Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe kan ik de vacature banner verbergen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik, als trouwe T.net abonnee :*) , ben gewend om bannerloos te bladeren op dit geweldige forum en website. Alleen toen ik daarnet een bepaald topic opende zag ik ineens een banner. Van de vacatures welteverstaan. Ik wil weer bannerloos zijn ;(

Dus... hoe kan ik die vacature banner verbergen?

Ik ben, volgens mij, alle opties wel langs geweest (forum voorkeuren, my.tnet voorkeuren etc..), maar ik kan niet vinden waar dit staat (en of het wel ergens staat...).

[ Voor 21% gewijzigd door Zerora op 20-08-2011 16:29 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

In voorkeuren: Gerelateerde vacatures verbergen? * :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Opi schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:34:
In voorkeuren: Gerelateerde vacatures verbergen? * :)
Jezus Christus... Daar heb ik dus totaal overeen gelezen.

Bedankt! d:)b

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Je was iig niet de eerste. De aanduiding 'banner' vind ik overigens wel enigszins misplaatst, en de uitschakeloptie is ook voor iedereen beschikbaar.

Intentionally left blank

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik had op IRC al geopperd naar bonzz en Daniel (want die waren toevallig actief :P) om bij abo's voortaan gewoon de bannervrij instelling te kopieren voor dit soort nieuwe feature.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik had al in ABO gepost, maar zal het hier ook nogmaals vragen: waarom staat die pref niet onder de 'Algemene foruminstellingen'; waar de sponsored topics/fora, tagclouds en banners ook staan. Deze vacatures staan onder je berichten (of boven bij omgekeerde leesvolgorde 8)) en er niet tussen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Omdat tagclouds en banners ook buiten topics voorkomen en deze dingen niet. Dit is dus geen algemene instelling, maar een specifieke voor het berichtenoverzicht.

Tenminste zo zou ik redeneren als devver, want ik ben er verder niet verantwoordelijk voor.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

MueR schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:40:
Ik had op IRC al geopperd naar bonzz en Daniel (want die waren toevallig actief :P) om bij abo's voortaan gewoon de bannervrij instelling te kopieren voor dit soort nieuwe feature.
Dit soort features beschouwen we zelf niet als zijnde banners, dus dat zou een beetje vreemd zijn imo...
Wiethoofd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:21:
Ik had al in ABO gepost, maar zal het hier ook nogmaals vragen: waarom staat die pref niet onder de 'Algemene foruminstellingen'; waar de sponsored topics/fora, tagclouds en banners ook staan. Deze vacatures staan onder je berichten (of boven bij omgekeerde leesvolgorde 8)) en er niet tussen.
De optie onder die van de weergave van productkoppelingen zetten leek mij de meest logische plek.

Intentionally left blank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crisp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Dit soort features beschouwen we zelf niet als zijnde banners, dus dat zou een beetje vreemd zijn imo...
Maar hij staat wel op dezelfde plek en 'oogt' als een reclamebanner voor de doorsnee gebruiker, dus zo vreemd is die zienswijze niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MueR
  • Nu online

MueR

is niet lief

crisp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:43:
Klopt, maar veel mensen beschouwen hem wel als banner, zoals bleek uit de vele topics. De bannervrij instelling overnemen zou al een hoop schelen en kost nagenoeg geen moeite. Een elegantere oplossing waarbij mensen de "banner" wel zien en toch makkelijk uit kunnen zetten is een linkje er bij die direct naar de juiste optie linkt.

[ Voor 39% gewijzigd door MueR op 24-08-2011 09:32 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
MueR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

Klopt, maar veel mensen beschouwen hem wel als banner, zoals bleek uit de vele topics. De bannervrij instelling overnemen zou al een hoop schelen en kost nagenoeg geen moeite. Een elegantere oplossing waarbij mensen de "banner" wel zien en toch makkelijk uit kunnen zetten is een linkje er bij die direct naar de juiste optie linkt.
Zet je 't standaard uit is het niet goed. Zet je het ding standaard aan : ook niet goed. 8)7 Als de ABO pref makkelijk mee te nemen is dan moeten we dat gewoon doen in het vervolg. is het heel bewerkelijk en lastig, dan laten we het achterwege. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar als er straks dus <insert coole nieuwe feature die op een banner lijkt> komt, moet die standaard worden uitgeschakeld?

Ik vind het wel prima om af en toe wat nieuws te zien verschijnen eigenlijk (waar was de bètatest in ABO? }:| :P).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met 1 vinkje uitschakelen is zo gebeurt, met 1 vinkje inschakelen niet want je weet niet altijd dat er eennieuw feature is. Ik schakel liever iets eenmalig uit dan dat ik nooit weet dat ik %cool noeuw feature% mis.
Zolang het geen Facebook- of LinkedIn-achtige privacyinbreuk is dan, maar daar vertrouw ik de Tnet-devvers wel in :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zeef
As said : Zet je 't standaard uit is het niet goed. Zet je het ding standaard aan : ook niet goed. 7(8)7

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

MueR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

^^

Met dank aan dit topic ben ik er nu ook vanaf.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kruisje rechtsbovenin zo'n banner die on-click vraagt of het eenmalig is of voor altijd weg moet bergen?

Wat lastiger om te maken, maar zoiets zou qua userfriendlyness wel optimaal zijn imo.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• MueR
  • Nu online

MueR

is niet lief

Het is altijd fout zeef, dat weet je toch :P De meest gebruiksvriendelijke oplossing waarbij je alsnog de nieuwe feature kan tonen zou een linkje naar de uitschakelpref zijn.

edit: zucht... ik negeer die groene balk en ben meteen spuit 11..

[ Voor 16% gewijzigd door MueR op 24-08-2011 11:12 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

zeef schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:09:
As said : Zet je 't standaard uit is het niet goed. Zet je het ding standaard aan : ook niet goed. 7(8)7
Ik zie een patroon: ik denk dat het gewoon aan het 'je' deel ligt :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Zerora schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

Jezus Christus... Daar ben ik dus totaal overeen gelezen.
Ik moest hardop lachen om die zin :D

Twitter

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
zeef schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:09:
Dan maken we daar toch een pref van? :+

Anyway; ik zie 't probleem niet zo om eenmalig iets uit te moeten schakelen. Een linkje naar de prefs (desnoods met een fragmentidentifier zodat de juiste pref meteen in beeld staat) in de "banner" lijkt me meer dan voldoende.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• zeef
Feature -> op naar LD met dit topic. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Is een Facebook-achtige oplossing geen idee? Daarbij zie je een kruisje als je over een bericht hovert en als je daarop klikt dan zie je 'Verberg post' (dus alleen die post) en 'Verberg alle posts van [persoon]' (dus al zijn posts).

Pas je dat toe op vacaturebanners (of eventuele toekomstige dingetjes) dan zou je 'Verberg tijdelijk' (dus alleen dan even) en 'Verberg altijd' (alle banners, overal) van kunnen maken ofzo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 24-08-2011 12:02 ]

The devil is in the details.

• zeef
Het ligt een beetje aan de beschikbare tijd hoe mooi/1337 zo'n wel/niet feature wordt. :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat iets heel anders met die features moet gaan doen. Want zeg nou zelf. Een advertentiebanner, productkoppelingen, tags-balkje en nu dan de vacaturebanner zo allemaal bij elkaar kost wel erg veel ruimte allemaal.
Ik denk, om het leuk te houden voor iedereen, dat er nagedacht moet gaan worden om dergelijke banner modulair en/of dynamisch te gaan te maken, zodat je meerdere informatiestukken op 1 plek kan gaan wegzetten.

• zeef
Zerora schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:46:
Ik denk dat iets heel anders met die features moet gaan doen. Want zeg nou zelf. Een advertentiebanner, productkoppelingen, tags-balkje en nu dan de vacaturebanner zo allemaal bij elkaar kost wel erg veel ruimte allemaal.
Ik denk, om het leuk te houden voor iedereen, dat er nagedacht moet gaan worden om dergelijke banner modulair en/of dynamisch te gaan te maken, zodat je meerdere informatiestukken op 1 plek kan gaan wegzetten.
Het is voor de aboloze userts/lezerts een adsense balk en dan of productkoppelingen of vacatures. Niet en/en/en. :)

• Reptile209
  • Laatst online: 01:09

Reptile209

- gers -

Levert het Tweakers nog wat op als ik ze alleen laat tonen (dus niet klik)? Zo niet, dan zet ik ze uit, zo wel dan scroll ik wel door. :)

Zo scherp als een voetbal!

• zeef
Reptile209 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:54:
Levert het Tweakers nog wat op als ik ze alleen laat tonen (dus niet klik)? Zo niet, dan zet ik ze uit, zo wel dan scroll ik wel door. :)
Ik heb geen idee maar het gegeven dat je ze daarom alleen al aan zou laten staan levert je een welgemeend _o_ op. :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik moest er ook aardig naar zoeken, omdat ik verwacht had dat 'ie in de buurt van de optie om banners uit te schakelen zou zitten, maar achteraf gezien is de plaatsing wel logisch.

Ik wilde dit ook voorstellen:
Hooglander1 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:12:
Kruisje rechtsbovenin zo'n banner die on-click vraagt of het eenmalig is of voor altijd weg moet bergen?
Dit lijkt me een goede manier om te zorgen dat iedereen de feature in ieder geval een keer te zien krijgt, maar omdat 'ie makkelijk uit te schakelen is, heb je niet het idee dat je 'm opgedrongen krijgt.

• Reptile209
  • Laatst online: 01:09

Reptile209

- gers -

zeef schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Ik heb geen idee maar het gegeven dat je ze daarom alleen al aan zou laten staan levert je een welgemeend _o_ op. :)
Och, ik ben te gierig voor een abo, dus als ik dan zo een steentje kan bijdragen ;). Kleine moeite, groot plezier! Maar als het alleen voor mijn plezier daar staat en verder niks doet, dan laat maar...

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.