Bridged modem benaderen, hoe adres achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Ik heb problemen met mijn Telfort verbinding. Het werkt wel/niet/wel/niet. Mijn setup is op dit moment als modem de ZyXEL P-2602R-D1A in Bridged Mode en een Asus WL500gp als router. Ik heb de router er al tussenuit gehaald en de Bridged Modem rechtstreeks op mijn computer aangesloten zonder verschil Ook heb ik andere DNS servers gebruikt maar het probleem blijft op 3 verschillende apparaten dat de verbinding om de paar minuten een tijdje wegvalt.

Nu wil ik morgen de helpdesk bellen omdat het of een probleem met de ADSL verbinding is of met de modem. Maar nu zal hun eerste stap in hun stappenplan zijn dat ik de modem moet hard resetten. Vervelend maar opzich wel logisch. Omdat ik mij herinner dat het nogal een gedoe was de modem in Bridged mode te zetten wil ik graag een backup maken van de settings maar daar is mijn probleem. Hoe benader ik de Bridged modem?

Alle requests worden natuurlijk 1 op 1 doorgezet naar de WAN dus ook ping requests. Hoe kan ik dan het ip-adres achterhalen van de http-config pagina van de modem? De router is er op dit moment dus al tussenuit.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Opgelost. Kunnen achterhalen dat het standaard adres van de modem 192.168.1.254 is. Daarna heb ik handmatige het adres 192.168.1.2 toegewezen aan mijn computer waarna ik kon inloggen op de router.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

kleine andere tip voor het archief of whatever.
Als je het niet weet, draai een PCAP (ethreal of wireshard oid) op een pc direct connected op het device. Je zal ook wat arping zien gebeuren...

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)