Toon posts:

wireless switch achter router is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een even lopen zoeken maar kan het nergens (net niet helemaal) vinden op het forum

Mijn probleem is dat ik een slecht Wlan signaal heb in mijn onderhuis
Ik heb in mijn woonkamer (boven) een kpn experiabox die Wlan zendt
Nu heb ik een pc in mijn onderhuis staan die ik netjes heb bekabelt, geen probleem tot dus ver
Nu wil ik mijn laptop in het onderhuis en/of tuin gebruiken maar daar heb ik maar 1 streepje ontvangst

Kan ik van mijn experiabox een cat6 naar een switch leggen die ik in mijn onderhuis zet,
die dan weer Wlan doorzend?.
Zodat er dekking is in het hele huis en tuin?

als dit al mogelijk is krijg ik dan geen problemen met het signaal en de experiabox
omdat ik dan van beide een verbinding heb e een dan wel sterker dan van de ander

alle info is welkom
alvast bedankt, Freek

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Ik denk dat je een Access point bedoelt, klopt dat?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:51:
Kan ik van mijn experiabox een cat6 naar een switch leggen die ik in mijn onderhuis zet,
die dan weer Wlan doorzend?.
Zodat er dekking is in het hele huis en tuin?
Ja. Koop een extra Access Point, en stel die in met hetzelfde SSID, versleuteling type en wachtwoord. Maar op een ander kanaal dan je Experiabox.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals gemeld: Dat is een los access point. Dus niet een wifi router, maar alleen een access point. Die kosten vrij weinig tegenwoordig, en als je deze inderdaad instelt met dezelfde instellingen als je bestaande netwerk dan schakelt je laptop vrij gemakkelijk naar de dichtsbijzijnde bij het opstarten.
Het is niet roaming, dus wanneer jij je verplaatst naar een andere lokatie dan zal je laptop hoogstwaarschijnlijk niet automatisch overschakelen.

Verder zijn dingen als (newbee) niet nodig in de topictitel :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!!
Het is me een stuk duidelijker.
Ik was bang dat ze tegen elkaar in zouden gaan werken.

Ik dacht eigenlijk dat de switch een "dom"apparaat was en dat je verder niet kan instellen
Maar ga nu op zoek naar een los access point

en ja newbee hoeft eigenlijk niet, maar als ik sommige discussies ziet kan ik ze soms echt niet volgen

Freek,

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een huis-tuin-en-keuken switch is inderdaad niet in te stellen, die is autodidact voor wat hij moet uitvoeren :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Eventueel is het mogelijk om een wireless router aan te schaffen. DHCP in de wireless router uitzetten, een CAT kabel trekken van je ExperiaBox naar de wireless router en de kabel te plaatsen in 1 van de LAN poorten van de wireless router (dus niet de WAN). De prijzen van AP en Wireless routers zijn vaak redelijk hetzelfde. Een wireless router kun je voor later gebruik misschien meer mee.
Pagina: 1