Toon posts:

Mediaspeler of hmi kabel vanaf pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik een stand alone mediaspeler (de acryan playon hd) zal kopen of dat ik een hdmi kabel vanaf de pc zal trekken naar mijn plasmascherm. De computerspecs zijn:
Asus P5N32-E SLI
Intel E6600 overclocked op 3 ghz
4 gb ram
Club 3d HD5770 (hier zit een hdmi uitgang op)

De kabel zou dan van de ene kant van de kamer naar de andere kant moeten door de kruipruimte heen, ongeveer 10 meter te overbruggen.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een kabel, het moet kwalitatief wel goed zijn, maar het hoeft ook niet het beste van het beste zijn.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Daar maak je dan een beetje een denkfout in; je zal een kwalitatief behoorlijke kabel moeten hebben om 10 meter te overbruggen. Het probleem met een digitaal signaal is dat als de kabel wat minder van kwaliteit is, je gewoon niks meer hebt. Het is niet zoals bij analoog dat je storing/sneeuw krijgt, er komt gewoon niks meer. Afhankelijk van je tv zal je dan ofwel strepen ofwel gewoon zwart beeld krijgen. Anderzijds is het onzin om een kabel van 100 euro te kopen, zolang er aan de andere kant nog 1tjes en 0letjes onderscheiden kunnen worden zit je goed. Zelf heb ik ooit een 10meter HDMI kabel van http://www.elektronica-online.nl/ gebruikt, kostte rond een tientje en werkt perfect.

Een mediaspelertje is echter net zo gemakkelijk, verstookt veel minder stroom, maakt geen herrie en kost eigenlijk ook geen drol meer tegenwoordig...

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:39
Ik heb een 15 meter HDMI-kabel van ongeveer € 17 tussen mijn pc (Sapphire HD4850) en av-receiver/ tv zitten. Werkt perfect. Voor dat geld zou je kunnen overwegen het gewoon met een HDMI-kabel te proberen, desnoods eerst gewoon door de kamer heen. Werkt het goed dan werk je de kabel weg in de kruipruimte, voldoet het toch niet dan kun je altijd nog een mediaspeler aanschaffen.

offtopic:
Gefeliciteerd met je verjaardag ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Valar op 21-08-2011 13:18 ]

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-01 15:00
Ik heb zelf ook een pc aan mijn plasma, groot voordeel is dat je xbmc kunt draaien. Vindt de interface van de meeste mediaplayers niet echt super. Kwa stroomverbruik is een mediaplayer natuurlijk beter. Maar met een goede hdmi moet het met je pc ook gewoon lukken, en die hoeft echt niet duur te zijn.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:21:
De kabel zou dan van de ene kant van de kamer naar de andere kant moeten door de kruipruimte heen, ongeveer 10 meter te overbruggen.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een kabel, het moet kwalitatief wel goed zijn, maar het hoeft ook niet het beste van het beste zijn.
Gewoon proberen.

Ik heb ooit eens het volgende gekocht:
# 1054665 HDMI - Mini HDMI 1.3b KOPPELSTUK / VERSTERKER
N.avrepeat-36 € 9.95 1 € 9.95

# 1302 HDMI Kabel
N.cable-550/1.5 € 1.35 1 € 1.35

# 1018556 HDMI naar HDMI Mini Kabel
N.cable-555/10 € 23.95 1 € 23.95

# 1303 HDMI Kabel
N.cable-550/2.5 € 6.95 1 € 6.95
Het enige wat niet werkte was de goedkope (gratis?) kabel van 1.5m wanneer deze aan de kabel van 10m + koppelstuk zat. Dit gaf soms rode artefacten. Die kabel was dus prut voor zo'n toepassing (los werkt hij wel).

12.5m HDMI bestaande uit 3 componenten ging dus prima :)

Overigens heb ik een mini-hdmi aan een kant van de kabel genomen omdat het benodigde gat dan aanzienlijk kleiner kan zijn. Die van mij loopt ook door de kruipruimte :) Door het kleinere aanbod zijn dergelijke kabels wel iets duurder.

Moraal van het verhaal: probeer het eerst eens met goedkoop en als het niet werkt dan probeer je wat anders.