[Ninite Pro] Ervaringen in bedrijfsomgevingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik kwam laatst een tool tegen om je applicaties up-to-date te houden, Ninite Pro.
De meer ik over deze software lees de enthousiaster ik word.
Ik ben een werkplek ontwikkelaar/beheerder van een kleine 3.000 werkplekken. Momenteel zijn we bezig met een project om Windows 7 uit te rollen, de "normale" applicaties met App-V.

Ik zit er serieus aan te denken om Ninite Pro in te zetten om de standaard applicaties die we hebben up-to-date te houden. Denk hierbij aan Flash, Shockwave, Adobe reader, VLC, Java, Air, 7zip e.d.
De beperkte testen die ik er al mee heb gedaan leert me dat dit veel sneller gaat dan bv. SCCM of andere deployment tools. Het gaat ons vermoedelijk echt tijd opleveren.

Ik weet dat je bijna alle installers silent kan uitvoeren, maar het testen, bouwen en uitrollen kost nog steeds reletief veel tijd. Ninite heeft dit allemaal al voor je bedacht. En je hoeft je geen zorgen te maken om vervelende Toolbars en andere rotzooi. En natuurlijk worden de tools in je eigen taal uitgerold.

Ik ben dus opzoek naar ervaringen, en dan vooral in de middelgrote tot grote omgevingen.
Voor de licentie prijs hoef je het niet te laten, en dubbeltje per maand per device ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 09:59
Megabump.
Ik overweeg het ook aan te schaffen maar voor een veel kleinere omgeving, zo'n 150 werkplekken op 1 locatie.
Het gaat mij met name om het up to date houden van exploit gevoelige software. In ons geval gaat het dan om Chrome, Flash, Adobe Reader en Java. De andere programmaatjes die je er mee kunt installeren en updaten zijn mooi meegenomen (Winrar, VLC en mogelijk nog een paar voor ons) maar dat is natuurlijk voor niemand voldoende en je kunt er ook zelf niets aan toevoegen.

Wat ik vooral mis is een koppeling met AD / LDAP voor een up to date lijst van computers (nu moet je elke keer een netwerk scan doen of zelf in een text file een lijst bijhouden).
Graag had ik ook wat meer reportage en scheduling gezien zoals b.v. In WSUS.
Wij gebruiken verder nog geen SCCM oid, dus tot die tijd lijkt Ninite me ideaal om in ieder geval naast WSUS de gevoelige niet Microsoft componenten up to date te houden.

Overigens gaat Sophos ook iets dergelijks toevoegen aan haar enterprise versie van haar scanner. Met versie 10 kun je volgens mij nu al een inventory doen (nog niet patchen). In de volgende versie zou je ook via Sophos moeten kunnen patchen. Je hebt wel een aanvullende licentie nodig overigens.

Ook het Duitse OS en applicatie distributie programma Baramundi heeft een licentie waarbij zij voor je de Adobe en Flash e.d. updates scripten en packagen.
Ik kan me voorstellen dat voor SCCM en andere applicatie management pakketten deze scripting diensten ook wel ergens te kopen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterPan op 29-02-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik moet nog zien wat er met SCCM 2012 mogelijk is. Ninite hebben we nooit aangeschaft dus geen ervaring mee. Software distributie is mijn dagelijks werkt. Van packaging (App-V, MSI) tot Operating System deployment. Daarom sprak Ninite me wel aan. Leuke start-up met veel potentie.
Ik heb al een tijd niet meer op de site gekeken, maar er zal zeker weer e.e.a. verbeterd zijn. Als je overgaat tot aanschaf ben ik zeker benieuwd naar je ervaringen!