Aghanim schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:02:
Zijn dat niet gewoon standaard speaker kabels? Plaatje is een beetje klein.

Beter?
[ Voor 3% gewijzigd door JerX op 21-08-2011 18:03 ]
Anoniem: 356260
Kan ze bij mijn speakers gewoon losmaken en bij de Receiver ook (zie plaatje).Anoniem: 356260 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:05:
Zitten de kabels vast in je speaker of hebben ze een terminal waar je de kabels los kan koppelen ?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je het goede spul in huis heb welJapperrrr schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:10:
Zijn gewoon standaard kabels. Knip het doorgeknaagde stuk er tussenuit en zet de uiteinden weer aan elkaar. No problemo

Gewoon ff solderen en met electischiteitstape aan elkaar maken.Aghanim schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:54:
Kroonsteentje of de hele kabel vervangen?
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=samsung+speaker+cable
http://www.ebay.com/itm/S...37A-Genuine-/350327686233

[ Voor 30% gewijzigd door Pascal op 21-08-2011 19:00 ]
Okido, had het er net over met mijn pa, ik ga dat even proberenJordy van e schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:58:
gewoon met een kroonsteentje doen, werkt prima
Als tijdelijke oplossing werkt dat prima.. alleen opletten dat je geen kortsluiting maakt.JerX schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:53:
Als je het goede spul in huis heb welSimpel kabeltje door knippen en vast maken met plakband werkt niet.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja, want iedereen heeft 'gewoon ff' een soldeerbout thuis ?tweakG5 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:57:
[...]
Gewoon ff solderen en met electischiteitstape aan elkaar maken.
haal een stukje bij een lokale electroboer en soldeer de kabeltjes aan elkaar.
Kroonsteentjes, plakband..

leuk voor tijdelijk, niet voor permanent imho.
Moest daar ook heel even om lachenAghanim schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:02:
[...]
Ja, want iedereen heeft 'gewoon ff' een soldeerbout thuis ?
Idk maar ik wel en dat kan voor een hele hoop dingen praktisch zijn.Aghanim schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:02:
[...]
Ja, want iedereen heeft 'gewoon ff' een soldeerbout thuis ?
True, maar ben een student die woont in een klein flatjeriddles schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:03:
He, dit is tweakers.net, niet fok.nl ofzo. Ik vind een soldeerbout toch bij de minimum uitrusting voor een tweaker horen.
Hahaha, dat dachten de Chinezen die mijn usb car charger hadden gemaakt ook...Japperrrr schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:49:
Beschadigde delen afknippen, de uiteinden strippen, in elkaar draaien en afplakken? Zie niet in waarom iedereen zulke 'ingewikkelde' oplossingen aanraadt. Die kabels leg je één keer en raak je nooit meer aan dus het hoeft toch niet zo stevig vast te zitten dat je er een olifant aan op kan hangen?

Solderen blijft het beste - dat "in elkaar draaien" werkt eventjes goed - tot het koper oxideert..Japperrrr schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:49:
Beschadigde delen afknippen, de uiteinden strippen, in elkaar draaien en afplakken? Zie niet in waarom iedereen zulke 'ingewikkelde' oplossingen aanraadt. Die kabels leg je één keer en raak je nooit meer aan dus het hoeft toch niet zo stevig vast te zitten dat je er een olifant aan op kan hangen?
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
als het je niet boeit en het is achter een kast gewoon lekker een lompe kroonsteen er op rotten.
voortaan muziek harder zetten dan leert dat kutkonijn het knagen misschien af
agreedtweakG5 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:04:
[...]
Idk maar ik wel en dat kan voor een hele hoop dingen praktisch zijn.
Je krijgt een kut klap van mijn vriendinfish schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:26:
Ik zou hem ook solderen met 3 nette krimp kousjes. dat is een stuk netter.
als het je niet boeit en het is achter een kast gewoon lekker een lompe kroonsteen er op rotten.
voortaan muziek harder zetten dan leert dat kutkonijn het knagen misschien af
Neem aan dat ik wit en zwart moet scheiden en allebei een aparte kroonsteen moet geven?
Zijn vrij makkelijk te scheiden en je kunt ook een dubbele kroonsteen gebruiken. Is toch iets netter.JerX schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:47:
[...]
Je krijgt een kut klap van mijn vriendin(moest wel lachen om je reactie). Maar ik denk dat ik er een kroon op gooi. Echter hebben de audio kabels 2 kabeltjes in 1 (zwart en wit?) deze zit flink aan elkaar vast ><
Neem aan dat ik wit en zwart moet scheiden en allebei een aparte kroonsteen moet geven?

meestal koop ze op een strip

*klik* meer tips
[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 21-08-2011 21:01 ]
Danke voor de info.fish schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:55:
Nou ja 1 kroonsteen [afbeelding] met 2 door verbindingen [afbeelding] is gewoon goed natuurlijk
meestal koop ze op een strip [afbeelding] waar je een stuk af kan snijden [afbeelding]
*klik* meer tips
Met een nieuwe vriendin dan denk ikJerX schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:08:
wil fish nog even bedanken voor zijn doorslag gevende tips, tis me geluk om de kabels aan elkaar te krijgen! Waar door het gehele zooitje weer lekker knalt![]()
En met kerst kan ik me alvast voorbereiden op een lekkere maaltijd