powerknop op toestenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Ik heb op mijn toetsenbord een powerknop maar hoe kan ik deze aan de praat krijgen .
Hoe krijg ik deze aan de praat op een msi k7t pro 2a met bios v2.5

alvast bedankt

Turn it off and on again.

Verwijderd

bij mij zit er een 1 of andere setting op het mobo (asus p2b) waar ik power-on keyboard ofzo iets in kan stellen...ikke nu niet thuis zitten, dus ik kan helaas niet ff in me kast gluren...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

kan ook in de bios zitten....... (bij mij wel en ik heb ook een MSI (6163)

Verwijderd

precies.

op mijn mobo is er in de bios een optie, indien je voeding dat toelaat, om je pc op te laten starten met je spatiebalk.
best handig :)

kijk anders in de handleiding van je mobo
(jaja, die moet ook een keer gelezen worden :P ;))

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
een powerknop op je keyboard?

ik heb een Logitech toetsenbord...daar zit wel iets van een START --> "Computer afsluiten" knop op...maar een echte powerknop???

duh?

of ben ik aan het :Z ?

what is your major malfunction???

Verwijderd

ja, gewoon je spatiebalk, als je daarop rost gaat je pc aan.

Zal op mijn logitch cordless desktop wel niet werken, maar dat boeit eigenlijk ook niet, mijn pc staat toch bijna altijd aan vanwege }:O ...behalve 's nachts, want het blijft een AOpen...

Verwijderd

Ik zou het niet eens gaan uitvissen hoe het werkt, druk je tijdens een spel ofzo per ongeluk op die toets gaat je pc uit, ben je leuk klaar mee. Je uitknop indrukken is net zo makkelijk lijkt me.

Verwijderd

Is alleen maar aan hoor, lijkt me erg lullig als je pc uitgaat elke keer dat je op je spatiebalk rost.

Dat aangaan is trouwens ook wel leuk als je een speelse kat hebt thuis :P

Verwijderd

Is dat niet gewoon een stand-by knop zoals op de Compaq toetsenborden zit ??

Daar ken je je pc wel mee op standby zetten, maar niet aan..

Verwijderd

hmmzz begin nieuwsgierig te worden
heb nl ook een msi kt7 pro 2a en wil dat ook doen maar volgens mij staat deze funktie nie in de bios

Verwijderd

hahaha,

volgens mij zijn hier sommige tweakers in de war.

je pc gaat alleen maar AAN met de spatie balk. het zou idd heel raar en dom zijn als je pc ook zou uitgaan als je op de spatie balk zou drukken.

als het niet in het boekje van je mobo is vermeld, dan heef het mobo deze functie niet.

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Oorspronkelijk heeft je spatiebalk eigenlijk ook nog een andere functie als je comp aanstaat he :P

Maar comp aanzetten met spatiebalk:
weet iemand of dat kan met mijn Abit KT7-Raid en Logitech Cordless Desktop? en zo ja: hoe?
Alvast bedankt!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik heb zelf 3 extra knoppen op mijn toetsenbord:
Sleep, Wake up en power.
Toen ik 98lite gebruikte, deden ze allemaal hetzelfde: sleep... nu met win98 doen ze waar ze voor staan...

Wat betreft keyboard power on: dit kan je bij de meeste ATX borden in de Power Management Setup vinden.

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
kzal toch eens kijken dan (nog nooit wat tegengekomen daar dacht ik)
mijn cordless desktop heeft alleen geen speciale powerknop
bedankt voor nu

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dubbel :(

GoT is brak de laatste tijd :(

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die functie kwam ik voor ut eerst tegen op mijn Asus p3b-f

Houdt in dat ie de ps/2 poort in gaten houdt. Als daar activiteit is springt je comp. aan.

Ik lees voor uit manual:
PWR Up On PS2 KB/Mouse

Set this field blabla...if you wish to use your PS2 Keyboard (by pressing the spacebar) or PS2 mouse (by clicking on the left button) to power up your computer.
Maar het is natuurlijk makkelijker als je PC`tje gewoon elke morgen om 7 uur aanspringt.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Bij de Abit BE-6 kun je zelf instellen met welke combinatie je hem aan wilt laten gaan, gebruik zelf ctrl-F1, niet iets dat je per ongeluk aanraakt. Heb ook drie knopjes op mijn toetsenbord (waar normaal printscreen t/m pause zitten, die zijn naar beneden verhuisd) genaamd wake, sleep en power. Deze deden voorheen ook alledrie slechts "sleep" (en dat liep dan vervolgens vast :r) Nu ik dus die ctrl-F1 heb ingesteld doen ze het alledrie juist... :?:?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
heb hier een MSI 6163 mobo staan en die zet ik al zo lang als dat ik em heb met de spatiebalk aan.
Is wel makkelijk.

Je kunt in de bios dan de zogenaamde power-on key instellen.

Deze luisters naar spatiebalk, enter toets, en nog een paar dingen waaronder ook zo'n powerkey op het toetsenbord

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

ik kan in mijn bios gewoon kiezen welke key ik wil gebruiken voor power-on..(dit kan natuurlijk alleen met een atx-board..:P)

Verwijderd

Geplaatst door Fatboy_of_Nirvana - donderdag 22 maart 2001 16:06

--------------------------------------------------------------------------------
ik kan in mijn bios gewoon kiezen welke key ik wil gebruiken voor power-on..(dit kan natuurlijk alleen met een atx-board..)

Tuurlijk moet het ATX zijn maar ik kan het ook heb het op ctrl + F4 zitten moet je wel ff een Jumper op je mobo om zetten

tevens gebruik ik het op mijn server want ons ma wil die nog wel een uit zetten maar dat kan niet zonner in te loggen en de Power knop heb ik lekker dus niet aan gesloten :9

Ons ma boos :) maar ja wel leuk

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Nou je het zegt, ik heb een tijdje die knoppen kunnen gebruiken, als ik op power knop drukte ging hij echt uit.
Als ik op sleep drukte ging hij standby, en met wake up ging hij wer aan.

Nu det hij alleen maar stanby :'(

Was echt wel handig.....

• The Dolf
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid

dit lukt nooit met een cordless keyboard

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

He, ik heb een abit ka7 en kan niet opstarten met de spatie, eerst met mijn P2b kon dan wel. Het kan bij die moederplanken niet, zelf bij de Asus A7v kan het ook niet. Deze optie zit er gewoon niet meer op. *d

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 20:15 schreef The_Rat het volgende:
He, ik heb een abit ka7 en kan niet opstarten met de spatie, eerst met mijn P2b kon dan wel. Het kan bij die moederplanken niet, zelf bij de Asus A7v kan het ook niet. Deze optie zit er gewoon niet meer op. *d
Dat is wel jammer

Maar door de vele MSI bios updates heb ik nog hoop

Turn it off and on again.

Pagina: 1