230v Verlengsnoer + usb inschakeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05
Hallo,

Ik weet niet of hij hier goed staat, maar ik ben opzoek naar een 230 v verlengsnoer die aangaat als er stroom komt uit de usb.

Dus dat er in het verlengsnoer een usb kabel zit die je in je computer/laptop doet en als je die computer/laptop aan zet het verlengsnoer aan gaat. Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen en hem hopelijk kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik weet dat Trust die dingen vroeger had, maar kan hem nu niet direct vinden.

Waarvoor heb je hem nodig? Een oplossing die je tegenwoordig erg vaak ziet zijn de stekkerblokken met master en slave aansluitingen. In de master aansluiting stop je de stekker van je computer. Zodra die stroom die de computer trekt over een bepaalde waarde gaat, schakelt het stekkerblok de slave aansluitingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Niet helemaal hetzelfde maar misschien kun je ook toe met een master/slave-doos? Als je pc/apparaat op de hoofd aansluiting inschakeld worden de overige apparaten ingeschakeld.

/edit: ^^ dat dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 21-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Ik zou even de precies de situatie uit leggen. Ik heb een laptop en koop daar straks een extern scherm bij met usb poorten. En nu wil ik dus dat als ik de laptop afkoppel dan gaat het scherm uit. dat ook mijn led verlichting achter mijn bureau en nog een paar andere apparaten op stroom ook uit gaan.

Ik weet niet goed of die doos die jullie aangeven daar voor bedoeld is. Ik ga het even goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Als je de laptop afkoppelt, gaat dan ook de adapter eruit?

Wil je ook dat als je de laptop uitschakelt maar wel aangekoppeld laat, alles uit gaat?

Edit: Stekkerblok met USB gevonden: http://shop.conrad.nl/hui...-stekkerdozen/611769.html

[ Voor 33% gewijzigd door Nijn op 21-08-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Ik wilde er dan eigenlijk mijn scherm in doen. Het gaat om een apple tunderbolt display. Daar zit dan ook mijn laptop op aan. dus dan zou ik hem tussen de 70 - 80 watt moeten zetten. omdat mijn laptop waarschijnlijk s'nachts wel moet worden opgeladen. laptop is 60 watt. Dan doe ik in de andere stopcontacten mijn led lampjes en speakers en eventueel andere rand apparatuur die uit mag als scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet zelf zoiets maken? Een relais met een spoel van 5V (of iets in die richting), die spoel op de usb-voedingsdraden aansluiten en dat relais dan de verdeeldoos laten schakelen. Niet zo ingewikkeld.
Als je het onderstaande relais aanschaft ben je ongeveer klaar... Nog een oude usb-kabel en klaar is Kees... of Jan, of Piet...
http://www.eijlander.nl/a...7hjo31ibccda7i3vvasv24ag3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Bedankt allebei ik ga het even allemaal bekijken en kijk wel wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Bartjezz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:32:
Kun je niet zelf zoiets maken? Een relais met een spoel van 5V (of iets in die richting), die spoel op de usb-voedingsdraden aansluiten en dat relais dan de verdeeldoos laten schakelen. Niet zo ingewikkeld.
Als je het onderstaande relais aanschaft ben je ongeveer klaar... Nog een oude usb-kabel en klaar is Kees... of Jan, of Piet...
http://www.eijlander.nl/a...7hjo31ibccda7i3vvasv24ag3
Tenzij je je USB poort wilt slopen ook nog even een diode in sperrichting over de spoel van het relais aansluiten. Op het moment dat de 5V over de spoel wegvalt krijg je een fijne piekspanning terug. De diode neemt die op zodat je usb poort hem niet voor zijn kiezen krijgt.
Let verder ook op dat de spoel van het relais niet meer dan 100mA mag trekken (de meeste relais zitten daar ruimschoots onder, maar toch beter om even te checken).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
inderdaad even een blusdiode aanbrengen.

bij de meeste relais is een 1n4148 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou toch tenzij je echt weet waar je mee bezig bent serieus overwegen of je geen kant en klare oplossing wilt kopen voordat je gaat kloten met 230V. En met wat googlen kan je hem ook wel goedkoper vinden.
Pagina: 1