Apple producten zien internet maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:09
Beste mede-tweakers,

ik heb hier een probleem waar ik na veel gezoek op internet nog geen antwoord op heb. Tevens krijg ik het na wat pogingen ook niet opgelost, vandaar de hoop dat een begaafde tweaker mij hiermee kan helpen.

Sinds kort hebben wij een nieuw modem, dat tegelijk een draadloos signaal uitgeeft. Na dat dit aangesloten was, was er geen enkel probleem en werkte alles feilloos. Maar sinds twee dagen werkt het niet meer.

Het probleem!

Zowel mijn Iphone als mijn MacBook zien nog steeds het draadloze netwerk, tevens maken ze ook gewoon verbinding (als ik deze test zegt de MacBook dat alles correct werkt). Het punt is dat beide apparaten toch geen connectie met het internet hebben. Voor de Iphone werken zowel apps (die internet nodig hebben) als het internet het niet meer, voor de MacBook is dit ook het internet.
Voor beide als ik internet open krijg ik een pagina van Speedtouch waarop word weergeven: Niet verbonden... Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar.

Al geprobeerd!

Hier zal even zetten wat ik al geprobeerd heb, om misverstanden te voorkomen. Router heb ik al eens gereset, software instellingen zijn gereset, internet werkt op andere laptops en instellingen Mac and Iphone gereset.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt voor de moeite dit gelezen te hebben en hopelijk kan iemand er wat mee.

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

Ik heb ook een speedtouch en had ook eens een gelijkaardig probleem. Ik trok altijd dan de stekker uit van mijn Speedtouch (mijn versie van "resetten") maar blijkbaar is er een verschil tussen de stekker uittrekken en op dat resetknopje met een potlood duwen. :o Toen ik opbelde naar mijn internetprovider zei ze me dat ik dat knopje moest induwen ipv de stekker steeds uit te trekken. :P Toen werkte alles weer. :)

Geen idee of dit bij jou ook het geval zal zijn... Bel ook eens op naar de klantendienst van daaruit kunnen ze ook wel kijken of het probleem bij hun of bij u ligt.

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd met de macbook bijvoorbeeld naar het ip van google te pingen? Als dat wel goed gaat zit de fout waarschijnlijk ergens bij de DNS instellingen. (Ook niet toevallig een verkeerde proxy aanstaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
Aloys schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:50:
Heb je al eens geprobeerd met de macbook bijvoorbeeld naar het ip van google te pingen?
Hoe doe je dit? Want heb inderdaad erg raar IP adres op mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
IP-adres is trouwens 10.0.0.5. slaat dit wel ergens op?
Als ik google probeer te pingen krijg ik de zelfde fout (site) die ik nu altijd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Open de Terminal en typ: "ping 74.125.39.99" (zonder aanhalingstekens). In het geval van een foutieve DNS server zou het pingen nu wel werken, omdat je het ip gebruikt ipv. de domeinnaam.

Het LAN-ip 10.0.0.5 is prima mogelijk hoor, niets vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
Het is me niet precies duidelijk waar ik dat moet invoeren, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

@lucietie: Typ in SpotLight (CMD + Spatie) "Terminal", open de applicatie en typ het bovenstaande in. :)

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
Dan ontvang ik: 52 bytes from speedtouch.lan (10.0.0.138): Destination Host Unreachable.

En dan nog wat cijfers etc! Dit is bij ping 74.125.39.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
Niemand die weet wat er dan aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 14:36
Wat voor IP-adres hebben je Windows (oftewel Non-mac systemen, kweenie of je Windows gebruikt) toegewezen gekregen?
Je zou je Mac-systemen een eigen IP en DNS toe kunnen wijzen. Wat ik altijd doe (is niet de beste manier, maar mijn routers zijn allebei nogal knudde) is als IP gewoon een 192.168.0.xxx en als DNS 8.8.8.8 (IP van "het internet").
Werkt al een hele tijd.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Merethil schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:32:
(...) en als DNS 8.8.8.8 (IP van "het internet").
Werkt al een hele tijd.

Succes ermee!
Dat is niet het IP van het Internet, dat is een IP van Google. Het zijn wel een van de snelste DNS servers ter wereld, dus geen slechte keus.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
84.30.xxx.xx dat is een ip van mijn vaste computer. Hoe zou ik het ip adres kunnen wijzigen dan? Van de mac bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucietie
Heb nu twee dagen internet gehad, en nu weer het zelfde probleem! Snap er niks van! Niemand die nog een gokje kan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
lucietie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:02:
84.30.xxx.xx dat is een ip van mijn vaste computer. Hoe zou ik het ip adres kunnen wijzigen dan? Van de mac bedoel ik dan.
Dat ziet er niet echt uit als een LAN ip-adres, staat je router niet misschien per ongeluk op Bridge mode? Hoewel het dan raar zijn dat je op de verschillende computers wel internet hebt.
Pagina: 1