Ik heb even een korte vraag: Memtest86+ 4.20 geeft errors bij ruim 8100MB. Mijn ram bestaat uit 4*2048 identieke Corsair XMS geheugens. Vraag: Hoe lees ik af uit Memtest welke dimm nu stuk is (of welk slot)? Ik kan dat nergens vinden.
Verwijderd
Eén voor één de ram dimms testen, alleen in slot 1 en dan de balkjes omwisselen?
Ik had trouwens ook errors in memtest met m'n desktop ( 4x 2gb GeIL black dragon ram.)
Wat toen de oplossing bood was het voltage van het ram met 0.1V omhoog te zetten. Sindsdien draait het als een zonnetje.
Ik had trouwens ook errors in memtest met m'n desktop ( 4x 2gb GeIL black dragon ram.)
Wat toen de oplossing bood was het voltage van het ram met 0.1V omhoog te zetten. Sindsdien draait het als een zonnetje.
Inderdaad op deze manier testen. Als je de defecte module gevonden hebt dan weer testen met de goede modules bij elkaar. Soms geven modules los geen fouten en samen wel.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:00:
Eén voor één de ram dimms testen, alleen in slot 1 en dan de balkjes omwisselen?
Ik heb hem idd gevonden op deze manier. Tnx.