Ik heb nu een HTPC in dienst die mijn favoriete tv programma's opneemt. Het is een windows xp bak, met beyond tv erop en een hauppauge dual tuner erin. Het probleem is dat het nogal een oude pc is en daarom veel stroom gebruikt als ik 'm 24/7 laat draaien. Als ik 'm in sleep mode kan zetten, dan kan ik er niet van buiten aan.
En ik heb ook een NAS en een ipad. Wat ik graag zou willen is dat bestanden in mp4 op die NAS komen, zodat ik de programma's overal ter wereld kan bekijken. Maar nu moet ik zelf aan de slag om het in mp4 te krijgen en dat is niet echt practisch
Na deze ervaringen vroeg ik mij af of er gewoon een harddisk recorder is die de volgende dingen kan:
- opnemen in mp4
- wegschrijven naar NAS
- te programmeren vanaf internet, ook als hij uit staat
Kan dit of zou het ook kunnen met een pc, zonder al te veel maintenance?
En ik heb ook een NAS en een ipad. Wat ik graag zou willen is dat bestanden in mp4 op die NAS komen, zodat ik de programma's overal ter wereld kan bekijken. Maar nu moet ik zelf aan de slag om het in mp4 te krijgen en dat is niet echt practisch
Na deze ervaringen vroeg ik mij af of er gewoon een harddisk recorder is die de volgende dingen kan:
- opnemen in mp4
- wegschrijven naar NAS
- te programmeren vanaf internet, ook als hij uit staat
Kan dit of zou het ook kunnen met een pc, zonder al te veel maintenance?
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM