Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SharePoint 2010 SP1 en SQL SRV 2008 r2

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Ik ben bezig met het installeren van een nieuwe SP 2010 setup. Deze moet connecten naar een SQL 2008 r2 omgeving.

Nu heb ik een nieuwe instance aangemaakt op de SQL server. Deze heeft port 50275 gekregen. Dynamic port is leeg. TCP/IP is enabled net als Named Pipes.

Ik kan dmv Managment studio connectie maken met de SQL server en de DataBase. ook via een andere machines geen probleem in Managment studio zie ik ook vanaf mn werkstation de SQL DB staan.
Lijkt er op dat de SQL server goed is ingesteld.

Nu op de nieuwe SP server SP2010 geinstalleerd en de configuratie wizzard gestart. Bij het connecten van de DB geeft de server aan dat de SQL server niet gevonden kan worden.
[/quote]
Failed to connect to the database, check if the database name is correct and if you have the correct premissions
[quote]
Ik ben nu al een hele zaterdag bezig om die connectie te maken. de SQL 2008 Express db die je standaard kan installeren is geen optie omdat mn content DB over de 4 GB zit.

Op internet wordt voornamelijk gesproken over de Windows FireWall. alle default porten zijn ingesteld in de FW, de instance TCP port is ook allowd via de FW. ik kan connectie van elk willekeurig SQL srv een connectie maken. alleen de wizzard blijft hangen dat de deze de DB niet gevonden kan worden. Ik loop nu wel aardig vast. iemand een idee wat ik mis?

De Agent is tevens ook gestart :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

En je kan vanaf je IIS server een telnet sessie doen naar je SQL server op poort 50275? Want dat soort basis troubleshooting vind ik niet direct terug in je uitleg.

• To_Tall
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:15:
En je kan vanaf je IIS server een telnet sessie doen naar je SQL server op poort 50275? Want dat soort basis troubleshooting vind ik niet direct terug in je uitleg.
Jups ik kan een telnet sesie opnen naar de server. Geen problemen mee :)
Tevens dit zie ik via mn eerste SQL server.
Servers:
NWS-SQL01\DYN
NWS-SQL01\LYNC_RTC
NWS-SQL01\SCE2010
NWS-SQL02\CRM
NWS-SQL02\SP201
NWS-SQL03\LYNC_RTC
NWS-SQL03\WITNES

Kortom mn SQL server 2 waar het om gaat ziet ie wel.

[ Voor 27% gewijzigd door To_Tall op 21-08-2011 02:13 ]

• To_Tall
Het is uiteindelijk gelukt :)

SQL server opnieuw geinstalleerd. DB voor CRM hersteld. en kan nu ook SharePoint aan de DataBase server hangen..