Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem na installatie geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Jens VD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 14:12
Sinds ik een Theatron Agrippa DTS 7.1 geluidskaart in mijn PC heb gestoken, ondervind ik steeds het probleem dat deze crasht. Het is dan onmogelijk nog iets te doen en de PC dient gereset te worden. Dat gebeurt heel regelmatig en doet zich in zowel Windows als Ubuntu voor, waardoor ik een vermoeden heb dat dit een hardware-probleem is.

Het gebeurt voornamelijk als er een film wordt afgespeeld met VLC en je ondertussen bijvoorbeeld subtitles zoekt in een mapje. Dubbelklik je op die map om deze te openen, dan houdt hij ermee op. Ook programma's als Google Talk en Skype zijn gewoon niet te combineren met het afspelen van video.

Wat zouden jullie proberen?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:36
Al eens andere drivers geprobeerd?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

Weet je zeker dat de kaart goed in het slot zit en je niet per ongeluk je videokaart er half uitgetrokken hebt?
Ik zou sowieso je kast eens open schroeven en alles goed aandrukken.

Softwareproblemen zijn in ieder geval uit te sluiten als je zowel windows als linux geprobeerd hebt.

-_-

• Jens VD
Ik had eerst de drivers geprobeerd die meegeleverd waren en daarna die van Auzentech (die worden aangeraden in enkele reviews), en bij beiden had ik dit probleem. In Ubuntu heb ik dit nog wel maar eenmalig meegemaakt en daar zijn ook geen drivers geïnstalleerd, omdat die er gewoon niet voor zijn.
Ik heb mijn kast nog niet opnieuw opengemaakt, maar ik denk wel dat de kaart er stevig genoeg inzit vermits er behoorlijk wat kracht nodig was om ze in het slot te duwen (misschien is die daarbij beschadigd, maar als je bv. een film kijkt en ondertussen niets anders doet met je PC, doet alles het wel prima).

• M2M

M2M

medicijnman

Gewoon openschroeven, eventueel de kaart er uit halen en kijken of je systeem weer normaal reageert. Dan kun je in ieder geval een schuldige aanwijzen, of dingen uitsluiten. Nu tast je met software in het duister en kun je eigenlijk nergens van op aan.

En mochten het toch softwareproblemen zijn, zijn er altijd mensen die hetzelfde euvel hebben als de TS. Google is dan je vriend :), desnoods een ticket maken bij de fabrikant en duidelijk uitleggen wat je allemaal geprobeerd hebt, welke hard en software er gebruikt is met de verschillende versienummers.

-_-

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm zowel in windows als ubuntu met vlc? Kan een driver/hardware probleem zijn maar dan zou je voor de rest ook problemen moeten hebben.

Speel gewoon eens muziek af en gebruik in windows een MPC-HC (Media Player classic-Home Cinema) als ie het dan nog heeft zit je met een gebakken kaart/slechte drivers. Als ie het niet heeft is het VLC dat brak is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Jens VD
Ook met dat programma krijg ik een crash.. Ik heb de support gecontacteerd en zal mijn kast vanavond een keer open halen.

[ Voor 48% gewijzigd door Jens VD op 20-08-2011 15:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit zou een probleem kunnen zijn met een gedeelde interrupt - in dat geval kan een andere PCI-slot wel eens helpen.

Overigens verwachten we hier op GoT dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. Ik sta daarom nogal met verbazing te kijken dat je aangeeft nu pas die kast open te gaan halen. Dat had voor je hier een topic opende al gemoeten. Graag beetje meer eigen inzet vanaf nu.

Oslik blyat! Oslik!

• Jens VD
Dat heeft eerder te maken met niet weten, dan niet willen. Geloof me dat ik hier al zeer veel uren op versleten heb en niet zomaar meteen een topic heb geopend..

• M2M

M2M

medicijnman

Het is hier wel een forum voor de mensen die enigszins de basis onder de knie hebben. En als je een geluidskaart in je systeem drukt en het ding heeft problemen, zou ik als eerste het ding er weer uitgetrokken hebben. Als de problemen blijven weet je in ieder geval zeker dat je geluidskaart niet het probleem is.

Maargoed, gewoon testen, eventueel in een andere pc. Of naar de lokale pc boer gaan om het te laten doen. Daar zijn die mensen ook voor.

-_-

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

dion_b schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:43:
Dit zou een probleem kunnen zijn met een gedeelde interrupt - in dat geval kan een andere PCI-slot wel eens helpen.
Jup, ik heb jaaaaren geleden een soortgelijk probleem gehad. Mijn netwerkkaart zat in een PCI slot dat een interrupt deelde met het PCI slot waar mijn geluidskaart in zat. Dit werkte perfect thuis, want daar hadden we toen nog geen netwerk liggen. Totdat ik mijn pc meenam naar een LAN party... netwerkkabel erin steken was genoeg om de pc direct te laten hangen. Daarna nog maar eens goed het boekje van het moederbord door gaan lezen en daar stond het ook al in vermeld :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jens VD schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:05:
Dat heeft eerder te maken met niet weten, dan niet willen. Geloof me dat ik hier al zeer veel uren op versleten heb en niet zomaar meteen een topic heb geopend..
Allicht handig dan om aan te geven exact wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt en wat er dan gebeurde. De punten die in je topicstart staan duren geen "zeer veel uren", je hebt blijkbaar wat meer gedaan.

Als je dat niet met ons deelt loop je risico dat wij dingen voor gaan stellen die je al lang gedaan hebt, of missen we erg belangrijke tips (die jij misschien - inderdaad bij gebrek aan kennis - niet herkend hebt).

Graag alsnog die info geven. Zie ook hier voor tips over wat in een topicstart thuishoort:
Het algemeen beleid #quickstart

En nog los daarvan: je hebt gezegd de boel open te gaan schroeven. Wat heb je gedaan? Wat heeft dat opgeleverd?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1