Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kopieer-systeem/soft om véél data cds/dvds naar HD te copyen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: honderden, zo niet duizenden cds en dvds met data die ik wil/moet overzetten naar harde schijf.

Hoe is dit het prettigst te doen? Het gaat om genoeg schijven en dus genoeg avonden/dagen disc-jockeyen dat het zinnig is om te automatiseren wat er maar mogelijk is.

Ik ken van vroeger in de floppy-tijd bijvoorbeeld nog CPBackup, waar je zonder verdere acties de floppies in en uit kon nemen als ze beschreven dan wel gelezen waren - de drive bleef door buffelen. tik..tik..tik... mooi was dat.

Is er een (min of meer) vergelijkbaar systeem voor cds? Iets dat automatisch de hele inhoud van een cd/dvd kopieert, eventueel in een unieke directory per disc, de schijf dan eject en wacht tot ik de schijf heb vervangen en de lade sluit en dan gelijk weer verder gaat met overzetten ...bijvoorbeeld.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zoek naar 'jukebox' software......... die dingen zijn er niet alleen voor muziek :)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat is een goed idee!

Eventueel mogen het van mij ook best .iso images van de betreffende schijven staan. Die uitpakken etc kan later makkelijk.

Ben zelf ook bezig met oud vertrouwd DOS of wat daar nu nog voor doorgaat en een .bat filetje maken die een directory maakt, de inhoud xcopied en de schijf eject.

..maar jukebox software kan dat vast al. Ik houd het topic nog even open; als ik een ideaal systeem vind laat ik het weten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou de zooi van usenet afhalen, met een beetje mazzel gaat dat nog sneller ivm een beter downloadtijd/vs conversie. En mischien wel niet, maar je staat niet de hele tijd cd's te wisselen en je kan je pc 's nachts door laten rammelen. En wellicht dat je dan zelfs een betere versie naar binnen kan trekken. Het gros is normaliter gewoon beschikbaar

of hebben we het over een ander soort "media" ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 20-08-2011 19:48 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat voor het belangrijkste deel om persoonlijke en vooral zakelijke data, welke gelukkig niet op Usenet te vinden is :)
Ik moet die van rechtswegen bewaren voor de komende jaren en wil van de stapels schijven af. Als het éénmaal op een HD/NAS staat, is daar eenvoudig een backup van te trekken, iets wat nu nogal eens ontbreekt.

(Die oude films die ik nog in DivX3 heb liggen, tja, die zijn de moeite van het kopieeren nauwelijks meer waard.)
Pagina: 1