Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Topicstarter
Ik ga vanacht lekker 2 weken naar Tenerife, maar nu wil ik in het buitenland tegen geringe kosten contact houden met familie/vrienden.

Ik heb een Samsung Galaxy S2 met Android uiteraard. Nu wete ik dat als je de telefoon root dat je met firewall apps het zo kan instellen dat je een whitelist kan maken voor apps die mogen roamen. Aangezien ik vandaag mijn telefoon niet meer wil rooten wil ik graag weten of er andere manieren hiervoor zijn. Ik heb het internet al afgezocht maar daar kom ik toch op rooten uit.

Uiteraard zal ik handmatig mijn mail e.d. uitzetten maar ben bang voor onvoorziene kosten.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik zou aanraden om gewoon de lokale wifi te gebruiken ;)

The devil is in the details.

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:48:
Ik zou aanraden om gewoon de lokale wifi te gebruiken ;)
In het hotel is geen wifi aanwezig, en op het strand ook niet (ga ik vanuit).

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 21:07
Zet nu je nog in Nederland bent onder Settings > Account & Sync alles in ieder geval uit.
Probeer dan eens verbinding te maken met mobiel internet en kijk met een applicatie zoals 3G watchdog hoeveel KB data er precies verzonden wordt. Dit zou dus nagenoeg 0 moeten zijn. Als dit klopt kan je op deze manier Whatsapp gebruiken in het buitenland. Al zou ik wel op bepaalde momenten als je zelf ook echt een bericht wil sturen verbinding maken met internet en het niet constant aan laten staan. Nadat je je berichten verstuurd hebt gelijk weer even kijken hoeveel data er verstuurd en ontvangen is en of dat een beetje klopt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51
Zoek ook even uit of je provider in het buitenland geen andere voorwaarden heeft voor dataverkeer, bv een starttarief of minimale datahoeveelheid.

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Topicstarter
Wekko306 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:57:
Zet nu je nog in Nederland bent onder Settings > Account & Sync alles in ieder geval uit.
Probeer dan eens verbinding te maken met mobiel internet en kijk met een applicatie zoals 3G watchdog hoeveel KB data er precies verzonden wordt. Dit zou dus nagenoeg 0 moeten zijn. Als dit klopt kan je op deze manier Whatsapp gebruiken in het buitenland. Al zou ik wel op bepaalde momenten als je zelf ook echt een bericht wil sturen verbinding maken met internet en het niet constant aan laten staan. Nadat je je berichten verstuurd hebt gelijk weer even kijken hoeveel data er verstuurd en ontvangen is en of dat een beetje klopt.
Uiteraard ga ik het nauwlettend in de gaten houden. Mijn vriendin heeft ook een android smartphone dus ben beetje huiverig voor hoog verbruik en rekeningen met 2 telefoons.

Wat betreft de voorwaarden bij vodafone kom ik er niet echt wijs uit. ik kan iets van 14 verschillende blox dox plox en vox bundels aanzetten en afsluiten, maar vraag me af of ik hier wat aan ga hebben.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je mag zelf ook wel wat tijd steken in het oplossen van je probleem. In je gebruiksaanwijzing kun je vinden hoe je alle sync opties uitzet en je dataverbinding uitzet. Daar had je dan ook je whatsapp sync instelling gevonden . Welk abonnement je bij Vodafone moet nemen kun je ook zelf vinden, het is geen hogere wiskunde, je moet het alleen rustig en goed lezen. Ik doe dit topic op slot.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.