Vouchers en coupons, wordt dat wat?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-01 19:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mijn voorkennis:
Al enige jaren kom ik op websites en forums met Amerikaanse bezoekers, die al gauw praten over 'coupons' en 'vouchers', wanneer iemand op een beetje korting uit is. Omdat het zover overzee is, heb ik me nooit serieus met die berichten beziggehouden. Ik hoef me bijvoorbeeld ook nooit om de vorm van Amerikaanse stopcontacten druk te maken, omdat ik die hier in Europa nooit zal tegenkomen.

Een aantal maanden geleden begon ik tussen de banners ook advertenties van Groupon tegen te komen. Ze meldden me meestal dat ik in een stad nabij - Münster ofzo, dikwijls Duitsland - met coupons 'onbeperkt gebakjes kon eten' of weet ik niet wat. Ook daar lette ik weer niet al te sterk op, want onbeperkt gebakjes eten past niet binnen mijn eetpatroon ;) . Ik dacht dat ze wel weer over zouden gaan.

Maar nee: ik zie ze tegenwoordig steeds meer. Kortingsvouchers, coupons om zelf te printen: is dat al big business in Nederland? Uit welk land komt het nou precies, en hoe? In tijdschriften of in de krant?
Het enige voorbeeld dat ik me kan bedenken in Nederland is de voucher van Hema of Kruidvat om onbeperkt te treinen voor 14 euro. Die haal je bij de winkel en besteed je volgens mij direct in de trein.

Wie heeft er wat meer actuele info over, en kent er voorbeelden van in Nederland?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik ken echt al jaren (15+?) de kortingsbonnen van McDonalds, Burger King en Pizzaria's. Vaak gewoon via de brievenbus maar ook al heel lang zelf uit te printen via internet.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
Groupon en een tiental klonen zijn tegenwoordig ook actief in Nederland natuurlijk, hetzij nog wel op wat kleinere schaal dan in de grotere steden in de VS. Op ondernemersfora wordt hier vrij regelmatig over gesproken als mogelijkheid om extra klanten te vinden maar gezien de vrij hoge kosten en het gebrek aan miljoenensteden betwijfel ik toch enigszins of het hier net zo'n gigantische opkomst zal gaan zien.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51
Het leuke is vooral dat het hele meetbare marketing is. Dat is een belangrijk punt waardoor het vaker ingezet wordt. Of het werkt: Als het aanbod voldoende is, dus er echt voordeel te behalen is wel. Kleine kortingen e.d. werken vaak niet, het moet echt de moeite zijn.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik ben al een klein jaartje ingeschreven bij Groupon. Daar heb ik gekozen om dagelijks mails te krijgen over 'groupons' voor mijn stad en voor nationale deals.
Die 'mijn stad' kan je redelijk ruim nemen, ik krijg meer dingen die geldig zijn in Brussel en Gent dat bij mij in Aalst (wat er tussenin ligt).
Maar op dat jaartje heb ik toch wel al wat dingen daar gekocht, gewoon omdat je je er serieus profijt mee doet.
Zou ik die dingen gekocht hebben moest ik die mails niet gekregen hebben? Waarschijnlijk wel, dus het zijn niet echt impuls-aankopen :)
Naar een restaurant met 50% korting? Ja graag! :P
Laatste was een bon voor Molenheide (soort vakantiepark), 49€ betaald, en als ik boek gaat er 300€ aan af.
Leuk toch? :)

Ik vind het allemaal wel goed hoor.
(ik check ook dagelijks iBood en 1dayfly, maar dat zijn niet echt coupon-sites vind ik)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-01 19:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Leftblank schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:00:
... en het gebrek aan miljoenensteden betwijfel ik toch ...
Fire69 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:08:
Die 'mijn stad' kan je redelijk ruim nemen, ik krijg meer dingen die geldig zijn in Brussel en Gent dat bij mij in Aalst (wat er tussenin ligt).
Even heel kort door de bocht gequote: waarom heb je een miljoenenstad nodig om die deals rendabel te maken? Veel filialen van één keten? Veel mensen? :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Leftblank
Dark Blue schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:21:
[...]
Even heel kort door de bocht gequote: waarom heb je een miljoenenstad nodig om die deals rendabel te maken? Veel filialen van één keten? Veel mensen? :?
Het zal niet per se nodig zijn maar ik verwacht dat wel een redelijke voorwaarde is om het voor ondernemers interessant te maken. Wanneer je op dit moment als ondernemer op Groupon een deal zet zal de exposure niet gigantisch zijn door het relatief kleine aantal users.
Wanneer je dit combineert met de erg hoge kosten van Groupon (ik meen >=50% korting, enkel een percentage van de ingeleverde coupons uitbetaald ipv. de verkochte), dan wil je als ondernemer, lijkt mij, een zo groot mogelijk aantal gebruikers benaderen. Op die manier maximaliseer je de kans dat je ook daadwerkelijk profijt hebt van de extra klanten, denk aan extra aankopen, mond-op-mondreclame en de exposure doordat je op de site hebt gestaan, dingen die wel een soort van kritieke hoeveelheid vereisen lijkt mij.

[ Voor 1% gewijzigd door Leftblank op 21-08-2011 19:07 . Reden: Leesbaarheid wat verbeterd ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In Nederland kun je kortingen meestal niet combineren. Bovendien zijn al die kortingsacties soms onderdeel van een standaard marketingplan: Eerst krijg je "vroegboekkorting", een periode later werken ze met kortingsbonnen en weer een periode later beginnen ze met "last minute"-korting. Per saldo komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer, het is allemaal op elkaar afgestemd en je kunt het natuurlijk niet combineren.

Fijn dat je dan voor 49 euro 300 euro korting krijgt op een vakantiepark. Maar daarmee loop je misschien weer allerlei andere kortingen mis, moet je aan bepaalde minimale voorwaarden voldoen (bijvoorbeeld minimale besteding) en word je misschien ook nog beperkt in je keuze. Kans dat je dus achteraf slechter af bent.

Groupon kan misschien sporadisch iets interessants bieden. Wat ik daar voornamelijk zie zijn kortingen die je echt overal tegenkomt (behandeling in kuuroord, hotelovernachtingen, vage gezondheids- en wellness-dingen die standaard al veel te duur zijn). Of ze bieden een kortingscheque van 40 euro voor 20 euro, bij minimale besteding van 60 euro, en beweren dan dat ze 50% korting geven. Als je je als site al tot zulke praktijken moet verlagen, dan zou ik bij voorbaat al argwanend zijn bij iedere aanbieding.

• Fire69
Dark Blue schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

[...]

Een miljoenenstad is echt niet nodig hoor. Aalst heeft ongeveer 70.000 inwoners.. Ik heb hier nog 2 bons liggen voor een Japans en een Chinees restaurant.
Dat zijn gewoon 2 lokale restaurants hier in de buurt, helemaal geen keten.
Leftblank schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

Het zal niet per se nodig zijn maar ik verwacht dat wel een redelijke voorwaarde is om het voor ondernemers interessant te maken. Wanneer je op dit moment als ondernemer op Groupon een deal zet zal de exposure niet gigantisch zijn door het relatief kleine aantal users.
Wanneer je dit combineert met de erg hoge kosten van Groupon (ik meen >=50% korting, enkel een percentage van de ingeleverde coupons uitbetaald ipv. de verkochte), dan wil je als ondernemer, lijkt mij, een zo groot mogelijk aantal gebruikers benaderen. Op die manier maximaliseer je de kans dat je ook daadwerkelijk profijt hebt van de extra klanten, denk aan extra aankopen, mond-op-mondreclame en de exposure doordat je op de site hebt gestaan, dingen die wel een soort van kritieke hoeveelheid vereisen lijkt mij.
Verleden week was er een reportage over groepsdeals (en Groupon in het bijzonder) in KoppenXL.
Daar kwam een Franse vrouw aan het woord die een schoonheidssalon had en een deal via Groupon had geregeld. Een behandeling aan 50% korting of zo.
Daar hebben 1500(!!) mensen op ingeschreven, Groupon had gezegd dat er een 300-tal zouden zijn. Die coupon was geldig voor 6 maand, dus die vrouw moest de volgende 6 maand dus eigenlijk met verlies werken.
Het lijkt me dus niet zo ideaal als je een hele grote groep mensen kan benaderen via die deals :P
haribold schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:08:
In Nederland kun je kortingen meestal niet combineren. Bovendien zijn al die kortingsacties soms onderdeel van een standaard marketingplan: Eerst krijg je "vroegboekkorting", een periode later werken ze met kortingsbonnen en weer een periode later beginnen ze met "last minute"-korting. Per saldo komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer, het is allemaal op elkaar afgestemd en je kunt het natuurlijk niet combineren.

Fijn dat je dan voor 49 euro 300 euro korting krijgt op een vakantiepark. Maar daarmee loop je misschien weer allerlei andere kortingen mis, moet je aan bepaalde minimale voorwaarden voldoen (bijvoorbeeld minimale besteding) en word je misschien ook nog beperkt in je keuze. Kans dat je dus achteraf slechter af bent.

Groupon kan misschien sporadisch iets interessants bieden. Wat ik daar voornamelijk zie zijn kortingen die je echt overal tegenkomt (behandeling in kuuroord, hotelovernachtingen, vage gezondheids- en wellness-dingen die standaard al veel te duur zijn). Of ze bieden een kortingscheque van 40 euro voor 20 euro, bij minimale besteding van 60 euro, en beweren dan dat ze 50% korting geven. Als je je als site al tot zulke praktijken moet verlagen, dan zou ik bij voorbaat al argwanend zijn bij iedere aanbieding.
Je moet inderdaad wel heeel goed de voorwaarden lezen voor je zo'n coupon aanschaft, want er zijn soms wel heel wat beperkingen.
Maar het voorbeeld dat je geeft van dat kuuroord, mijn vrouw is een maand of 2 geleden naar een kuuroord gegaan. Daar is ze 4u onder handen genomen voor 25€.
Dat zijn toch wel mooie prijzen, want zo'n voorwaarden heb ik nog nooit gezien bij die kuuroorden zelf :)

[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 21-08-2011 19:26 ]

• Leftblank
Fire69 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:17:
[...]
Daar hebben 1500(!!) mensen op ingeschreven, Groupon had gezegd dat er een 300-tal zouden zijn. Die coupon was geldig voor 6 maand, dus die vrouw moest de volgende 6 maand dus eigenlijk met verlies werken.
Het lijkt me dus niet zo ideaal als je een hele grote groep mensen kan benaderen via die deals :P
Tja, 1500 man is ook wel heel veel maar wel het andere uiterste, dat klinkt ook meer als een faal aan de kant van Groupon - geen limitatie ingesteld/mogelijk(?).
Aan de andere kant zie ik op Groupon regelmatig spul langskomen met 'al' <10 verkochte coupons, korte tijd voor de deadline. In dat geval heb je als ondernemer tijd gestoken in het geregel met Groupon en heb je echt een marginale kans enig voordeel te behalen. Die Franse dame scoort op deze manier in ieder geval enorm veel publiciteit en zal de komende jaren in ieder geval niet stilzitten, dat is bijna nog een betere uitkomst :+.

• Fire69
Die vrouw had gebeld naar Groupon toen de deal over de 500 ging. Toen begon ze al licht te paniekeren natuurlijk! :P
Groupon zei haar gewoon dat dat niet mogelijk was, dikke pech dus...
Ze zal er misschien wel x aantal vaste klanten aan overhouden, maar ondertussen zat ze wel met een groot probleem...

Te weinig deals is niet goed, maar te veel ook niet natuurlijk :)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:53
Fire69 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:29:
Die vrouw had gebeld naar Groupon toen de deal over de 500 ging. Toen begon ze al licht te paniekeren natuurlijk! :P
Groupon zei haar gewoon dat dat niet mogelijk was, dikke pech dus...
Ze zal er misschien wel x aantal vaste klanten aan overhouden, maar ondertussen zat ze wel met een groot probleem...

Te weinig deals is niet goed, maar te veel ook niet natuurlijk :)
Dat zie je dan ook regelmatig terugkomen bij die cadeaubons ( Vivabox, Bongo ). We hadden van deze bons gekregen om ergens te eten, en er was nooit plaats. Tot wanneer we eens NIET vermelde dat het met deze box was. Dan was het ineens geen probleem meer.

Ze willen wel de marketing, en wil je alsjeblieft enkel op dinsdag langs komen wanneer we het niet druk hebben?

Onlangs was er in Volt ( porgramma op de openbare zender ) een item over deze boxen, en daar was een vrouw die ontbijt gaf, en ze verdiende er maar een paar euro op, omdat de rest naar Bongo ging, en maar daar op afgeven. Ze weten toch verdomd goed op voorhand wat het hen kost.

Groupon is hetzelfde voorbeeld... tickets voor het pirateneiland, ja meneer, dat is niet bedoeld voor de drukke periodes hé.... niet te doen. Ik probeer mij hier nu zover als mogelijk van weg te houden...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Hier is wel een aardig artikel over Groupon dat het eea uitlegt over de dynamieken erachter.
(en zie deze evt ook)

[ Voor 56% gewijzigd door foppe-jan op 21-08-2011 20:05 . Reden: links aangepast ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Fire69
tc982 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:02:
[...]

Groupon is hetzelfde voorbeeld... tickets voor het pirateneiland, ja meneer, dat is niet bedoeld voor de drukke periodes hé.... niet te doen. Ik probeer mij hier nu zover als mogelijk van weg te houden...
Waarom?
Je kijkt naar de voorwaarden, is het interessant, dan koop je hem toch?
Zo niet, volgende dag weer een kans om een koopje te doen. :)

Verwijderd

djluc schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:01:
Het leuke is vooral dat het hele meetbare marketing is. Dat is een belangrijk punt waardoor het vaker ingezet wordt. Of het werkt: Als het aanbod voldoende is, dus er echt voordeel te behalen is wel. Kleine kortingen e.d. werken vaak niet, het moet echt de moeite zijn.
True dat, grappig dat daar niemand op ingaat, want dat is wel de basis.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:53
Fire69 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:15:
[...]

Waarom?
Je kijkt naar de voorwaarden, is het interessant, dan koop je hem toch?
Zo niet, volgende dag weer een kans om een koopje te doen. :)
Omdat deze bons blijkbaar niet altijd de waarde hebben die ze zeggen dat het heeft. Of je word verplaatst, of je kan amper boeken, en ik wil niet aan de klein mannen uitleggen dat ik niet binnen kan...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er staat bij restaurants ook vaak:
Telefonisch reserveren o.v.v. Groupon is verplicht, zie je groupon

Nou, dan heb ik al weer het idee dat je een aangepaste maaltijd krijgt of dat je alleen terecht kunt als ze het restaurant echt niet kunnen vullen. Truc is natuurlijk om eerst de reservering af te spreken en dan pas te zeggen dat je een groupon hebt.

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-01 21:09
Heb toch oa van groupon al wel een aantal keer gebruik gemaakt. Inderdaad een beetje goed lezen wat er wel en niet mogelijk is met de voucher.

Lekker restaurantjes uitproberen, 3 gangen eten voor 15 euro per persoon..

Wel begrepen dat zulke klanten dus eigenlijk dodelijk zijn voor de uitbaters. Er wordt vrijwel niets verdiend aan mensen die alleen gebruik maken van de aanbieding. Het gaat vaak om upselling of terugkerende klanten.

En wij zijn geen van beide.

Verwijderd

Kortingsbonnen bestaan al enorm lang. Zeker al 50 jaar, alleen was het eerst niet "hip" om een kortingsbon te gebruiken en nu met groupon en andere wel weer.
Groupon is leuk voor de consument en voor Groupon zelf, maar een potentiele killer voor (kleine) ondernemingen.

Voor wat leesvoer wat betrekking heeft tot de economie achter Groupon en andere volg ik Rocky Agrawals blog http://blog.agrawals.org/

De beste man is wel een doemdenker, maar de basis wat betreft online kortingsaanbieders is zeker correct (wat betreft de impact voor kleine ondernemingen).

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
al regelmatig wat via groupon besteld en erg positief hier over. Het scheelt je echt een hoop. De ene keer wat meer dan de andere. Als je kijkt naar bijv ibood zie je wel eens iets staan waarvan je denkt "goh dat is een leuke prijs" maar als je dan via internet gaat zoeken blijkt dat de ibood helemaal niet heel bijzonder is. Paar procentjes goedkoper.
Via Groupon heb ik echt al veel "bespaard". Bespaard tussen haakjes omdat je je soms kan afvragen of je het anders wel zou kopen. Maar dat is gelijk de andere kant. Je kan het nu eens voor een leuk bedrag proberen.

Uiteraard speur ik het internet ook af of je daadwerkelijk 50-70% bespaart zoals de groupon zegt en veelal is dit ook het geval. Persoonlijk ben ik dus erg te spreken al ben ik het wel eens met een aantal posts hierboven: "Lees de voorwaarden goed". Soms is het inderdaad niet geldig in een weekend oid of een bepaalde periode. Dan is het jammer en wacht je maar op de volgende aanbieding :)

Inmiddels besteld/ontvangen:
2x tandenbleek set
2x scheermesjes
1x keratine behandeling
1x schoonheidsbehandeling
1x benen waxen

zitten ook nog eens leuke zaken tussen om aan de vrouw/vriendin te geven zonder 3x in de kreukels te moeten liggen. Zeker die beauty threatments zijn echt normaliter belachelijk duur. Voor 30 euro is het leuk om eens een keer te proberen. Gaat een stuk sneller dan 80euro uitgeven...

Die blogs die geposts zijn komt het toch kort op neer dat het voor de ondernemingen echt zwaar k*t is maar voor de klanten super voordelig. Dus ik als klant zie het probleem niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 22-08-2011 09:58 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Flatlinernl schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 07:48:
Het gaat vaak om upselling of terugkerende klanten.
+ opvullen van restcapaciteit (maar dat heeft ook een groot afbreukrisico door "kleine lettertjes")
En wij zijn geen van beide.
En juist hierdoor denk ik dat na een initiele hype dat het enorm terug zal vallen.

De kern van marketing is dat het niet transparant is of discrimineert. Dit staat op gespannen voet met het Internet. Het enige wat overblijft is intransparantie en discriminatie onder druk van tijd. Echter, hoe verzadigder de markt hoe minder consumenten zich voor het blok gezet zullen laten zetten waardoor ook impulsaankopen zullen afnemen.

Het is ook terug te zien in classieke internetcoupons: op een gegeven moment wist iedereen dat je voor bol.com gratis verzendkosten kon krijgen en dus zocht iedereen even in 20 seconden een code op het web. Hiermee verliest het sterk aan kracht.

Ik twijfel dus sterk aan de houdbaarheid hiervan.

• Fire69
Rukapul schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:05:
[...]
Ik twijfel dus sterk aan de houdbaarheid hiervan.
Het duurt zolang het duurt, en ondertussen profiteer ik er toch maar lekker van :P

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat een hoop mensen hier toch nat door gaan. Zal vast als een soort verslaving kunnen werken. Al die mooie aanbiedingen elke keer. Ik krijg dus die groupon mail (3 per dag) en daar staan echt elke keer weer producten/diensten waarvan je denkt "mmm dat is wel handig of mmm dat is best leuk om te doen/geven". Enige zelfbeheersing is wel gewenst :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Fire69
Ja, maar dat heb je ook al je door de MediaMarkt of zo loopt :P

Ik vind het de laatste tijd wat minder worden eigenlijk.
Het formaat van hun mails is onlangs veranderd, nu staan er vaak 5 of 6 aanbiedingen per mail, maar die komen dan wel meerdere dagen na elkaar terug.
Sorry, maar als ik die aanbieding de eerste dag niet wil, wil ik die de volgende 3 dagen toch ook echt niet hoor, die moeten ze me dus niet steeds opnieuw mailen... :/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb eenmalig van Groupon gebruik gemaakt, een 38x30cm fotoboek van 24 pagina's voor 20 euro. Was een erg goede deal, zie je verder nergens voor die prijs.
Enige kutte is nu dat die Superfoto.nl een bagger programma heeft waardoor elke keer dat ik het 38x30cm fotoboek uit kies ik een 32x27cm fotoboek voorgeschoteld krijg. Kan Groupon natuurlijk niks aan doen maar geeft wel aan met wat voor amateur organisaties ze samenwerken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fire69
Ach, ze werken gewoon met iedereen samen die voor hen geld in het laadje brengen hoor.
Gisteren bvb. was er een deal met TV Vlaanderen, dat kan je moeilijk een amateur-organisatie noemen...

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
Dark Blue schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:53:
Maar nee: ik zie ze tegenwoordig steeds meer. Kortingsvouchers, coupons om zelf te printen: is dat al big business in Nederland? Uit welk land komt het nou precies, en hoe? In tijdschriften of in de krant?
Het enige voorbeeld dat ik me kan bedenken in Nederland is de voucher van Hema of Kruidvat om onbeperkt te treinen voor 14 euro. Die haal je bij de winkel en besteed je volgens mij direct in de trein.

Wie heeft er wat meer actuele info over, en kent er voorbeelden van in Nederland?
De Albert Heijn mailt me om de paar maanden een lijstje met 6 of 8 uitprintbare kortingsbonnen waarmee ik dan 30-50% korting op het een of ander kan krijgen. Die bonnen zijn aangepast op mijn koopgedrag (dat ze volgen via de bonuskaart), andere klanten krijgen weer andere bonnen. Er is een pool van zo'n 40 bonnen waar het systeem uit kiest.

Verwijderd

Groupon is het snelst groeiende bedrijf ter wereld. Ik wilde er zelf stage lopen, maar dit ging uiteindelijk niet door, door de locatie.

Groupon is echt big business for Rotterdam en Amsterdam. Als je als bedrijf wil gaan samenwerken met Groupon, dan draai je meestal verlies. Maar waar je op hoopt is loyalty onder de klanten. Als ze een prima belevenis (in een restaurant of schoonheidssalon of iets dergelijks) dan komen ze terug, uiteraard zonder een coupon (of een groupon). Ikzelf heb al talloze Groupons gekocht en verbruikt, als je toch 1x per week uit eten gaat, dan kan je net zo goed een groupon kopen en zo geld te besparen. Als ik naar een ander land ga, kijk ik ook eventjes op de groupon website van die ander land om zo kosten te besparen (bv hotel, restaurant etc..).

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06-2025
Voor de geïnteresseerden, ik heb de link van het filmpje op KoppenXL even opgezocht:
http://www.deredactie.be/permalink/1.983259

(Jammer genoeg wel heel irritant gefilmd.)
EDIT: Dit is een filmpje van VOLT blijkbaar en niet het fragment van KoppenXL. Dat laatste kan ik niet meer terugvinden.
EDIT2: De aanhouder wint! :)
http://tinyurl.com/43ad35t

Ik volg het zelf ook, maar toch nog nooit iets van gekocht.

[ Voor 64% gewijzigd door Yohsoog op 29-08-2011 00:57 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug aangemeld voor Groupon met Hilversum als stad. Ik kreeg toen elke keer alleen aanbiedingen voor steden als Utrecht, Amsterdam en Rotterdam terwijl ze op de site erg doen alsof er voor iedere stad wat is. Heb toen eerst een klacht ingediend en daarop werd gereageerd met "ja, weten we maar we veranderen niks aan die uitingen want we willen leden". Toen heb ik m'n account laten verwijderen.

Wel een keer met vakantieveilingen.nl een coupon gekocht voor een grieks restaurant in Gouda (wonen mn schoonouders) en daar was ook de regel dat max. x plekken voor vakantieveilingen waren en anders had je even pech. Er werd ook weinig aandacht aan ons besteed want we hadden immers een vast menu en echt veel meer kunnen ze niet aan je verdienen. De fooi hebben ze daarmee uiteindelijk ook verspeeld.

• Fire69
Zo, ik zit met de familie gezellig bij de chinees met mijn groupon. Geen beperking wanneer we mochten komen en we mogen gewoon voor- en hoofdgerecht van de kaart kiezen :)
Pagina: 1