Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows 7] sqmapi.dll ontbreekt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd krijg ik in Windows 7 de mededeling dat een programma niet wil opstarten, omdat sqmapi.dll ontbreekt.
Nu heb ik op een site: dll-files.com een sqmapi bestand gedownload en sta op het punt om dit te installeren.
Mijn vragen is dat nodig, want hoe kan ik die dll kwijt zijn geraakt en;
is het veilig om het gedownloade bestand te installeren in mijn systeemmap.

Hoewel ik eigenlijk aanneem dat dit probleem meer voorkomt heb ik gegoogeld en in dit forum gezocht maar krijg nergens een bevredigend antwoord.

Bedankt voor uw reacties.

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
een id welk programma wil opstarten ,
of ben je dit vergeten te melden .

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere programma's: Google earth en Winamp zijn de laatste die ik me herinner.

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen;

- Systeem herstel naar voor dat de problemen begonnen.
- CheckDisk (Start > Uitvoeren > CMD > chkdsk c: /f /r)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

How to use the System File Checker tool to troubleshoot missing or corrupted system files on Windows Vista or on Windows 7

Draai die even. Mocht het om een Windows system file gaan, dan wordt deze automatisch hersteld. :)

Verder een kleine titelfix

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Bij mij staat de dll in System32 en SysWow64 (en nog een paar andere mappen). Kun je controleren of de dll daadwerkelijk ontbreekt? Ik las namelijk op een website dat het misschien ook een rechten probleem kon zijn.
Pagina: 1