Western digital elements play - DTS decoder via tv speakers

Pagina: 1
Acties:

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-02 17:02
Beste tweakers,

Een tijdje geleden heb ik een WD elements play 2 TB gekocht om 1080p mkv's mee af te spelen. al deze mkv's gebruiken DTS en geeft dus geen geluid zonder versterker/receiver.
Ook na de laatste firmware te hebben geupdate op mijn mediaspeler heb ik helaas nog geen DTS encoding erbij en moet ik dus iets anders hebben.

Wat ik wil bereiken is dus : WD elements play 2tb ------ DTS encoder ------- Tv speakers.
Ik wil dus geen losse boxen of home theater sets aanschaffen maar puur het geluid hoorbaar krijgen via de tv speakers.

Mijn vraag aan jullie is dus.. Is dit mogelijk en welk apparaat is het goedkoopste om dit te realiseren en zo zonder al teveel geld te besteden geluid te krijgen via mijn tv?
Ik heb ook al de instellingen geprobeerd (volgens verschillende fora) op mijn mediaspeler om het bijv via de hdmi kabel te pushen. Dit had geen succes.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Rab

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je zelf al gevonden aan oplossingen/mogelijkheden? :)

OM je te helpen:
Welke output ondersteunt de WDEP2TB bijvoorbeeld en wat heb je nodig (downmixen of receiver) om dat om te zetten naar een standaard stereosignaal?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan je player geen downmix doen. dat doet ie als het goed is voor de uitgang aan de achterkant ?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 21-08-2011 23:54 ]

Iperf

• Rabbitto
Beste Michael Knight,

Ik heb hier even een link van de specs voor je : http://nl.hardware.info/p...lay-2tb#tab:specificaties

Verder ben ik totaal niet bekend in de wereld van de receivers en versterkers dus heb ik echt geen flauw idee wat ik nodig heb om dit te realiseren. :)

Er zit verder een optische (digitale) uitgang op en een hdmi aansluiting.

• Notna
  • Laatst online: 18:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=400
Audio - MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, OGG, APE, Dolby Digital (inside video file only)
Hij doet alleen Dolby Digital en geen DTS. Hij kan het niet doorgeven danwel downmixen, dus dat gaat niet werken. Daarvoor heb je een Live Hub nodig of een live met externe HDD / NAS (ervanuitgaande dat je bij WD wilt blijven).

Dat, of al je films handmatig remuxen, maar dat het is een tijdrovende en nutteloze klus als het ook anders kan :+

Also, als een sidenote, een link naar de specs neerzetten van hardware.info is natuurlijk nooit zo handig als die van de fabrikant. Voortaan iets beter zoeken dus :) (of het apperaat wel kan wat je wilt

[ Voor 47% gewijzigd door Notna op 22-08-2011 00:00 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Rabbitto
@ Notna,

Precies, maar het probleem is dus dat de speler neem ik aan niet meer geretourneerd kan worden. Ik moet dus een andere oplossing vinden om toch die DTS te laten werken met misschien een tussenapparaat.

Als ik de WD elements play bij een vriend aansluit op de blu ray speler home cinema set dan fungeert deze gewoon als versterker en krijg ik de dts via de speakers te horen.

Echter wil ik alleen dus (met bijv een apparaat ertussen) de dts hoorbaar krijgen op mijn sony bravia tv.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of recoden dan met een andere audiocodec

volgens mij moet dat met super(c) wel lukken
of hiermee
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20887 (random search, ziet er veelbelovend uit)

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 22-08-2011 00:06 ]

Iperf

• Notna
  • Laatst online: 18:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rabbitto schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:00:
@ Notna,

Precies, maar het probleem is dus dat de speler neem ik aan niet meer geretourneerd kan worden. Ik moet dus een andere oplossing vinden om toch die DTS te laten werken met misschien een tussenapparaat.

Als ik de WD elements play bij een vriend aansluit op de blu ray speler home cinema set dan fungeert deze gewoon als versterker en krijg ik de dts via de speakers te horen.

Echter wil ik alleen dus (met bijv een apparaat ertussen) de dts hoorbaar krijgen op mijn sony bravia tv.
Wacht ik las de orginele vraag verkeerd lol. Mea Culpa.

Om dit aan de gang te krijgen heb je dus idd iets nodig dat DTS signalen kan afspelen. Dat kan bijv. met een versterker die het dan weer via HDMi doorgeeft aan je TV,

Maar zeg nu zelf, wat voor nut heeft het om DTS te willen gebruiken op TV speakers 8)7 . Kan je niet gewoon een set kopen? Desnoods een Logitech Z5500/906 ?

Anders zou ik de films gewoon downloaden met DD / AC 3 geluid. Ben je van alles af en het scheelt wat in grootte van de films

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 22-08-2011 00:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1