Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2003 ontvangt wel, maar verzendt niet *

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21
Hallo,

Voordat het standaard antwoord 'staat al 100x op google' komt, als het antwoord daar stond (binnen 10 minuten zoeken) had ik dit bericht niet gepost.

Hoe dan ook.

Ik gebruik een andere computer ter overbrugging van een nieuw systeem en heb daar de e-mail in outlook ingesteld die vanaf me domein komt, dus een pop3 account (geen hotmail of gmail ofzo).

Ik heb de instellingen precies hetzelfde als op de pc waar het wel werkt, maar ik kan enkel de e-mail ontvangen en niet verzenden. Ik neem aan dat als ik kan ontvangen dat me login gegevens in ieder geval juist zijn, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb altijd gekut gehad als ik het instelde, maar gezien het identiek is aan de oude instellingen zie ik het probleem niet, dus het moest haast wel iets in outlook zelf zijn.
En zoveel valt er niet in te stellen voor het e-mail account.

Iemand een idee?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Staan beide computers op hetzelfde adres? Bij beide dezelfde smtp-server ingesteld?

Waarom? Omdat het kan!!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eventueel SMTP waarbij authorisatie benodigd is?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

Reptile209

- gers -

Welke ISP hebt je? Gebruik je de uitgaande mailserver (SMTP) van je ISP? Wat heb je precies ingesteld in je mailaccount? Welke foutmelding geeft Outlook bij verzenden?

Zo scherp als een voetbal!

• BLACKfm
SMTP verificatie is inderdaad nodig (wordt niet gemeld bij de host, maar staat wel aan bij zelfde account op andere pc). Maar als ik het uit zet werkt het alsnog niet.

Ik gebruik de mail server van me websitehoster. 'mail.domein.nl' voor inkomend en uitgaand.

edit: Als ik de standaard poort van 25 voor uitgaand verkeer (SMTP) verander naar 110 of 80 (2 die ik geprobeerd heb) lijkt dat wel te werken, maar blijft het testsyteem hangen op de verzending van de mail.
Dus dat werkt ook niet.

Ik ga nu even in de router kijken of die misschien iets blokkeerd..

[ Voor 40% gewijzigd door BLACKfm op 21-08-2011 21:41 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Reptile209 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:34:
Welke foutmelding geeft Outlook bij verzenden?
:?

• BLACKfm
Afbeeldingslocatie: http://www.gaim.nl/files/asdadsasd.png

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 21-08-2011 21:44 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En die poortinstellingen staan ook zeker goed? Als je gebruik maakt van SSL heb je ook een ander poortnummer dan 25. Kun je de server bijvoorbeeld wel pingen?

[ Voor 15% gewijzigd door Bastiaan op 21-08-2011 21:48 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42

pistole

Frutter

Misschien een nieuwe virusscanner die poort 25 (uitgaand) blokkeert?
Probeer eens vanuit een command prompt: telnet <jou smtp server> 25

Ik frut, dus ik epibreer

• Reptile209

Reptile209

- gers -

En als je gewoon de SMTP-server van je ISP gebruikt? Is dat niet veel makkelijker?

• BLACKfm
Reptile209 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:50:
En als je gewoon de SMTP-server van je ISP gebruikt? Is dat niet veel makkelijker?
Het moet gewoon werken... en daarbij weet ik daar de gegevens niet (meer) van, en opvragen duurt langer dan de overbrugging.
En die poortinstellingen staan ook zeker goed? Als je gebruik maakt van SSL heb je ook een ander poortnummer dan 25. Kun je de server bijvoorbeeld wel pingen?
Staat in ieder geval niet op de andere pc anders ingesteld dan hier.
Misschien een nieuwe virusscanner die poort 25 (uitgaand) blokkeert?
Probeer eens vanuit een command prompt: telnet <jou smtp server> 25
Ik gebruik AVG 2011, en het telnet commando werkt niet onder windows 7 (niet geïnstalleerd??)

• BLACKfm
Problem solved

Ik zal op het netwerk van de buren omdat ik met dit nieuwe systeem een slecht ontvangst had met me eigen router. Maar met een USB stickje wat beter ontvangst en dus verbonden met me eigen netwerk, en 1x raden.

Het werkt meteen.

Blijkbaar wordt er bij KPN via de speedtouch routers toch wat geblokkeerd.

De onbekende variabele in deze was dus de internetverbinding. One for the books zullen we maar zeggen.

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 21-08-2011 22:04 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

KPN heeft al jaren geleden (en dat is 5+ jaar) poort 25 afgesloten voor eigen mailservers, en vraagt je hun SMTP-server te gebruiken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• BLACKfm
Must be my luck dan dat de buren KPN hebben. Maar dan is dat ook weer duidelijk :).
Pagina: 1