Toon posts:

vraagje over een fan controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben van plan om als ik mijn pc heb en terug wat geld heb een fan controller te kopen

ik heb al eens gezocht en vond deze http://www.highflow.nl/mo...ol-ir-remote-control.html

nu is men vraag

kan deze controller een fan van 5400 rpm besturen

en automatisch laten regelen via de temperatuur

hij moet ook een alarm geven als de temperatuur te hoog is

en heb ook gezien dat je er een pomp kunt op aansluiten kan ik dan de pomp van men h100 erop aansluiten enz

alvast bedankt

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pompje van de H-series zijn naar ik weet niet bedoeld om te regelen. Die kan je het beste dus gewoon op vol vermogen laten draaien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar voor het pompje is het niet om te regelen maar de temp van het water enzo gaat dat

en men andere vragen zou je daar ook een antwoord op kunnen geven die zijn het belangrijkst

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Zou deze alleen kopen als je een echte waterkoeling hebt, dan is het wel leuk spul. Dan kun je controleren of je water blijft lopen en de temperaturen niet te hoog worden. Ondersteund ook veeleisende fans die de meeste fancontrollers niet aankunnen. Maar zolang je geen waterkoeling hebt is het zonde, dan gebruik je een groot deel van de functionaliteit niet.

Verwijderd

Topicstarter
ga later een super goede waterkoeling kopen

maar nu is men vraag

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:32:
ga later een super goede waterkoeling kopen

maar nu is men vraag

Dus je wilt wel de pomp regelen voor niet te veel geluid maar je gebruikt wel een 5400RPM fan... Dan maak je toch een verkeerde afweging maat.

• Diablow
Dat ligt er maar net aan hoe groot hij is, en dat al ook bepalen of het wel of niet kan. Ik neem aan dat het een 12 volt fan is, dan maakt het voor de controller eigenlijk alleen maar uit hoeveel watt hij maximaal gebruikt. Is het meer dan 19,8 watt, dan kan het niet, maar dan moet je een flinke fan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

even een opfrissing van men vraag om wat meer duidelijk te zijn

die 5400 rpm fan is deze http://www.highflow.nl/fa...0rpm-d1225c12bbap-31.html

deze fan komt niet op men waterkoeling radiator maar is bedoelt om vanachter in men case te hangen om als het nodig is zeer veel warme lucht uit men case te zuigen omdat ik 2x ati radeon HD6950 video kaarten heb die veel warmte afgeven

en omdat het een 5400 rpm fan is moet die controller die fan van 5400 rpm naar een normale 2000 rpm en men andere fans kunnen regelen via de temperatuur in men case

dus kan deze controller dat

• Diablow
De volgende keer kun je zelf ook wat meer moeite doen, maar ik ben in een goede bui + ik heb op die site iets gevonden waar ik zelf blij mee ga zijn, http://www.highflow.nl/fa...annels-black-fc-6-bk.html
Dan uit jouw link:
Technical Data: 5,400 rpm: 1.14 A - 50.5 dBA - 150.1 CFM
Het kan dus, want hij kan tot max 1,65 A leveren, al zou je wel een probleem krijgen als je er allemaal dit type fans op zo aansluiten geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
sorry had al gekeken en niets gevonden

zou liever weten of het die 5400 rpm fan aankan en kan regelen via de temp in men case

en zou liever deze http://www.highflow.nl/mo...ol-ir-remote-control.html controller hebben omdat ik later een andere waterkoeling ga stken om de pomp erop aantesluiten

sorry dak zo veeleisend ben he zou echt graag witen omdak graag deze zou willen he

• Diablow
Het kan, dat zei ik toch, snap niet echt wat je nog nog meer welt weten, zoals simpels als 1 fan regelen op basis van 1 temperatuur kan hij zeker...

Verwijderd

Topicstarter
dus deze controller kan 1 5400 rpm fan besturen aan de hand van de temp in men case

en nog andere fans

en kan ook een alarm geven als 1 van mijn temperaturen van 1 van mij thermometers in men case te warm word

was verward met die link

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Die controller kan dat inderdaad, maar waarom je een controller van 150 euro zou willen halen vraag ik me af..
Bijv de pricewatch: Aerocool Touch-1000 kan alles wat jij wilt, maar kost slechts een fractie van de door jouw aangewezen controller. Echter zou ik niet proberen om de pomp er ook aan te hangen, alleen de ventilator welke je aangesloten hebt op de radiator.

offtopic:
Je had trouwens zelf allang kunnen uitvinden dat de door jouw aangewezen fancontroller dit kon. Zou je daarnaast een klein beetje meer moeite in je zins opbouw willen steken? Normaliter begint een zin met een hoofdletter, en eindigt deze met een punt. En het is niet de bedoeling dat je domweg een lege lijn tussen elke zin zet. Op die manier leest het allemaal wat vervelend.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 20-08-2011 00:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
ne ne ge begrijpt mij verkeerd

de h100 ga ik er niet aanhangen hoor en de fans ook niet omdat de h100 een knop heeft dat de je de fans zelf kunt regelen tis voor als ik een costum waterkoeling ga plaatsen met een afzonderlijke pomp en reservoir enz

Verwijderd

Topicstarter
en ook omdat dit erbij staat (Max wattage per fan channel 6W) of is dit iets anders

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Dat houd gewoon in dat je op elke ventilator aansluiting maximaal 6W kan trekken.

Er zijn nog wel andere fancontrollers welke gewoon hetzelfde kunnen als de jouwe, maar dan onder de 50 euro. Bekijk hier de pricewatch eventjes voor. Maaruhm, weet je zeker dat je klaar bent voor waterkoeling? De vraag die je hier stelde is behoorlijk basic, en had je zelf met een klein beetje inzet ook wel kunnen vinden. Waterkoeling vereist toch wel enige mate van kennis rond/over hardware.

Lees je dus goed in over WC en bekijk filmpjes hoe je het installeren en testen moet. Anders ga je geheid problemen krijgen!

offtopic:
Er is trouwens een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop, zodat je niet 2 posts direct achter elkaar hoeft te maken. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
ja ben al de hele tijd aan het kijken maar tis gewoon om te weten of die controller mijn 5400 rpm fan kon besturen via de temperatuur enz

en dat gaat dus meer hoef ik niet te weten bedankt voor u hulp

en merci voor u zoekacties

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
En je moet ook nog uitzoeken wat de regel bereik van je fan is.
Dus 5400 toeren en tot hoe laag gaat deze, want van 0 tot 5400 is hij natuurlijk niet te regelen.

Ik hoop dat je weet dat 2000 toeren heel veel geluid produceerd.
Bij mijn kast is de fan 1400 of 1500 toeren dit hoor je heel erg, en ik kan hem naar beneden regelen tot 900, daaronder begint hij te weigeren(toerental weergave). 900 toeren is redelijk still, maar koelt ook weinig.
Pagina: 1