Ik heb sinds een paar dagen een Corsair H100 waterblok in mijn PC zitten en ik heb er één klein probleempje mee. De temps zijn prima (i7 860@stock speed, 29°C idle, 53°C load) maar de pomp maakt een heel hoog gepiep. Het geluid is zo hoog dat de meeste mensen het niet eens zullen horen maar ik ben "gezegend" met een gehoor wat dat wel kan. Het is zo'n zelfde soort gepiep als van een trillende spoel maar dan nog wat hoger. Het geluid is ook niet constant, soms is het een aangehouden toon en soms korte piepjes van een seconde of zo en er zit geen patroon in.
Ik heb alle andere mogelijke bronnen van het gepiep uitgesloten. Alle hardware die eruit kon is eruit geweest en pas als ik mijn H50 er weer in zet is het gepiep weg, de bron van het geluid is dus duidelijk. Heeft iemand anders dit wel eens gehad met zijn H100 en zo ja, is het iets wat weggaat als de pomp is ingelopen? Of kan ik beter een RMA aanvragen? Er zal in elk geval iets moeten gebeuren want ik word helemaal
van dat gepiep. En dat terwijl hij voor de rest zo lekker stil is...
Ik heb alle andere mogelijke bronnen van het gepiep uitgesloten. Alle hardware die eruit kon is eruit geweest en pas als ik mijn H50 er weer in zet is het gepiep weg, de bron van het geluid is dus duidelijk. Heeft iemand anders dit wel eens gehad met zijn H100 en zo ja, is het iets wat weggaat als de pomp is ingelopen? Of kan ik beter een RMA aanvragen? Er zal in elk geval iets moeten gebeuren want ik word helemaal

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time