Hardlopen met laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tak0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2020
Beste Tweakers,

Volgend schooljaar ben ik van plan om de weg terug naar huis dagelijks te rennen als training. Dit is ongeveer 10 kilometer. De afgelopen jaren heb ik het gefietst, maar hardlopen is een passie en verslaving geworden waaraan ik graag gehoor wil geven.

Voor school ga ik zeker een laptop nodig hebben die ik dagelijks heen en weer moet slepen met een paar boeken, agenda, etc. Allereerst wil ik weten of een laptop daar tegen kan. Hardlopen zorgt natuurlijk voor stevige schokken. Een gewone HDD is dan misschien niet ideaal. Een SSD erbij nemen dan? De Laptop die ik in gedachte had is de Asus X5QSF-S1095V-NL. Of is het wellicht handig om te wachten op een (lichtere en compactere) ultrabook?

Iemand ervaringen, tips, trucs, anderszins? Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Zolang een harde schijf niet ingeschakeld is kun je er aardig lomp mee omgaan, zeker notebook schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Het zijn niet de schokken op de harde schijf waar je je zorgen moet maken. Als jij 10 kilometer met 5 kilo op je rug (boeken, agenda én laptop, dus dat is nog een voorzichtige schatting) gaat hardlopen, krijgt bij elke stap je rug een klap van 5 kilo te verduren. Ruggenwervels zijn daar niet op gemaakt, en daar wil je ook na een paar jaar niet een nieuwe van kopen. Wees alsjeblieft voorzichtig met jezelf!

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
misschien een hele goede tablet een id ?? of moet je echt programma zo als auto-cad draaien.
geen ervaringen verder mee met rennen en tab`s maar zitten helemaal geen draaien en bewegende onderdelen in, plus ze zijn meestal stuk dunner en lichter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208534

Is er niet een kennis die in de buurt woont van school zodat je jou laptop daar kan achterlaten. Je kunt b.v. met een USB stick werken om gegevens mee te nemen van A naar B.

Is het niet mogelijk de laptop met iemand mee te geven die met het openbaar vervoer gaat of met de auto of zoiets. Dan kun je de laptop voor en na schooltijd meegeven, dan hoeft deze niet op je rug met het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben het eens met RSpliet. Laptops kunnen makkelijk zulke schokken hebben, maar het is meer je eigen lichaam dat er waarschijnlijk niet tegen kan. Zoek gewoon een zo'n licht mogelijke laptop of evt. een netbook of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of doe hem op je opleiding in een kluisje ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 09:02
De laptop die je wil gaan gebruiken is hier veel te zwaar voor (denk ook aan de adapter), met een laptop van onder de kilo zou ik je nog een kans geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:51
Ik heb dit ook een tijdje gedaan. Let er wel op dat je een rugzak hebt die je zowel om je borst als om je buik kan vast maken. Het is super vervelend als je rugtas steeds klappen maakt op je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 14:08

Ghehe

400 pound hacker

Investeren in een deftige boekentas lijkt me ook wel een must. Je hebt momenteel ook rugzakken met zo'n klikdingen ( :P Ben vergeten hoe dat heet 8)7 ) aan de buik en aan de borst om je rugzak echt tegen lichaam te houden bij het lopen. Een soort van zak om te trekken in de bergen zeg maar, maar dan wel kleiner. :+ Ik heb zelf een Deuter met zo'n klikding aan de buik. Als je loopt is het echt veel beter want dan begint je boekentas niet vanzelf te springen. :P

Je kan ook zoals hierboven wordt gezegd, je laptop op school laten en een Cloud-/Syncprogramma op je laptop zetten, zodat als je thuiskomt, je gegevens als op die computer staan. :) Dropbox bijvoorbeeld.

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:51

3DDude

I void warranty's

Hah u gaat in sportkleding naar school?
lekker figuur ben je dan :P

of loop je in normale kleding en niet op loopschoenen? :P

Hardlopen met een laptop, zou ik er denk sowieso een SSD in stoppen.

Maar wat al eerder gezegd werd het is niet goed voor je lichaam om te gaan rennen met 5kg extra om je nek (schoudertas) - ik bedoelde voor schouder ding , backpack zou kunnen.

Een rugzak zou wel een optie zijn.

Overigens ~4 min de KM ga jij met een laptop nooit halen. (en jah dat noem ik hardlopen) 6 a 7 min de Km .. well not so much :P

Schoenen kan is optioneel als ik mijn wekelijkse ~20KM hardloop op schoenen kom ik meestal wel een oudere vent tegen die op BLOTE VOETEN hardloopt.. nou jij weer :P

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 21-08-2011 14:02 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Natuurlijk ook goede schoenen kopen, essentieel voor hardlopen. Al mensen in mijn omgeving meegemaakt die daarin niet investeerden en dit met een revalidatie traject moesten bekopen omdat hun knieën gingen protesteren.

Wat betreft die 5 kilo op je rug te veel? Mensen in het leger doen langere stukken met het 10 voudige aan gewicht op hun rug. Als je een goede tast neemt met schok absorptie in de schouderbanden en je past je snelheid wat aan, dan valt het denk ik wel mee.

Andere tip is om een van de lichtere laptops te nemen naast de macbook air komen er nu veel van dergelijke lichtgewicht windows based machines op de markt.

Dus neem niet meer gewicht mee dan nodig. Houd de laptop minimaal in gewicht. Neem een SSD. Koop goede schoenen en luister naar je lichaam! Bij rugklachten stoppen en regelmatig eens door de fysio laten checken. Het leger rent namelijk niet dagelijks met zware bepakking en goed zal het niet zijn voor je lichaam. Zoals met zoveel teveel van iets is nooit goed. Misschien dat je het rennen kan afwisselen met de fiets?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tak0
Thanks voor de reacties! Heel nuttig. Natuurlijk is het aanpassen van je looptechniek wel nodig, maar dat heb ik er voor over. Tuurlijk loop ik op goede hardloopschoenen, en wat de tas betreft, ik had al een mooie Nike gezien.

En Grizzy, die ultrabooks zijn dan misschien wel DE oplossing. Lichtgewicht, goede prestaties en compact. Jammer dat daar nog zo weinig over bekend is.

Overigens heeft Ghehe ook wel een punt. Cloudsync kan best handig zijn, maar de laptop mee naar huis nemen is toch een veiliger gevoel, en wel zo practisch als je die thuis ook gebruikt. ;)

Is er iemand die me door kan verwijzen naar info over ultrabooks, of een alternatief uit dezelfde prijs/kwaliteit-klasse? Adapters hoeven natuurlijk niet meegezeuld te worden. Gewoon twee kopen; een voor thuis en een in de kluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb zelf een lenovo X301, als je dikke performance wil en weinig gewicht zijn dat soort laptops erg fijn. Wel ietsjes (:+) duurder dan netbooks enzo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Tak0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:58:
Thanks voor de reacties! Heel nuttig. Natuurlijk is het aanpassen van je looptechniek wel nodig, maar dat heb ik er voor over. Tuurlijk loop ik op goede hardloopschoenen, en wat de tas betreft, ik had al een mooie Nike gezien.

En Grizzy, die ultrabooks zijn dan misschien wel DE oplossing. Lichtgewicht, goede prestaties en compact. Jammer dat daar nog zo weinig over bekend is.

Overigens heeft Ghehe ook wel een punt. Cloudsync kan best handig zijn, maar de laptop mee naar huis nemen is toch een veiliger gevoel, en wel zo practisch als je die thuis ook gebruikt. ;)

Is er iemand die me door kan verwijzen naar info over ultrabooks, of een alternatief uit dezelfde prijs/kwaliteit-klasse? Adapters hoeven natuurlijk niet meegezeuld te worden. Gewoon twee kopen; een voor thuis en een in de kluis.
Een ASUS EEE Pad Transformer met toetsenbord aanschaffen?

of een andere prijsklasse

De pricewatch: Apple MacBook Air 11.6" (mid 2011) gewicht 1,1kg. Je hoeft dus helemaal niet te wachten op een ultrabook want het is er al genaamd MacBook Air ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 21-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tak0
Anoniem: 16328 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

Een ASUS EEE Pad Transformer met toetsenbord aanschaffen?

of een andere prijsklasse

De pricewatch: Apple MacBook Air 11.6" (mid 2011) gewicht 1,1kg. Je hoeft dus helemaal niet te wachten op een ultrabook want het is er al genaamd MacBook Air ;).
Heb ik inderdaad ook even aan gedacht, maar Windows is toch wel echt een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Tak0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

Heb ik inderdaad ook even aan gedacht, maar Windows is toch wel echt een must voor mij.
Als het voor je studie geen probleem is dan lijkt het me het overwegen waard.

Op zich kun je ook Windows installeren:
YouTube: Macbook Air 2011 with Windows 7 64 bit. - YouTube
Pagina: 1