Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:51
Beste mensen,

Voor mijn schoonvader ben ik een website aan het ontwikkelen, die aardig af is maar waarbij ik me wel ergens aan stoor. Ik heb namelijk het logo gebruikt in de header, die in eerste instantie een witte achtergrond had. Nu had ik deze "te simpel" in een programma transparant gemaakt. Echter helaas valt deze op een wat donkere achtergrond erg tegen.

Wat kan ik hieraan doen? Is dit nauwkeuriger te krijgen met bijvoorbeeld Photoshop? Dit programma vind ik nogal geavanceerd maar als ik weet met welke opties hiermee gebruikt kunnen worden houd ik mij aanbevolen! :)

Het gaat over de website *snip* lees ons beleid over spam even. Als je je probleem wil illustreren kun je ook gewoon 't logo hier posten met de [img]-tag , Op alle pagina's is een andere header gekozen. De een komt beter dan de ander, maar ik zou graag alles mooi professioneel er uit willen laten zien.

Wie o wie kan mij op weg helpen? Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 20-08-2011 13:20 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Met photoshop kan je een magic wand gebruiken en daarmee een beetje spelen, daarmee kan je het vrij goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Dat kan je inderdaad doen met photoshop, maar voor enkel de magic-wand-tool kun je ook prima terecht bij bijv. Paint.NET.

Het logo is erg eenvouding, lukt het je niet om dit gewoon na te maken? Dan kan je dit namelijk ook doen voor de kleinere afbeeldingen die er nu niet zo mooi uitzien vanwege het schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou het logo opnieuw maken in Photoshop of een andere editor die layers ondersteunt en dan met een transparante achtergrond opslaan als PNG, zodat je je geen zorgen meer hoeft te maken over anti-aliassing met verschillende achtergrondkleuren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:51
Bedankt voor de reacties! Is zal Paint.NET eens proberen om het logo aan te passen, en anders Photoshop proberen te gebruiken. Het probleem is dat ik erg weinig van Photoshop afweet, maar als Paint.NET praktisch hetzelfde werk doet zal ik die eerst gaan proberen :)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black