Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds 2 weken de nieuwe modem/router-combo van Ubee gekregen van Ziggo.
Ik heb de poorten afgeplakt gelaten en een LAN-kabel vanaf mijn Modem/Router doorgetrokken naar mijn Airport Extreme, die boven staat.

Alles geïnstalleerd, werkte perfect voor mijn gevoel, netwerkprinters, sneller internet alles goed.

Totdat ik gister iets wou gaan uploaden naar mijn site en ik weer eens LogMeIn heb gedownload gezien ik dat binnenkort nodig ga hebben.(Ik gebruik hiervoor een iMac 11)
Naja, geen probleem dacht ik. Port Forwarding en DMZ ingesteld(DMZ zou genoeg moeten zijn, maar dacht laat ik het dubbel doen).

Er gebeurt echter helemaal niks, ik stel de poorten in voor FTP en voor Logmein maar de poorten blijven dicht. Bij canyouseeme getest voor random poorten die ik door liet sturen via Forwarding werkte ook niet.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Port Forwarding instellen naar zowel AE als iMac
- DMZ host ingesteld voor zowel AE als iMac
- Via PassTrough Mac Adress zowel mijn AE als iMac vrijgesteld. (hierdoor heb ik helemaal geen internet meer)
- Static IP's toegekend aan zowel AE als iMac en die nogmaals te forwarden.
- Rechtstreeks verbinden met Wi-Fi van Ubee-modem

Bij het oude modem had ik helemaal geen problemen.
Ik had m'n AE standaard ingesteld op 'Deel een publiek IP-adres'.
Deze heb ik gewijzigd naar zowel Bridged als 'deel ip-adressen uit'.
Alleen Bridged geeft me nu nog verbinding. Bij de andere twee krijg ik conflicten met de DHCP-ranges.

Er valt me ook nog een ander ding op:
Op het moment dat ik verbind met mijn AE via Wi-Fi, zie ik op m'n iMac als Gateway het ip-adres van het Ubee-modem staan.
Zodra ik dit aanpas naar het IP-adres van m'n AE werkt het internet op m'n iMac niet meer.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen en weer kan uploaden/logmein gebruiken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Je modem regelt het ip adres, je modem routert, je modem moet dus portwarden.
Dus vertel eens wat je in je modem hebt ingesteld?

heb je een screenshot? Welke ip adressen voer je in?
Wat zijn de ip adressen van je mac, je ae en ubee?

Statische ip's mag, maar volgens mij kan de ubee ook gebruik maken van "static dhcp".
Je AE hoeft toch ook geen vast ip?

[ Voor 67% gewijzigd door job op 20-08-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
job schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:54:
Als je AE als bridge staat ingesteld (en zelf geen ip's uitdeelt) hoef je niet te forwarden naar je AE. Ook hoef je geen statische ip's te gebruiken voor je AE.. je AE speelt (als hij goed staat ingesteld) geen rol in het poortforwarden.

Je modem regelt het ip adres, je modem routert, je modem moet dus portwarden.
Dus vertel eens wat je in je modem hebt ingesteld?
Ik heb in mijn Ubee het volgende ingesteld:

Ik heb mijn iMac een static-ip gegeven door middel van Static Lease en het MAC-adres. (dit werkt goed)
Ik heb zowel geprobeerd bij Port Forwarding de poorten voor FTP open te zetten, alsmede random poorten open gezet om te testen.
Ik heb het ip-adres van m'n iMac als DMZ-host ingesteld, met zowel de forwarding aan en uit.

Ik heb m'n iMac op DHCP staan, dus verkrijgt alles automatisch.
Op m'n AE staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/nvnka1.png (hoop dat het een beetje zichtbaar is)

Wat ik het liefst wil is het volgende:

M'n AE als router gebruiken, zoals het voorheen was. Heb dat ding net nieuw en beviel me uitstekend.

Ik heb begrepen dat Ziggo de Ubee kan aanpassen tot alleen Modem. Is het dan zeker dat het weer werkt als voorheen? Ik had hiervoor het oude Motorola modem. En ik neem aan dat ik dan m'n AE op een andere modus moet zetten. Welke moet ik dan hebben?

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

EDIT:
Terugkomend op je andere vragen:
IP adressen:
Ubee : 192.168.1.1
AE: 192.168.1.200
iMac: 192.168.1.25

Ik voer bij forwarding en dmz dus 25 in.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhndy op 20-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Je moet niet en forwarden en een dmz instellen. Kies alleen voor forwarding (dmz wil je niet hebben naar je eigen pc toe).

Als dat niets oplost kan je inderdaad je nieuwe modem als bridge in laten stellen (zoals je oude motorola) en moet je AE weer ingesteld worden als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
job schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:20:
Je moet niet en forwarden en een dmz instellen. Kies alleen voor forwarding (dmz wil je niet hebben naar je eigen pc toe).

Als dat niets oplost kan je inderdaad je nieuwe modem als bridge in laten stellen (zoals je oude motorola) en moet je AE weer ingesteld worden als voorheen.
Dat heb ik gedaan. Zojuist weer geprobeerd maar geen resultaat.
Dit kan Ziggo op afstand doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Op het forum van ziggo-gebruikers.nl staat een methode uitgelegd om zelf je router/modem als een soort bridge te laten fungeren. Heb ik zo geen linkje van.
Je router/modem als een echte bridge instellen, kan alleen door Ziggo. Even gratis bellen met 1200 en klaar. Dan sluit je je AE aan op de LAN poort van de Ubee. De AE de router die alles regelt, de Ubee is enkel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
WoC schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:12:
Op het forum van ziggo-gebruikers.nl staat een methode uitgelegd om zelf je router/modem als een soort bridge te laten fungeren. Heb ik zo geen linkje van.
Je router/modem als een echte bridge instellen, kan alleen door Ziggo. Even gratis bellen met 1200 en klaar. Dan sluit je je AE aan op de LAN poort van de Ubee. De AE de router die alles regelt, de Ubee is enkel modem.
Bedankt WoC,

Ik ga het Ziggo-gebruikers forum eens doorspitten en kijken of ik daar wat vindt.Zo niet, dan bel ik Ziggo maandag en laat het direct omzetten naar een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Het zou wel eens het 3e bericht in deze thread kunnen zijn, maar dat moet je maar even bekijken. Heb zelf niet zo'n wireless router/modem, maar de oudere modem-only versie. Heerlijk dat je daar gewoon je eigen router achter kunt gebruiken. Fijn dat Ziggo de mogelijkheid biedt om dit ook voor de router/modem mogelijk te maken.
Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:21:
Het zou wel eens het 3e bericht in deze thread kunnen zijn, maar dat moet je maar even bekijken. Heb zelf niet zo'n wireless router/modem, maar de oudere modem-only versie. Heerlijk dat je daar gewoon je eigen router achter kunt gebruiken. Fijn dat Ziggo de mogelijkheid biedt om dit ook voor de router/modem mogelijk te maken.
Succes...
Raad is van wie dat bericht op Ziggo-gebruikers.nl is? :)

Anyway, het klopt inderdaad dat er twee mogelijkheden zijn. Lees vooral is de uitleg bovenaan die post van mij door, als de do-it-yourself manier niet werkt kan je het beste even met Ziggo bellen om de Ubee in bridge te laten zetten. Je AE moet gewoon staan op 'een publiek adres delen' bij gebruik van deze optie.

Werkt wel het beste en geen geklooi met dubbel-NAT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:21:
[...]

Raad is van wie dat bericht op Ziggo-gebruikers.nl is? :)

Anyway, het klopt inderdaad dat er twee mogelijkheden zijn. Lees vooral is de uitleg bovenaan die post van mij door, als de do-it-yourself manier niet werkt kan je het beste even met Ziggo bellen om de Ubee in bridge te laten zetten. Je AE moet gewoon staan op 'een publiek adres delen' bij gebruik van deze optie.

Werkt wel het beste en geen geklooi met dubbel-NAT :X
Dank je wel Magnetra. Ga er nu gelijk mee aan de slag!

Edit:

Helaas...

Heb het geprobeerd en het volgende gebeurde:

Ik heb in de webinterface van Ubee bij Options het MAC-adres van m'n AE ingevoerd. M'n AE krijgt bij een re-boot gelijk een ander IP-adres. Dus dat vlak werkt.

Na het veranderen van m'n AE van Brug naar Deel publiek adres en de re-boot bleef het oranje lampje knipperen en gaf aan "internetverbinding'. Ik gekeken bij de DHCP van m'n AE en zag dat m'n DNS-servers niet stonden ingevuld. Ik heb die zelf ingevuld maar dit mocht niet baten.

Uiteindelijk alles maar terug gezet en ga maandag maar Ziggo bellen. :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Rhndy op 20-08-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Even een update:

Heb vandaag contact gehad met Ziggo en zij hebben mijn routerfunctie uitgezet.
Zie wel dat FTP en Logmein nog steeds niet werkt maar daar moet ik maar eens goed voor gaan zitten denk ik.

Topic kan wat mij betreft dicht.

Bedankt iedereen!
Pagina: 1