defect geheugen????

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12
ik had 256 mb geheugen onder win 98 en had regelmatig blauwe schermen en register fouten. Nu heb ik win 98 opnieuw geinstaleerd zonder 1 module van 128 mb, en heb nog nergens last van gehad. zal dan wel aan het geheugen gelegen hebben, of nie????

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

probeer dan alleen die andere module op normale snelheid of kijk hoe hoog je deze kan krijgen....... -waarsch. iets minder hoog als die andere ja-

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Zou kunnen. Zelf heb ik 1,5 jaar lang een instabiel systeem gehad met dergelijke symptomen. Ik dacht dat m'n Mendocino 300@450 aan het slijten was, maar het bleek gewoon een rotte memory module te zijn |:( Het systeempje draait weer als een tierelier, ook al is het met minder geheugen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Het lijkt erop dat je geheugen te snel liep.
Als je je mem te ver overklokt grijg je hetzelfde effect.
Misschien dat je mem op cas2 stond maar dat niet aan kon....ff op cas 3 zetten en weer proberen.

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Het kan ook aan het merk geheugen liggen, dat het bij jou moederbord goed werkt.

Ik had een systeem voor een vriend samengesteld en 128 MB 133Mhz geheugen gekocht. Mijn systeem kreeg ook constant lauwe schermen, dus dacht ik dat het geheugen gaar was, maar op het systeem van die vriend van me werkt het perfect.

Trouwens om je geheugen te testen:

http://www.tweakfiles.com/cgi-bin/dl-ftp.cgi?ftp.zdnet.com/threedee/tweakfiles/memory/memtest.zip

Succes!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Even op www.simmtester.com het programma docmem downloaden die test (eventueel in continue loop) het geheugen op fouten. Ik heb zo ook ooit een rotte computer kunnen opsporen. Wazige vastlopers vielen het apparaat ten deel maar dat bleek dus ook gewoon rot geheugen te zijn.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Je bedoelt denk ik www.dimmtester.com?

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op dinsdag 20 maart 2001 11:45 schreef TB het volgende:
Je bedoelt denk ik www.dimmtester.com?
het is hetzelfde, alleen bij simmtester moet je meer zoeken voor docmem

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Pagina: 1