Facebook pagina's voor prive en bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Hoe vaker ik de FAQ's lees van facebook, hoe minder ik er van begrijp.

Ik heb een facebook, maar ook een eigen bedrijf.
Nu mengen die dingen uiteraard nog al eens, en gezien ik druk bezig was met de nieuwe website, wil ik de social media kanalen goed koppelen.

Ik heb via mijn facebook toen eens geklikt op "werkt bij [bedrijf]"
daar mijn bedrijfsnaam ingevoerd en ooit heeft 1 iemand daar eens iets op gepost/getagged.

ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan, maar ik heb nu facebook pagina's toegevoegd ( :? ) waarbij ik moest aangeven of het bedrijf was, of een merk, enz enz.
Die kan ik nu invullen met zo te zien commerciële content.

Echter, het is volgens de facebook policy weer strikt verboden commerciële activiteiten te promoten op een pagina, of überhaupt meer dan 1 account te hebben

8)7

het begint me dus echt te duizelen nu.
Wat is nu the way to go zonder dat ik de policy volledig aan mijn laars lap en er zo uitlig?

edit: titeltypo :>

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je hebt een bedrijvenpagina gemaakt en daarvan ben je de gedelegeerde beheerder. Ik heb er zelf ook één.
Als je ingelogd bent onder je persoonlijke account, kun je bij "Account - Facebook als pagina gebruiken" (lekker duidelijk omschreven ...) overschakelen naar je bedrijvenpagina en de content beheren.
Het lijkt me sterk dat je op of vanaf een bedrijvenpagina geen commerciële activiteiten mag promoten, aangezien op de default template van die pagina al verschillende opties daarvoor worden aangeboden (adverteren, Like-buttons op externe sites plaatsen, statistieken bekijken).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Daarom is het ook zo'n warrige FAQ.
(adverteren is trouwens dik duur zeg)

maar kunnen anderen ook posten op die pagina? of kun je alleen zelf maar dingen erop zetten?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anderen kunnen iets schrijven op het prikbord van de fan page (de originele benaming voor zo'n soort pagina).
Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.facebook.com/p...ftware-Group/116815481437
Een hele community rondom een bedrijf, met speciale aanbiedingen voor likers en zelfs een forum.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
offtopic:
->TIM + titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Tnx Rukapul :)

paQ Je mag inderdaad prima commerciële activiteiten promoten op je bedrijvenpagina: alleen niet op je persoonspage, maar dat scheelt dat je idd als dat bedrijf kan posten en content beheren.

Er is van (alweer een jaar geleden) een groep bedrijven de Facebook-pagina geranked, op basis van fan-aantal. Dit zegt nog niet veel over de kwaliteit, maar bevat wel een paar showcases van wat je met zo'n pagina kan als bedrijf.

Coca-cola bijvoorbeeld: http://www.facebook.com/cocacola

Disney: http://www.facebook.com/Disney

Red Bull: http://www.facebook.com/redbull

En Victoria's Secret: http://www.facebook.com/victoriassecret

Deze voorbeelden laten zien wat je kan met een Facebook-pagina voor bedrijven, en er zijn er verschillende die nog innovatiever zijn - kan ik alleen even niet op komen helaas :X

LinkedIn
Instagram

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:09

samo

yo/wassup

Ook voor de minder grote bedrijven zijn facebook pages een mooi middel om contact te houden / krijgen met de doelgroep. Bijvoorbeeld Eurail - een bedrijfje dat treintickets voor door heel europa verkoopt aan voornamelijk Amerikanen en Engelsen - heeft een erg actieve facebook-pagina. Hier posten ze aanbiedingen maar bieden ze vooral ruimte aan de klanten om te showen wat ze hebben gedaan met hun treinticket. Het is hun goed gelukt klanten een groot deel van de PR te laten genereren, en ze hebben een goede plek ingenomen om dit aan hun merk te koppelen. Dit hebben ze bereikt door naast aanwezigheid en reacties ook te zorgen voor goede webcare op de pagina. De doelgroep was al actief op facebook, zij hebben mooi aangehaakt.
Ik heb eens een presentatie van iemand van dit bedrijf gevolgd en op deze manier krijgen zij een hoop klanten; de conversie van klanten die via facebook komen ligt hoger dan klanten die rechtstreeks op de site komen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Inderdaad Facebook Fan Pagina's zijn een mooi middel om contact te houden / krijgen met de doelgroep.

*Spam worden we niet vrolijk van*

[ Voor 55% gewijzigd door MueR op 14-09-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Relevant aan pagina's, de volgende vraag:
Als er een pagina aangemaakt is, is er dan te achterhalen van wie die pagina is/beheerd of wie deze heeft aangemaakt?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als die daadwerkelijk door iemand is aangemaakt en geen geautomatiseerd aangemaakt ding is, staat er rechts bovenaan wie de beheerders zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De ene staat het wel bij, de ander weer niet. Wat nu precies de verschillen zijn? Omdat de eerste een bedrijven pagina is moet het duidelijk zijn wie de contact persoon is, en bij een community of merk of iets anders weer niet? In dat laatste geval vervelend, want waarschijnlijk is die pagina aangemaakt door een privé persoon, zonder toestemming van mijn klant.

Als je zelf pagina's beheert, dan zie je dat overigens rechtsboven in de pagina idd. Maar in alle andere gevallen, als je hem als gebruiker bezoekt, dan links onder.

Apart, deze ben ik ook beheerder van, samen met de eigenaar ervan, maar dan staat er weer niemand vermeld! Ik ben de draad inmiddels weer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
jules schreef op woensdag 16 november 2011 @ 04:13:
De ene staat het wel bij, de ander weer niet. Wat nu precies de verschillen zijn? Omdat de eerste een bedrijven pagina is moet het duidelijk zijn wie de contact persoon is, en bij een community of merk of iets anders weer niet? In dat laatste geval vervelend, want waarschijnlijk is die pagina aangemaakt door een privé persoon, zonder toestemming van mijn klant.

Als je zelf pagina's beheert, dan zie je dat overigens rechtsboven in de pagina idd. Maar in alle andere gevallen, als je hem als gebruiker bezoekt, dan links onder.

Apart, deze ben ik ook beheerder van, samen met de eigenaar ervan, maar dan staat er weer niemand vermeld! Ik ben de draad inmiddels weer kwijt...
als beheerder kan je zelf bepalen of gebruikers kunnen zien wie de beheerder is. het is echter - al enige tijd - ook mogelijk om een pagina te maken zonder dat je een persoonlijk account hebt. in dat geval zul je nooit zichtbaar kunnen maken wie de beheerder is.

aanmaken van een pagina door een privé-persoon zonder toestemming van de rechthebbende is sowieso niet toegestaan. zo'n pagina kan door de rechthebbende teruggetrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

lateef schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:39:
[...]

als beheerder kan je zelf bepalen of gebruikers kunnen zien wie de beheerder is.
Interessant, waar is dat instelbaar? Maar de hamvraag, is het achterhaalbaar wie een pagina in bezit heeft als dit niet openbaar is? Als een bedrijven pagina er bijvoorbeeld heel gaaf uit ziet, dan kan het interessant zijn om te weten wie deze pagina gepimpt heeft, of wie deze überhaupt beheert bij goede social media interactie met het publiek.
het is echter - al enige tijd - ook mogelijk om een pagina te maken zonder dat je een persoonlijk account hebt. in dat geval zul je nooit zichtbaar kunnen maken wie de beheerder is.
Wel zoiets gehoord ja. Als bekend persoon kun je je profiel pagina ook laten omzetten in een fan pagina, als je meer dan 5000 vrienden wilt bijvoorbeeld. Maar dan krijg je andere problemen, dan kun je niet meer reageren bij anderen. Blijft dus verstandig om een prive account te hebben en daarnaast een pagina te hebben waar je je fans naar toe leid.
aanmaken van een pagina door een privé-persoon zonder toestemming van de rechthebbende is sowieso niet toegestaan. zo'n pagina kan door de rechthebbende teruggetrokken worden.
Yep, zag ik ook in de voorwaarden terugkomen. Maar goed ook! Levert geen Pritt, Carglass en NS_communicatie problemen meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Als je het belangrijk vind om aan te geven wie de pagina beheert kan dat onder het kopje 'Featured' van je fanpage beheer. Het is soms gebruikelijk om bij een post initialen mee te geven om aan te merken welke beheerder de reactie heeft geplaatst. Bijvoorbeeld ^PV

Heb je last van te veel fans op een persoonlijk account (boven de 5000) dan is het voor deze mensen ook mogelijk om 'Subscriber' te worden. Dat is een vriendverzoek zonder goedkeuring, alle updates die je plaatst die openbaar zijn krijgt hij/zij te lezen. Het is een oplossing maar een fanpage heeft vaak meer voordelen dan een persoonlijke pagina bij zoveel vrienden (apps, statistieken).

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Pagina: 1