Verkoop 2e hands, merk artikel, boete 10.000 euro.

Pagina: 1
Acties:

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Op de duitse tv is een 2e hands verkoper, die een spijkerbroek aanbood twv 16 euro op het internet(ebay dacht ik),
aangeklaagt door advocaten ivm deze merk verkopen(merk was beschermd).

Hij kreeg een brief van advocaat en moest 1700 euro betalen.(in duitsland).

Hij heeft 2 keer terug gevochten voor het gerecht, en uiteindelijk moest hij 10.000 euro betalen, waarvan 7000 euro voor de advocaten, dus hier doen de advacaten het dus om.

Na lang onderhandelen moest hij 7000 euro betalen.

Is dit in nederland ook van toepassing, dat je een merk spijkerbroek(of andere artikelen) niet mag door verkopen?

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Duitse tv? Toch niet zo'n nep rechtzaak? Lijkt mij een beetje stug dat je hiervoor moet betalen.... Stel ik wil mijn auto verkopen? Of een bijvoorbeeld wat computerapparatuur?

www.ping-win.nl

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:33
jan99999 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:01:
Op de duitse tv is een 2e hands verkoper, die een spijkerbroek aanbood twv 16 euro op het internet(ebay dacht ik),
aangeklaagt door advocaten ivm deze merk verkopen(merk was beschermd).

Hij kreeg een brief van advocaat en moest 1700 euro betalen.(in duitsland).

Hij heeft 2 keer terug gevochten voor het gerecht, en uiteindelijk moest hij 10.000 euro betalen, waarvan 7000 euro voor de advocaten, dus hier doen de advacaten het dus om.

Na lang onderhandelen moest hij 7000 euro betalen.

Is dit in nederland ook van toepassing, dat je een merk spijkerbroek(of andere artikelen) niet mag door verkopen?
Het verschil zal zijn dat deze "verkoper" waarschijnlijk gewoon als winkel verdeelde. Er zal altjd een verschil zijn tussen een particulier die éénmalig iets aanbied, dan aan een zgnd powerseller die niets anders doet dan fake materiaal te verkopen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
ja, de verkoper had een 2e hands winkel en verkocht de 2e hands broeken voor andere mensen via internet, waar de verkoper maar een beetje % van kreeg.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Zal vast wel namaak geweest zijn.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Op basis van de informatie die je geeft, is er eigenlijk niet eens te gissen naar de juridische overwegingen.

Verwijderd

Lijkt toch een beetje op parallel import , volgens mij zijn die regels op dit moment eu bepaald .
Zal dus ook voor nederland gelden .

Verwijderd

Klinkt als merkvervalsing, al is dat giswerk. En mocht dat zo zijn is het inderdaad niet toegestaan nagemaakte merken te verkopen. De 7000 euro advocaatkosten zijn in dat licht ook niet onmogelijk of vreemd te noemen. Ik vind het zelfs nog meevallen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wikipedia: Abmahnung

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 29-08-2011 17:32 ]

Pagina: 1