Verwijderd

Topicstarter
Gentlemen, na lange tijd genoten te hebben van een aftands samsung CRT'tje, wordt het tijd om over te stappen naar iets beters.

Schermgrootte: rond de 42"

Als ik het goed heb, zou ik aangezien ik de bewuste tv-kamer perfect kan verduisteren best voor een plasma opteren? Ik game veel, dus input lag en bewegings-handling is een prioriteit! Media zal vooral uit 1080p-beelden bestaan, alsook digitale tv.

Budget +- 1000 euro

Ik had gedacht aan de Panasonic GT30?

Thanks, Jesse

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Ja, die is goed.

Wat wil je dat we meer zeggen? :P

Geef ons een lijstje en we kunnen wel wat meer zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nuja, gewoon of ik voor dat geld best voor die opteer, of bijvoorbeeld voor een 6900 van samsung?
Men main concern is eigenlijk welke tv voor dat geld de meeste bang for the buck biedt? Kben maar een redelijk noobje op dit punt, maar als een andere tv in dit segment betere beeldkwaliteit, calibratiemogelijkheden etc. biedt, zou ik dit graag van een of andere guru hier vernemen, ipv twee maanden na aankoopdatum ;)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:51:
Nuja, gewoon of ik voor dat geld best voor die opteer, of bijvoorbeeld voor een 6900 van samsung?
Men main concern is eigenlijk welke tv voor dat geld de meeste bang for the buck biedt? Kben maar een redelijk noobje op dit punt, maar als een andere tv in dit segment betere beeldkwaliteit, calibratiemogelijkheden etc. biedt, zou ik dit graag van een of andere guru hier vernemen, ipv twee maanden na aankoopdatum ;)
Panasonic heeft wat meer ervaring dan Samsung met plasma's. Bij allebei zal je trouwens wel uitstekende beeldkwaliteit krijgen, maar puur voor films schijnt de Panasonic beter te zijn.

Samsung's voordeel is het design (vind ik), zij hebben gewoon mooiere televisie's. Daarnaast biedt de PS51D6900 natuurlijk ook Smart TV functionaliteit en dergelijke. Qua functionaliteit biedt de Samsung je dus veel meer.

Persoonlijk zou ik voor de Samsung gaan: meeste bang for the buck (qua functionaliteit). Zoals ik al zei: qua beeldkwaliteit is Panasonic uiteraard net wat beter (maar beide zijn natuurlijk geweldig :)).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

Panasonic heeft wat meer ervaring dan Samsung met plasma's. Bij allebei zal je trouwens wel uitstekende beeldkwaliteit krijgen, maar puur voor films schijnt de Panasonic beter te zijn.

Samsung's voordeel is het design (vind ik), zij hebben gewoon mooiere televisie's. Daarnaast biedt de PS51D6900 natuurlijk ook Smart TV functionaliteit en dergelijke. Qua functionaliteit biedt de Samsung je dus veel meer.
Ik vind de 2011-modellen van Panasonic anders aardig netjes gedesigned vergeleken met wat ze de jaren daarvoor op de markt brachten (ik heb mijn G20 niet gekocht vanwege de mooie behuizing ;)). Het is inderdaad een keuze tussen gadgets en beeldkwaliteit en mijn persoonlijke voorkeur zou dan uitgaan naar beeldkwaliteit. Overigens kan een GT30 ook apps uit een market laden, al heb ik geen idee wat er voor de Nederlandse markt te krijgen is (zul je in het Panasonic plasma-topic vast beantwoord krijgen, die vraag).

Overigens vind ik internetfunctionaliteit op de tv een hoog gadgetgehalte hebben. Voor leuk internetten heb je een muis nodig en een toetsenbord en eigenlijk iets als een htpc, als je toch filmpjes gaat afspelen vanaf bijvoorbeeld een NAS of grote interne hdd.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2011 15:13 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Extra functionaliteit kun je toevoegen met bijv. een BR speler van een ander merk (BR speler is sowieso eerder te vervangen voor de nieuwste snufjes vanwege de lagere kosten), aan de beeldkwaliteit zit je vast :)

[ Voor 28% gewijzigd door mr.paaJ op 22-08-2011 17:14 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1