Microsoft krijgt patent op Metro-interface

Pagina: 1
Acties:

• drir
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Microsoft krijgt patent op Metro-interface

In het artikel staat dat Microsoft het octrooi verkregen heeft. Echter, alleen de octrooiaanvraag is gepubliceerd. Dit gebeurt altijd 18 maanden na het indienen van de aanvraag. In het artikel wordt ook gelinkt naar de octrooiaanvraag zelf, d.w.z. 20110202834 A1 (waarbij A1 staat voor "first publication of application"). Toegewezen US patents hebben ook een ander nummer.

Volgens mij moet het artikel gewijzigd worden in "Microsoft vraagt octrooi aan op Metro-interface."

[ Voor 5% gewijzigd door drir op 21-08-2011 18:04 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het patent is in 2010 al aangevraagd. Afaik is het nu toegekend, maar duurt het nog even voordat het patentnummer op de site van de USPTO verschijnt.

• drir
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Het aanvraag is inderdaad in mei 2010 ingediend. Als deze nu al zou zijn toegekend zou dat extreem snel zijn, gezien de (eigen) statistieken van het USPTO. Het duurt gemiddeld meer dan twee jaar voordat er inhoudelijk naar een aanvraag gekeken wordt en gemiddeld iets minder dan drie jaar voordat de aanvraag wordt afgewezen of toegekend.

Via het publieke Patent Application Information System (PAIR) kan de status van de aanvraag worden opgevraagd. De status van publication number 20110202834 is "Docketed New Case - Ready for Examination." Ook is terug te vinden in de filing receipt van 15 mei 2010 dat op 18 augustus 2011 de applicatie wordt gepubliceerd. Publicatie vindt meestal plaats 18 maanden na de eerste prioriteitsdatum zodat iedereen hiervan kennis kan nemen (vooral interessant voor concurrenten maar wel met anderhalf jaar vertraging).

Mijn inziens is er een nieuwsfeit gemaakt van de automatische publicatie van een octrooiaanvraag die nog wacht op beoordeling. Ik kan op internet ook nergens een bron vinden waarin wordt aangetoond dat de aanvraag wel is toegekend. De situatie lijkt ook sterk op dit bericht. Ook bij deze aanvraag is de status nog steeds: Docketed New Case - Ready for Examination.