Toon posts:

Flikkerend 2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een tweede beeldscherm gekocht en dit aangesloten op mijn pc. Dit is nu mijn hoofdbeeldscherm. Mijn 'oude' monitor heb ik er nu naast staan. Het probleem is dat mijn oude monitor flikkert als ik iets (maakt niet uit wat) aan het doen ben op een van beide beeldschermen, als ik mijn muis beweeg of als ik aan het typen ben. Het lijkt erger te worden als ik over links heenga met mijn muis.

Het beeldscherm flikkert niet aan en uit, maar er verschijnt steeds een dunne zwarte balk horizontaal over het scherm.

Het gaat om:
Asus V193WL, 19" 1440x900, aangesloten via DVI (hoofdbeeldscherm)
Samsung Syncmaster 943, 18,5", 1360x768, aangesloten via VGA.
Videokaart: Asus Radeon HD 5670
CPU: Core 2 Quad 8300 (2,5GHz)
4GB RAM

Ik heb geprobeerd het 2e scherm als hoofdbeeldscherm in te stellen. Hetzelfde scherm blijft flikkeren.
Ook viel mij op dat het menu van het 2e scherm niet flikkert, maar dat de zwarte balk er achterlangs lijkt te gaan.

De vraag: Heeft iemand enig idee hoe ik dit flikkeren op kan lossen?

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Andere vga kabel al geprobeerd?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kunnen beide monitoren niet op dvi aangesloten worden?

Verwijderd

Topicstarter
@navlim Het is dezelfde VGA kabel als eraan zat toen ik hem als mijn enige beeldscherm had. Het lijkt mij dat het dus niet uit moet maken. (toch?)

@kluyze Nee. De Samsung heeft alleen een VGA aansluiting en de Acer heeft VGA en DVI. Daarbij heeft mijn videokaart ook maar 1 VGA, 1 DVI en 1 HDMI aansluiting.

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
wat gebeurt er als een lagere resolutie instelt heb je het dan nog steeds?

Verwijderd

Topicstarter
@Getto. Ja. Zelfs op de laagste resolutie lijkt het niet minder erg te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik denk dat ik het opgelost heb.
Een tijdje geleden heb ik een oudere versie van het stuurprogramma voor mijn videokaart teruggezet, omdat een nieuwe versie conflicten opleverde. Ik denk dat dit te maken had met een fout in de installatie. Ik heb het daarom nog eens geprobeerd en tot nu toe werkt de nieuwste versie van het stuurprogramma goed.

Bedankt!
Pagina: 1