Toon posts:

Onkyo HTS 3568 speakers met nieuwe Blu Ray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Blue Ray speler voor mijn HTS 3568 Home Cinema set. De boksen zijn prima, maar ik vind het erg jammer dat ik geen HD films kan afspelen d.m.v. Blue Ray. Nu vroeg ik me af of alle nieuwe spelers 5.1 ingangen hebben zodat ik de boksen van de HTS 3568 eenvoudig kan aansluiten op de nieuwe Blue Ray speler.

Alvast bedankt!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-01 15:00
Je kunt inderdaad geen blue ray direct aansluiten. Ik weet niet of je een nieuwe tv hebt. Maar dan zou je een blue ray via hdmi aan je tv kunnen hangen en via s/pdif het geluid naar je philips laten lopen. Anders zul je toch echt een andere set moeten kopen. Op een standalone blue ray speler kun je niet zo even een paar boxen aansluiten. Dan zul je ook nog een receiver moeten hebben.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:53:
Ik ben op zoek naar een Blue Ray speler voor mijn HTS 3568 Home Cinema set. De boksen zijn prima, maar ik vind het erg jammer dat ik geen HD films kan afspelen d.m.v. Blue Ray. Nu vroeg ik me af of alle nieuwe spelers 5.1 ingangen hebben zodat ik de boksen van de HTS 3568 eenvoudig kan aansluiten op de nieuwe Blue Ray speler.
Tsja, dat is het nadeel met kant en klare setjes. Speakers (want boxen heb je in de auto) zijn veelal passief en kunnen alleen op bronnen aangesloten worden met ingebouwde versterker. En dergelijke bronnen zie je alleen in kant en klare setjes. Dus een Blu-rayspeler (en geen Blue Ray) met versterkte uitgangen zal ook weer geleverd gaan worden met een stel speakers.
peter141080 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:49:Ik weet niet of je een nieuwe tv hebt. Maar dan zou je een blue ray via hdmi aan je tv kunnen hangen en via s/pdif het geluid naar je philips laten lopen.
En daarmee loop je ook de kans dat de TV eerst het inkomende 5.1 geluid terug zet naar 2.0 alvorens het uit te voeren. Niet elke TV voert alle audio rechtstreeks door. TV's die DTS in 5.1 doorvoeren zijn zeer zeldzaam (mag ook niet volgens DTS), TV's die Dolby Digital 5.1 doorsturen zie je wel vaker de laatste jaren. Dus door de TV is niet de manier om altijd surround te krijgen.

De HTS3568 heeft - volgens de specificaties - een digitale optische ingang. Dan kan je beter een Blu Rayspeler kopen en die rechtstreeks via de optische ingang aansluiten op de HTS3568. Dan ben je zeker dat er DTS en Dolby Digital 5.1 door wordt gevoerd.

Nadeel is alleen wel dat er op die manier lip sync op kan treden. Dus dat beeld achter loopt op het geluid. Dit omdat je beeld en geluid apart verstuurt naar aparte apparaten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is nu jammer. Zijn er geen spelers die standaard een versterker hebben?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:28:
Hmm, dat is nu jammer. Zijn er geen spelers die standaard een versterker hebben?
Ze zijn er wel (zie: Verwijderd in "Receiver met blu ray"), maar volgens mij kom je dan in een heel ander budget dan je eigenlijk zou willen. Plus dat de speakers van de HTS 3568 allen passief zijn, ook de subwoofer. En een passieve subwoofer sluit je niet zo makkelijk aan op een set die een actieve verwacht.

Waarom niet gewoon een losse Blu-rayspeler kopen en die met opitsche S/PDIF aan de Philips HTS 3568 koppelen? Enige is dat je op die manier geen DTS HD en Dolby TrueHD hebt, maar met dergelijke speakers maakt dat toch niet uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, ik heb vandaag een Philips 7500 B2 gekocht. Echter wat vreemde zaken ontdekt, ik heb hem online besteld en op de speler zat een sticker met commercial sample not for sale (erg vreemd)

Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit een beetje tegenvallen, ik heb zowel Earth als Inception op Blue-ray uitgeprobeerd en in beide gevallen was er sprake van extreme ruis. Op sommige gedeeltes zag je de incorrecte beeldpunten zeer duidelijk, en het beeld was eigenlijk nooit zo scherp (in tegenstelling tot de trailer van Earth en de Blue-ray versie die ik had gedownload en afspeelde via de pc op tv, gebruik nu het orgineel)

Hoort dit?

Tevens heb ik de nieuwe Blue ray optisch verbonden met de HTS 3568, ik heb een surround test dvd maar hierbij merkte ik dat het surround effect in AUX modus geheel verloren gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
gehllo

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:26

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Alleen al vanwege het feit dat er een sticker opzit met Commercial Sample meteen terugsturen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat hoort niet? Toen ik met Philips sprak gaven ze aan dat het normaal was om een commercial sample te ontvangen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er stond toch op, not for sale

Daarnaast kan er beta soft/hardware in zitten (niet perse) het is een sample voor leveranciers neem ik aan. door te proeven aan het apparaat kunnen ze besluiten om dit op te nemen in het assortiment.

Iperf

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
AUX is ook stereo geluid. Je moet hem op COAX IN zetten, als ik het goed heb. Dan heb je coaxiaal dus 5.1 geluid zonder Dolby ProLogic oid.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, jammer die mode heeft de HTS home cinema niet hij kan alleen op AUX en via optisch.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:04
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:47:
Hmm, jammer die mode heeft de HTS home cinema niet hij kan alleen op AUX en via optisch.
Optisch is prima. Optische kabel van Blu-ray speler naar home cineman. Vervolgens input aux selecteren en aangeven dat hij daar het optisch signaal moet pakken. In de blu-ray speler instellen dat je het geluid via optisch wil uitsturen.

Maaruh.. waarom heb je dat ding niet teruggestuurd. Die sticker gaf duidelijk aan dat het ding niet bedoeld is voor de verkoop.
Pagina: 1