Toon posts:

[8800GT] Beeldscherm st.pr. reageert niet meer en is herstel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb al veel gezocht op google en op dit forum naar dit probleem, maar het lijkt wel alsof iedereen zijn eigen specifieke problemen en dan ook oplossingen heeft, wat niet werkt voor elke (of iig niet voor mijn) computer.
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn scherm gaat flikkeren en ik rechts onder in beeld krijg dat het beeldschermstuurprogramma niet meer reageert en is hersteld. Dit begon bij games, inmiddels doet hij het ook al bij films in media player en zelfs op youtube. Ik heb meerdere drivers al geprobeert en nu ook een schone windows installatie gedaan (W7 32-bit).
Nog steeds doet het probleem zich voor.. Is mijn videokaart stuk, of zie ik iets over het hoofd wat ik nog zou kunnen proberen.

Mvg

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-02 17:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt, die had ik nog niet gezien, maar weet je misschien zo al iets concreets, zonder dat ik 55 pagina's moet doorspitten :P

Verwijderd

Welke videokaart heb je eigenlijk?

Lama :F

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 16:51 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:26

Nemesizz

Untouchable

Topic titel geeft aan een 8800GT :P
Okee bedankt, die had ik nog niet gezien, maar weet je misschien zo al iets concreets, zonder dat ik 55 pagina's moet doorspitten :P
Oorzaak is kleine breukjes in het soldeer van de GPU waardoor er geen goede verbinding meer is, gevolg is crashes/artefacts en uiteindelijk geen beeld meer. (de precieze uitleg is wat uitgebreider maar dit is een simpele uitleg wat er ongeveer aan de hand is).

(tijdelijke) oplossing is de kaart bakken in een oven op 200ºC of een heatgun gebruiken op de chip.
Op die manier word het soldeer een beetje zacht en meestal maakt die dan weer even verbinding en werkt de kaart weer een tijdje (verschilt van een paar uur tot een paar maand). Maar hoe dan ook gaat ie weer kapoet na een tijdje en uiteindelijk helpt bakken dan ook niet meer.

Dat is zo'n beetje het topic in een notendop.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar is dat altijd het probleem? Breukjes in het soldeer? Ik vind het namelijk raar dat het hij dit bericht alleen weergeeft (en na verloop van tijd uitvalt) bij bijvoorbeeld het spelen van games, maar niet wanneer ik 'normale' dingen op de computer doe. Bij deze breukjes zou het dan toch niet uit moeten maken wat je precies doet?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, wanneer dat beeldschermstuurprogramma bericht een aantal keer tevoorschijn is gekomen krijg ik een mooie BSOD 0x0000116

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:26

Nemesizz

Untouchable

Na verloop van tijd zal die ook problemen geven op je desktop terwijl je alleen een berichtje zit te typen, en waarschijnlijk ook artefacts gaat geven tijdens de POST (opstarten van je computer).

Mijn 8800 begon ook eerst alleen met games te crashen, steeds sneller en uiteindelijk gaf ie het op, dan krijg je dus dat de driver niet meer reageert en niet meer word geladen.

Maar een de kans dat het het beruchte nVidia probleem is is ongeveer 90% zeker.
Die andere 10% is gereserveerd voor alle andere mogelijke oorzaken.

BSOD 0x0000116 gaf die van mij ook, in nvlddmkm.sys.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de info. Ik ga eerst voor de zekerheid bij alternate en bij msi nog even informeren of zij iets voor me kunnen betekenen, maar die kans acht ik zeer klein aangezien hij bijna 4 jaar oud is... dus dan wordt het proberen te bakken :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb em vandaag 10 minuutjes gebakken op 200 graden.. lijkt het weer te doen. Heb de Video Card Stability Test gedownload en de benchmark uitgevoerd. Waar hij normaal binnen een seconde al foutmeldingen aangaf, maakte hij nu netjes de 3 minuten vol met een resultaat van 603 (?? .. ). Merkte wel dat hij aan het einde richting de 100 graden ging, maar dat moet ik dan maar voor lief nemen denk ik.

Verwijderd

Denk dat de koeler niet helemaal goed zit, 100 graden is namelijk wel heel erg veel.

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond na de benchmark test al snel weer op 70 graden, nu zelfs 'gewoon' 64. Ik had hem even op auto fan control gezet en zag wel dat hij sneller ging draaien naarmate de kaart heter werd. Desalniettemin draaide hij pas op 40% toen de kaart al tegen de 100 graden aanliep.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:14:
Hij stond na de benchmark test al snel weer op 70 graden, nu zelfs 'gewoon' 64. Ik had hem even op auto fan control gezet en zag wel dat hij sneller ging draaien naarmate de kaart heter werd. Desalniettemin draaide hij pas op 40% toen de kaart al tegen de 100 graden aanliep.
sommige nvidia drivers laten de kaart erg warm worden, er was èèntje waarbij hij zelfs kapot kon gaan
60 graden idle moet je ook niet te verbaast over zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2011 00:18 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik daar dan het beste tegen kunnen doen? Kan moeilijk direct control aanzetten tijdens games bijvoorbeeld... of ik moet hem altijd op 100% laten draaien, maar dat maakt ook een pestherrie. Heb overigens nu de 280.26 driver

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:21:
Wat zou ik daar dan het beste tegen kunnen doen? Kan moeilijk direct control aanzetten tijdens games bijvoorbeeld... of ik moet hem altijd op 100% laten draaien, maar dat maakt ook een pestherrie. Heb overigens nu de 280.26 driver
de 280.26 zou goed moeten zijn. (is de nieuwste, al kan je altijd een oudere versie proberen. 279.XX ofzo) nieuwe thermal paste zal zeker geen kwaad doen, warranty void hoef je niet bang voor te zijn

ora et labora

Pagina: 1