game DLC's in een nieuw jasje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom het wel vaker tegen tegenwoordig dat ik een DLC kan winnen voor een game. Killzone 3 had in juni had een vrij lame actie. Bij andere games moet ik berichtjes retweeten oid of prijsvragen beantwoorden, maar gister kwam ik nog een nieuwe tegen voor Batman Arkham City die nog best aardig was.
Iemand nog een originele actie gevonden voor gratis DLC's? platform onafhankelijk ;)

update:
mortal kombat DLC actie;
nog steeds ernstig gebrek aan creativiteit, maar het is alweer meer dan een 'like'.
"In order to enter this contest you must email us a photo of the Mortal Kombat PlayStation Store page showing that you haven't purchased Freddy or any of the other DLC yet."

LA Noire DLC actie;
leuke actie, creativiteit van de gebruiker gewenst.

voed mij met creativiteit tweakers!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Uit principe boycot ik de meeste vormen van DLC. Vooral de DLC pakketten die voornamelijk als marketing-doeleind gebruikt worden. Mensen vragen iets te "liken" zodat ze cadeautjes krijgen, en ondertussen met het aantal "likes" lopen patsen :r . Ook het verzamelen van gegevens zoals de Batman Arkham City actie kijk ik een beetje scheef aan. Leuk allemaal hoor, die esthetische extras, maar het gaat wel ten koste van mijn spambox.

Bovendien vind ik het raar dat je bepaalde, al gemaakte, game-elementen uit het spel haalt om het als "extra" te gaan verkopen (BF3 bijvoorbeeld). Een beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ELZt8DC3jPjolrCnT9u0Sndu/full.jpg

Er zijn wel DLC-pakketten die ik aangeschaft heb. SpaceChem packs bijvoorbeeld, geven extra puzzels elementen. Je ziet al snel dat dit meer een "expansion pack" is dan een esthetische DLC pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik had die Batman Arkham City site ook gevonden. Die eerste challenge is erg lastig. Ik weet nog niet wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Dex: foto geeft prachtig weer hoe de games industrie naar een vervelend freemium model evolueerd.

@Ike: Ik kom er ook nog niet uit, maar volgens mij zijn het iig drie woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
DeX schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:58:
Uit principe boycot ik de meeste vormen van DLC. Vooral de DLC pakketten die voornamelijk als marketing-doeleind gebruikt worden. Mensen vragen iets te "liken" zodat ze cadeautjes krijgen, en ondertussen met het aantal "likes" lopen patsen :r . Ook het verzamelen van gegevens zoals de Batman Arkham City actie kijk ik een beetje scheef aan. Leuk allemaal hoor, die esthetische extras, maar het gaat wel ten koste van mijn spambox.

Bovendien vind ik het raar dat je bepaalde, al gemaakte, game-elementen uit het spel haalt om het als "extra" te gaan verkopen (BF3 bijvoorbeeld). Een beetje dit idee:
[afbeelding]

Er zijn wel DLC-pakketten die ik aangeschaft heb. SpaceChem packs bijvoorbeeld, geven extra puzzels elementen. Je ziet al snel dat dit meer een "expansion pack" is dan een esthetische DLC pack.
De game-industrie gaat met zijn tijd mee . Ik koop veel dlc en doe veel mee met prijsvragen zoals like en deel . Nederlanders houden van gratis (ik gebruik 1 adres voor prijsvragen en 1 voor prive) :)

Zoals auto's die ik in TDU2 heb gekocht en alle map-packs van Cod:BO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan DLC's inderdaad wel in verschillende categorieën indelen. In het geval van nieuwe maps, vaak in het FPS genre, vind ik een DLC zeker een waardevolle toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
maar het is gewoon van de zotte om zoals bij cod 1200 Ms Points te eisen voor 6 a 8 maps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Rockvee2 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:46:
[...]

De game-industrie gaat met zijn tijd mee . Ik koop veel dlc en doe veel mee met prijsvragen zoals like en deel . Nederlanders houden van gratis (ik gebruik 1 adres voor prijsvragen en 1 voor prive) :)

Zoals auto's die ik in TDU2 heb gekocht en alle map-packs van Cod:BO
Met zijn tijd meegaan zou ik eerder inzien al customizable-license based verkoop.

Bij een game dus de keuze krijgen uit de inhoudelijke elementen en daar een prijs voor aangeven. Bijvoorbeeld:

BF3 Singleplayer: 20 eur
BF3 Multiplayer: 20 eur
BF3 mappack: 10 eur
BF3 skinpack: 5 eur
BF3 soundtrack: 5 eur

Ik wil graag BF3, maar alleen Multiplayer + mappack = 30 euro
Ik will graag alleen Singleplayer: 20 eur. Etc Etc...

Nu is het dat je "alles" koopt voor de volle mep (50), zonder vaak van alles gebruik te maken, en daarbij nog de mogenlijkheid hebben om "extra's" kan kopen. Belachelijk gezien ik 50 % van deze game niet ga gebruiken.

Dat is nog eens met je tijd meegaan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met je eens Dex.
Bovenstaanden lijken mij prima retail modellen.
Ik vind Steam wel een dienst die hiermee voorop zou kunnen lopen.
Gaan ze zeker mee scoren, customize your game (experience) :)

@Ricardo
Ik kan moeilijk inschatten hoeveel werk 6 of 8 nieuwe maps zijn voor een titel als CoD, maar het mag van mij best iets vriendelijker geprijst in sommige gevallen.

@Ike
Ben je er al uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Nee :S

Het is niet een naam van een vijand.

E E T I A T S K E V Y R H N G A T

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 21-08-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ike. schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

duidelijk een anagram, maar ben er nog niet 100% uit of het een Engels is of niet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nog een originele DLC actie gevonden.
Dark Souls DLC contest;
"Namco Bandai has launched a Dark Souls contest challenging players to design shields for inclusion in post-launch DLC for the chance to win exclusive Dark Souls swag and one of three starring roles in the game's credits."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Als ik een game koop wil ik ook alles hebben. Nog nooit DLC gekocht. Bevhalve is op steam voor 50% ik vind het ook echt de spuigaten uitlopen allemaal. Een extratje of nieuwe maps kregen we gratis. Maar tegenwoordig laten ze dingen uit de games weg om ze weer extra erbij te verkopen. Dat gaat toch wel echt te ver. DLC is een slechte ontwikkeling en het gaat alleen maar nog erger worden. Want een klauwen geld dat er mee wordt verdient, kan echt niet meer normaal zijn.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ike. schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Niet een naam van een vijand? :S

?????? ?? T Y G E R

verder kom ik niet :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:33:
Als ik een game koop wil ik ook alles hebben. Nog nooit DLC gekocht. Bevhalve is op steam voor 50% ik vind het ook echt de spuigaten uitlopen allemaal. Een extratje of nieuwe maps kregen we gratis. Maar tegenwoordig laten ze dingen uit de games weg om ze weer extra erbij te verkopen. Dat gaat toch wel echt te ver. DLC is een slechte ontwikkeling en het gaat alleen maar nog erger worden. Want een klauwen geld dat er mee wordt verdient, kan echt niet meer normaal zijn.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Ik wordt er niet blij van als ik het idee heb een halve game te hebben gekocht.
Vooral als het echt voelt alsof de content bij het originele product had moeten zitten.

Maar wanneer je kijkt naar een franchise als angry birds, waar geregeld gratis nieuwe mappacks voor uitkomen, moet ik toch zeggen dat het product wat je koopt toch al vrij volledig aanvoelt (lees: de hoeveelheid maps).
Nu zijn er natuurlijk al een aantal verschillende angry birds, maar het gaat om het voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
mindcrash schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

?????? ?? T Y G E R

ATTAEKS EVERYTHING

:+ Al was die E een C, dan had het gekund!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

?????? ?? T Y G E R

Als ik TYGER in de laatste vijf plaatsen invul houd ik een bijzondere mix van letters over waar ik niet verder mee kom. En een rood licht :P
Ik zit mijn hoofd te breken op (hoogstwaarschijnlijk) een woord van twee letters, en wat er dan overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DeX schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Met zijn tijd meegaan zou ik eerder inzien al customizable-license based verkoop.

Bij een game dus de keuze krijgen uit de inhoudelijke elementen en daar een prijs voor aangeven. Bijvoorbeeld:

Het probleem is dat de grootste kosten ondeelbaar zijn (engine / graphics / etc etc) waardoor je dus iets zou krijgen als :
ondeelbare kosten : 25 eur.
singeplayer kosten : 15 eur.
multiplayer kosten : 10 eur.

waardoor je dus qua prijzen uit zou komen op :
BF3 singeplayer : 40 eur.
BF3 multiplauer : 35 eur.
waardoor iedereen weer zou vallen over het feit dat sp + mp duurder wordt dan het nu in 1 pakket is...

SP/MP zijn niet 2 losse modules die los ontwikkeld worden, het is eerder 1 giga-engine met daarbovenop als finishing touches nog wat SP/MP, je moet dus altijd voor de giga-engine betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

ATTAEKS EVERYTHING

:+ Al was die E een C, dan had het gekund!
everything at stake dan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
technofreak1 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

dat is correct 8)
>>Transmission:
>
>Welcome to the Batman: Arkham City Challenge. You are registered and have completed 1
>challenge. You will be contacted by email regarding how you can receive your unique
>downloadable content. Details on current active challenges are found below.
>
>Connect your Batman: Arkham City Challenge account to Facebook to stay up to date with
>all news regarding the upcoming Batman: Arkham City game and receive notifications when >new challenges unlock on The Batman: Arkham City Challenge. To connect to Facebook,
>click adjacent button.
>
>No active challenges detected. Please stand by.
>>Challenge 1 Completed successfully.
>
>End of transmission.

[ Voor 65% gewijzigd door Ike. op 21-08-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
[...]

Zou wel kunnen inderdaad. Maar er zijn denk ik nog wel meer mogelijkheden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Nu is het dat je "alles" koopt voor de volle mep (50), zonder vaak van alles gebruik te maken, en daarbij nog de mogenlijkheid hebben om "extra's" kan kopen. Belachelijk gezien ik 50 % van deze game niet ga gebruiken.

Wel raar dat het niet gebeurd, aangezien je bijv. BO MP via een andere link in Steam moet starten. Ben er zelf ook voor. Ben zelf bijv wel nieuwsgierig naar de SP van MW3, maar de MP... die magvan mij gewoon lekker terug naar de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:51:
[...]

Zou wel kunnen inderdaad. Maar er zijn denk ik nog wel meer mogelijkheden.
Maar dat is hem dus niet..

smallcaps :X

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 21-08-2011 13:57 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Goed en de DLC code wordt binnenkort verstuurd of heeft iemand m inmiddels al ontvangen?

Misschien wel handig om het antwoord even in een spoiler tag te zetten trouwens...

[ Voor 32% gewijzigd door mindcrash op 21-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope, maar ik zal het hier direct spammen als hij binnen is. Ik mag aannemen dat ik nog een platform kan kiezen.

@Gropah
Het FPS genre is hier natuurlijk wel uniek in (hoewel er ook iets voor racegames valt te zeggen, nu ik er zo aan denk heeft ieder genre wel mogelijkheden) maar ik weet zeker dat developers dit ook lezen. Iedere discussie helpt denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

[...]

Sorry, maar wat?

Als ik straks naar de bios ga, mag ik dan ook apart betalen voor geluid, muziek en beeld? Dat je niet alles van een game gebruikt, is jouw keuze. Blijkbaar vind je de game toch nog de volle 100% van de prijs waard, terwijl je niet alle opties gebruikt. Vind je dat echter niet zo, kan je wachten tot de game in prijs zakt. Je kan het namelijk ook anders bekijken:

Volle game: 60 euro.
Singleplayer campagne: 6 uur, dus 10 euro/uur
Multiplayer: eindeloos, dus stel dat je 100 uur er in hebt zitten, zit je op 60c/uur

Ik vind jouw voorstel ronduit slecht persoonlijk, maar dat is puur mijn mening natuurlijk.

Kijk een spel als The Force Unleashed, is gewoon echt de volle 60 niet waard, je kan deze in 4-5 uurtjes uitspelen en de matigheid druipt er van af. Een spel als Fallout 3, heb ik een kleine 150 uur inzitten, en ben ik nog steeds niet op uitgekeken.

Ik kan best gebrijpen, dat de ontwikkeling van DLC geld kost, dat is ook geen probleem zolang de prijs in verhouding is. Bijv. bij Borderlands, heb ik alle DLC aangeschaft en ik vind dat DLC 2 en 4 iets goedkoper mochten, maar 1 en 3 zijn hun geld meer dan waard geweest. Had ik maar moeten inleveren op de singleplayer zodat ik de DLC erbij kon hebben voor niets?

Waar ik wel moeite mee heb, was bijv met de kolder van Assassin's Creed 2. 2 hoofdstukken waren uit het spel weggelaten ivm een deadline, deze waren later als betaalde DLC te downloaden. 60 euro voor de game + 2x5 euro aan DLC, oftewel 70 voor een volle game, dat klopt natuurlijk niet.

Nee geef mij maar een volle game, met volwaardige DLC, dan kan ik zelf bepalen of ik het de moeite vind of niet.

Om nog maar te zwijgen over de draak genaamd "Online Pass".

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
De Batman Arkham City Challenge heeft een kleine update gekregen. Je kan nu een villain kiezen. De keuze die je maakt heeft invloed op Challenge 2.

Ik heb Joker gekozen.
Villain fighters, your skills will soon be tested to the max.
But before this happens, you will have to choose your first opponent.
You are free to switch opponents until the next challenge starts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ricardohuisman schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:02:
maar het is gewoon van de zotte om zoals bij cod 1200 Ms Points te eisen voor 6 a 8 maps,
Ik betaal het er gewoon voor, 9 euro per map-pack . Zijn super maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ike. schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:40:
De Batman Arkham City Challenge heeft een kleine update gekregen. Je kan nu een villain kiezen. De keuze die je maakt heeft invloed op Challenge 2.

Ik heb Joker gekozen.

[...]
Ik heb even niet gekeken, maar ik kan geen villain kiezen. In plaats daarvan is heel de site veranderd. Enig aanknopingspunt Ike?

@ nazanir
"online pass" verklaar je nader. Bedoel je hier maandelijkse betaling mee of duid je op het freemium model dat sommige games hanteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:11:
[...]

Ik heb even niet gekeken, maar ik kan geen villain kiezen. In plaats daarvan is heel de site veranderd. Enig aanknopingspunt Ike?
Ik kan nu een nieuw raadsel oplossen van the Joker.
Ik heb nog niet geprobeerd deze op te lossen. Hij ziet er wel lastig uit :?

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/7607/unled2zs.th.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 07-09-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de mona lisa is misschien hetzelfde gebleven maar als je de NES Zapper vergelijkt met de Wii remote is er toch wel iets verbeterd (wat ook iets mag kosten).

d:)b

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:48:
[...]

de mona lisa is misschien hetzelfde gebleven maar als je de NES Zapper vergelijkt met de Wii remote is er toch wel iets verbeterd (wat ook iets mag kosten).
Er wordt volgens mij altijd (ingecalculeerd?) verlies gemaakt op hardware. Is dit dan de nieuwe wijze om dit verlies goed te maken? Mag toch hopen van niet.

@Ike.
Thanks for the update.
Ik ben intussen nog geen steek verder, maar heb echter ook nog niets gegoogled.
Ik geef mijzelf nog even en dan mag het web mij helpen :)

• DeX

DeX

Nazanir schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Sorry, maar wat?

Als ik straks naar de bios ga, mag ik dan ook apart betalen voor geluid, muziek en beeld? Dat je niet alles van een game gebruikt, is jouw keuze. Blijkbaar vind je de game toch nog de volle 100% van de prijs waard, terwijl je niet alle opties gebruikt. Vind je dat echter niet zo, kan je wachten tot de game in prijs zakt. Je kan het namelijk ook anders bekijken:

Volle game: 60 euro.
Singleplayer campagne: 6 uur, dus 10 euro/uur
Multiplayer: eindeloos, dus stel dat je 100 uur er in hebt zitten, zit je op 60c/uur

Ik vind jouw voorstel ronduit slecht persoonlijk, maar dat is puur mijn mening natuurlijk.

Kijk een spel als The Force Unleashed, is gewoon echt de volle 60 niet waard, je kan deze in 4-5 uurtjes uitspelen en de matigheid druipt er van af. Een spel als Fallout 3, heb ik een kleine 150 uur inzitten, en ben ik nog steeds niet op uitgekeken.

Ik kan best gebrijpen, dat de ontwikkeling van DLC geld kost, dat is ook geen probleem zolang de prijs in verhouding is. Bijv. bij Borderlands, heb ik alle DLC aangeschaft en ik vind dat DLC 2 en 4 iets goedkoper mochten, maar 1 en 3 zijn hun geld meer dan waard geweest. Had ik maar moeten inleveren op de singleplayer zodat ik de DLC erbij kon hebben voor niets?

Waar ik wel moeite mee heb, was bijv met de kolder van Assassin's Creed 2. 2 hoofdstukken waren uit het spel weggelaten ivm een deadline, deze waren later als betaalde DLC te downloaden. 60 euro voor de game + 2x5 euro aan DLC, oftewel 70 voor een volle game, dat klopt natuurlijk niet.

Nee geef mij maar een volle game, met volwaardige DLC, dan kan ik zelf bepalen of ik het de moeite vind of niet.

Om nog maar te zwijgen over de draak genaamd "Online Pass".
Je zegt volle game, terwijl de meeste DLC-makende fabrikanten 80 % van een game uitbrengen, en je laat betalen voor de resterende 20 % in termijnen genoemd DLC. Nee natuurlijk is die niet ALTIJD zo, maar het is toch wel duidelijk dat het vrij vaak gebeurt (TDU, TDU2 en AC2 voor de PC zijn hier goeie voorbeelden van). Neem het gevalletje Test Drive Unlimited, waar de uitgever simpelweg ons weet te vertellen dat sommige auto's in de game alleen als DLC te verkrijgen zijn, zelfs nadat ze zijn ontwikkeld en dus "klaar" zijn. Dus de content is er, maar word uit de volledige game gehaald, om als DLC op te dienen.

Maar ik denk dat je mijn voorstel niet juist hebt gelezen, of het niet snapt. Ik vertel juist dat je minder betaald als je alleen de mutiplayer variant van een game wil aanschaffen. Je vergelijking met een Bioscoopfilm ga ik niet eens op in. Kant-nog-wal vergelijking O-)
MrJayMan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:48:
[...]

Zijn er nou echt mensen die allen de bovenste de helft van mijn posts lezen? Ik koop geregeld DLC, mits het eigenlijk een add-on is in de vorm van een DLC (dus niet alleen esthetisch/unlockend in nature).

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ike. schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:41:
Ik kan nu een nieuw raadsel oplossen van the Joker.
Ik heb nog niet geprobeerd deze op te lossen. Hij ziet er wel lastig uit :?

[afbeelding]
Ik heb echt geen idee :D En kan ook nog niks vinden helaas. Maar wel een leuke manier om je game en de DLC te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb echt geen idee :D En kan ook nog niks vinden helaas. Maar wel een leuke manier om je game en de DLC te promoten.
ik heb gister wel even gezocht en via de officiële facebook site van Arkahm City vond ik een ingang in de reacties op een nieuwsbericht.
Geen spoiler van mij hier dus, maar wel een tip hopelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is DLC slecht? Niet perse.

Het hangt heel erg af van de soort game en de manier waarop DLC wordt aangeboden.

Als we bijvoorbeeld naar Capcom kijken hebben we een voorbeeld van misbvruik van DLC. Zo kon je bij Street Fighter 4 kostuums voor je karakter kopen. Deze kostuums waren echter al op de gamedsic aanwezig. Je koopt dus een unlock key en je betaalt dus voor iets wat je al gekocht hebt maar gelockt voor gebruik is.

Daarnaast heb je ook veel games waarbij je in een speciale editie DLC kan downloaden op de dag dat de game uit is. In veel gevallen betreft dit dan DLC die op de disc gezet had kunnen worden en hier ben ik ook tegen.

Kijken we echter naar een game als Rock Band dan vind ik DLC een verrijking. Er komt elke week nieuwe content bij en je kan de tracklist dan opbouwen aan de hand van de eigen muziekvoorkeur. Daarnaast is het ook niet zo dat de makers vanwege DLC expres weinig tracks op de gamedisc hebben gezet dus hier is het echt een vorm van support van de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaage titel, lijkt net of het vrij nieuwe process dat DLC heet vernieuwd moet worden? Volgens mij ben je opzoek naar prijsvragen en acties met als prijs een DCL van een game? Veel mensen in onze community willen van DLC's nog steeds niks van weten dus reclame is nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd opzoek naar acties met als prijs een DLC, maar ben tegelijkertijd ook opzoek naar creativiteit achter een DLC actie. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat er discussie ontstaat over de inhoud / content van een DLC. Suggestie voor een nieuwe titel van het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dit zou een leuk thread zijn om telkens bij te houden. Hetzelfde idee als de Budget Gaming topics. Maar de huidige staat is niet alles helaas. (Niet dat ik het ga doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Bij CoD-games wordt op Twitter meestal de DLC key (voor bijvoorbeeld Steam) gegeven, waar 1 of 2 tekens ontbreken. De eerste die de key activeert (met de juiste tekens), wint de DLC.

Maar ook ik ben 100% tegen DLC, tenzij het echt deftige uitbreidingen betreft (denk aan GTA:IV en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Preau schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:38:
Dit zou een leuk thread zijn om telkens bij te houden. Hetzelfde idee als de Budget Gaming topics. Maar de huidige staat is niet alles helaas. (Niet dat ik het ga doen).
Ben nog even druk aankomende week, maar ben zeker bereid om hier even wat tijd in te steken! Ik zal het geheel wat beter formuleren en een lijstje starten met interessante DLC's en de actie die hieraan verbonden zijn.
Pagina: 1