Ik heb een ASRock 880GMH met geintegreerde Ati Radeon HD 4250 videokaart. Nu wil ik de pc dmv hdmi-hdmi verbinden met de tv. Ik heb wel beeld maar geen geluid. Als ik de hdmi kabel los en weer vastmaak dan krijg ik de melding dat ik een dvi-hdmi verbinding probeer te maken en dat ik apart een kabel voor geluid moet verbinden met de tv, terwijl ik wel de tv met een hdmi heb verbonden. De moederbord heeft een Realtec audiochip. Zowel de audio en videodrivers zijn geinstalleerd. Ik probeer bij configuratie bij geluid als output HDMI output te kiezen maar de enige optie die ik heb is Realtec. Ik heb Windows XP SP3 op de pc geinstalleerd. Wie weet wat ik nog zou kunnen proberen?
Bij mijn tv kan ik los instellen waar de tv audio vandaan mag/moet halen... misschien staat deze op een andere audio-input? Ik heb de keuze tussen hdmi/spdif/stereo...
Opgelet met de ATI kaarten, inzake geluid over HDMI zijn er drivers rechtstreeks van realtek beschikbaar doch ook via de installatie van catalyst. Totalmedia Theatre 3 aanvaardde slechts 1 van beiden om hd geluid door te sturen naar de receiver.
Mijn gedacht:
Desintalleer de realtek driver, probeer de ati driver
http://support.amd.com/us...indows/Pages/hdmi_xp.aspx
Lukt het nog niet, zou ik gans de boel realtek / ati eraf smijten en proper beginnen met herinstallatie van catalyst met alles erin aangevinkt.
Sowieso zou het beter zijn om een andere kaart genre hd5770 erin te steken, beeldkwaliteit ligt opmerkelijk hoger.
Mijn gedacht:
Desintalleer de realtek driver, probeer de ati driver
http://support.amd.com/us...indows/Pages/hdmi_xp.aspx
Lukt het nog niet, zou ik gans de boel realtek / ati eraf smijten en proper beginnen met herinstallatie van catalyst met alles erin aangevinkt.
Sowieso zou het beter zijn om een andere kaart genre hd5770 erin te steken, beeldkwaliteit ligt opmerkelijk hoger.
drivers geinstalleerd en alleen de ati driver geinstalleerd maar kan nog steeds bij output niet hdmi kiezen, kan nu zelf niets kiezen.
ik lees iets in de handleiding van je bord over
(Onboard HDMI HD AudioThis allows you to enable or disable the onboard HDMI HD Audio in AMD
880G. )
misschien moet je daar iets mee doen
is als het goed is een bios instellingen
(Onboard HDMI HD AudioThis allows you to enable or disable the onboard HDMI HD Audio in AMD
880G. )
misschien moet je daar iets mee doen
is als het goed is een bios instellingen
Diamond_DogG ja dat was het idd hartstikke bedankt iedereen!
Pagina: 1