Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Ik heb gezocht maar niks concreet op internet/tweakers kunnen vinden wat betreft oplossingen. Als er wel een goed genoeg topic op tweakers is hoor ik dat graag. (wilde dit ook weer niet in een algemeen topic gooien)

Ik heb sinds vandaag een probleem door updates van apps op mij Android-toestel waardoor die elke keer crasht. Even wat gegevens:
- HTC Desire S
- Android 2.3.3 (inclusief de laatste update die pasgeleden door HTC is verspreid)
- HTC Sense
- Geen aparte instellingen of custom ROMs o.i.d.

Vandaag is (zo te zien) het toestel gecrasht terwijl die bezig was met het updaten van 3 apps. Na de automatische reboot wilde hij automatisch weer verder, maar dat lukt sindsdien niet meer. Elke keer dat het toestel weer is opgestart/ingelogd hervat die even later de update en loopt hij vervolgens helemaal vast (vaak constateer ik dat doordat ik dat wil nakijken op het toestel, maar dat is al te veel gevraagd) Toestel reageert geheel niet meer en alleen de accu eruit halen bied soelaas.

Het ging om 3 apps. Voor 1 heb ik de update kunnen annuleren in de market. Voor MyCountry is het opgelost door die te verwijderen. Voor Paradise Island werkte dat niet. Die heb ik verwijderd, maar hij probeert nog steeds de update uit te voeren die dus niet goed gaat. (crash nog steeds volgens alinea hiervoor) Ik heb nu het toestel in de vliegtuigstand gezet en hij blijft nu gewoon soepel draaien. De update wordt dan op pauze gezet, omdat er geen verbinding is. Het lijkt dus zeker aan de update te liggen.

- Is er een mogelijkheid de update uit de market te halen? (in vliegtuigmodus kan ik uberhaupt niet in de market, omdat die verbinding nodig heeft)
- Kan ik bijvoorbeeld de market "resetten"?
- Kan ik anders de automatische updates uitzetten?

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

App die geüpdatet wordt gewoon verwijderen in airplane mode?

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 21:38
Probeer eens de cache en de gegevens van de Market te wissen? Je doet dit via Instellingen>Applicaties>Toepassingen beheren>Tabblad alles>Market

• -aad-
Helaas ik hoopte even dat dat het was, maar ook geen oplossing. Wat ik achtereenvolgens heb gedaan:
- Cache van de Market leeggemaakt (zoals Corman beschreef)
- Direct het toestel uitgeschakeld en de accu verwijderd (om verder de cache van het toestel ook te legen)
- Na een minuut weer aangezet.
- Helaas kwam de update wel weer naar voren (van Paradise Island dus)

Verwijderen van de app is niet mogelijk aangezien ik dat al heb gedaan. Hij probeert dus een update uit te voeren op een app die niet is geïnstalleerd. Dat is op zich niet het probleem aangezien hij het ook al niet deed toen hij wel geïnstalleerd stond. Ik kan hem ook niet stopzetten in de market. Als ik doorklik vanuit de meldingen bovenin kom ik in de market "my apps" waar hij vervolgens niet in staat... (Ik heb nog een keer all apps doorgelicht, maar ik kom het echt niet meer tegen. Ik heb hem trouwens ook verwijderd vanuit toepassingen beheren.)

Andere suggesties iemand?

• Corman
Heb je naast de cache van de Market ook de gegevens verwijderd (m.a.w. heb je de voorwaarden voor de Market opnieuw moeten aanvaarden)?

• -aad-
Volgens mij had ik toen die optie al niet. Als ik nu kijk heb ik alleen de optie "gedwongen stoppen". Cache of gegevens kan ik dus niet verwijderen. Ik heb de voorwaarden overigens ook niet opnieuw hoeven accepteren.

Ik heb al een keer geprobeerd de market te stoppen, maar ook dan komt de update terug.

• Corman
Je kan eens proberen op de web-versie van de Market (https://market.android.com/) de download terug te vinden en stop te zetten. Wel een gok, maar het proberen waard.

Anders moet een factory reset ook helpen

• -aad-
Ik vrees dat dat dan het enige is wat overblijft. Online kan ik in de market niet veel zien qua annuleren/stopzetten/verwijderen o.i.d.

Is er een mogelijkheid om een backup te maken vanaf een PC? Aangezien ik geen apps meer kan installeren kan ik er ook geen backup meer bij zetten...

Vooral mijn AngryBirds scores zou ik wel willen bewaren. Whatsapp is ook gestopt met werken, dus backup daarvan hoef ik denk niet te proberen. Contactgegevens staan in m'n google-account, dus daar maak ik me ook geen zorgen over. Ik heb via USB al alles wat ik kon vinden gekopieerd, fotos e.d. heb ik dus nog.

Wat zijn verder nog apps/data die handig is om te bewaren? (just to be sure)

• Corman
Je kan apps sideloaden (= installeren buiten de Market om). Zoek je een virusvrije kopie van Titanium Backup, zet de .apk op je geheugenkaartje en installeer het via een file manager (als je er een hebt). Niet elke back-up optie zal beschikbaar zijn omdat je nog een stock ROM draait en dus geen root-toegang hebt, maar ik denk dat er toch nog wel wat te redden valt.

Trouwens, normaal raakt een factory reset niet aan de bestanden die op je SD-kaartje staan.

• -aad-
Ik heb een apk gevonden, maar is er niet een mogelijkheid die direct uit de market te halen ofzo. Zodat ik zeker weet dat het een originele versie is. Ik krijg wel elke keer apk's van de pro versie, werkt die gewoon al zou ik die installeren?

Ik heb Angry Birds standaard al op m'n SD-kaart staan. Zou het theoretisch zo moeten zijn dat alle gegevens dan meegaan. (Ofwel dat als ik straks alles weer opstart AngryBirds weer bij de apps staat incl. mijn spelgegevens?)

• Corman
Niet dat ik weet, sorry. Je kan de .apk altijd eens door virustotal halen om te zien of ie veilig is. Daarnaast kun je op de web-versie van de Market het versienummer van de officiële app nakijken en dat vergelijken met je gedownloade versie.

Vaak werkt de Pro versie ook ja, maar ik vrees dat we daar niet over mogen praten op het forum.

Over Angry Birds, ik vrees ervoor.

• -aad-
Ik heb hem geinstalleerd, maar het is de root versie (Edit: en een andere is er blijkbaar niet) en die werkt blijkbaar helemaal niet als de telefoon niet is geroot. Ik heb ook MyBackup geinstalleerd, maar die werkt weer niet als ik geen internet heb...

Ik zit nu een beetje op het punt, om gewoon een reset te doen en gewoon te kijken wat ik nog over heb....

Edit2: Hij is nu bezig met het terugzetten van de fabriekinstellingen. Hij start alleen elke keer opnieuw op (elke keer weer het "quietly brilliant" scherm van HTC) Zo gaat het nu al tien minuten. Is dat normaal?

[ Voor 29% gewijzigd door -aad- op 21-08-2011 14:38 ]

• -aad-
Iemand? Hij is nu nog steeds bezig en wil eigenlijk niet tijdens het resetten de accu eruit halen...

Edit: In ben maar bij Coolblue langsgegaan (waar ik hem heb gekocht). Goeie service, maar ook daar konden ze er niks meer van maken. Ik kan gebruik maken van de pickup & return van HTC, morgen even bellen en als het goed is binnen een week weer retour.

[ Voor 60% gewijzigd door -aad- op 21-08-2011 16:30 ]

• Corman
Heel vreemd van het vastlopen tijdens het terugzetten van de fabrieksinstellingen... Sorry dat ik je niet beter kon helpen!

• -aad-
Ik denk dat dit gewoon een apart geval is. Je hulp is in ieder geval gewaardeerd :)

Bij Coolblue kreeg hij er nog wel wat uit. Door de power en volume knop tegelijk in de drukken kon hij wel in het boot menu komen, maar ook dat hielp verder niet. Verbinding met een PC maken lukte ook niet (niet constant in ieder geval).

Ik gok haast dat Android of het herstelbestand zelf beschadigd is, waardoor hij niks meer kan doen. Ben in ieder geval benieuwd.
Pagina: 1