op “Tovoegen”
  • Klik nu op “Bladeren
  • Klik op het tabblad “Gebruikers”
  • Selecteer de groep met de naam “Gebruikers die geen administrator zijn” en klik op “OK”
  • Klik op “OK”
De instellingen die je nu in die policy maakt zijn van toepassing op alle niet-admin gebruikers. Mocht je die policy willen kopieren? Kopieer dan de bestanden uit : C:\Windows\System32\GroupPolicyUsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bman80
Oke dudes, het is gelukt! _/-\o_

Nadat ik toevoegen heb geklikt vergeten " tabblad “Gebruikers” te kiezen om aan juiste gebruiker te hangen! Even een testje gedaan en idd bureaublad niet te bereiken voor die gebruiker.
Pagina: 1