Hallo iedereen,
Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds 2 weken de nieuwe modem/router-combo van Ubee gekregen van Ziggo.
Ik heb de poorten afgeplakt gelaten en een LAN-kabel vanaf mijn Modem/Router doorgetrokken naar mijn Airport Extreme, die boven staat.
Alles geïnstalleerd, werkte perfect voor mijn gevoel, netwerkprinters, sneller internet alles goed.
Totdat ik gister iets wou gaan uploaden naar mijn site en ik weer eens LogMeIn heb gedownload gezien ik dat binnenkort nodig ga hebben.(Ik gebruik hiervoor een iMac 11)
Naja, geen probleem dacht ik. Port Forwarding en DMZ ingesteld(DMZ zou genoeg moeten zijn, maar dacht laat ik het dubbel doen).
Er gebeurt echter helemaal niks, ik stel de poorten in voor FTP en voor Logmein maar de poorten blijven dicht. Bij canyouseeme getest voor random poorten die ik door liet sturen via Forwarding werkte ook niet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Port Forwarding instellen naar zowel AE als iMac
- DMZ host ingesteld voor zowel AE als iMac
- Via PassTrough Mac Adress zowel mijn AE als iMac vrijgesteld. (hierdoor heb ik helemaal geen internet meer)
- Static IP's toegekend aan zowel AE als iMac en die nogmaals te forwarden.
- Rechtstreeks verbinden met Wi-Fi van Ubee-modem
Bij het oude modem had ik helemaal geen problemen.
Ik had m'n AE standaard ingesteld op 'Deel een publiek IP-adres'.
Deze heb ik gewijzigd naar zowel Bridged als 'deel ip-adressen uit'.
Alleen Bridged geeft me nu nog verbinding. Bij de andere twee krijg ik conflicten met de DHCP-ranges.
Er valt me ook nog een ander ding op:
Op het moment dat ik verbind met mijn AE via Wi-Fi, zie ik op m'n iMac als Gateway het ip-adres van het Ubee-modem staan.
Zodra ik dit aanpas naar het IP-adres van m'n AE werkt het internet op m'n iMac niet meer.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen en weer kan uploaden/logmein gebruiken.
Alvast bedankt!
Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds 2 weken de nieuwe modem/router-combo van Ubee gekregen van Ziggo.
Ik heb de poorten afgeplakt gelaten en een LAN-kabel vanaf mijn Modem/Router doorgetrokken naar mijn Airport Extreme, die boven staat.
Alles geïnstalleerd, werkte perfect voor mijn gevoel, netwerkprinters, sneller internet alles goed.
Totdat ik gister iets wou gaan uploaden naar mijn site en ik weer eens LogMeIn heb gedownload gezien ik dat binnenkort nodig ga hebben.(Ik gebruik hiervoor een iMac 11)
Naja, geen probleem dacht ik. Port Forwarding en DMZ ingesteld(DMZ zou genoeg moeten zijn, maar dacht laat ik het dubbel doen).
Er gebeurt echter helemaal niks, ik stel de poorten in voor FTP en voor Logmein maar de poorten blijven dicht. Bij canyouseeme getest voor random poorten die ik door liet sturen via Forwarding werkte ook niet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Port Forwarding instellen naar zowel AE als iMac
- DMZ host ingesteld voor zowel AE als iMac
- Via PassTrough Mac Adress zowel mijn AE als iMac vrijgesteld. (hierdoor heb ik helemaal geen internet meer)
- Static IP's toegekend aan zowel AE als iMac en die nogmaals te forwarden.
- Rechtstreeks verbinden met Wi-Fi van Ubee-modem
Bij het oude modem had ik helemaal geen problemen.
Ik had m'n AE standaard ingesteld op 'Deel een publiek IP-adres'.
Deze heb ik gewijzigd naar zowel Bridged als 'deel ip-adressen uit'.
Alleen Bridged geeft me nu nog verbinding. Bij de andere twee krijg ik conflicten met de DHCP-ranges.
Er valt me ook nog een ander ding op:
Op het moment dat ik verbind met mijn AE via Wi-Fi, zie ik op m'n iMac als Gateway het ip-adres van het Ubee-modem staan.
Zodra ik dit aanpas naar het IP-adres van m'n AE werkt het internet op m'n iMac niet meer.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen en weer kan uploaden/logmein gebruiken.
Alvast bedankt!