Toon posts:

Schoenen kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Stel je Converse all-stars zijn toe aan vervanging en omdat je nou eenmaal een vrij druk bestaan hebt en ook nog eens niet goed bent in schoenen uitzoeken baal je ervan als een stekker dat je er binnenkort toch aan moet gaan geloven.

Webshops
Vanuit je luie stoel surf je online bij webshops zoals Van Haren en Zalando, ben je prijs bewust? Dan is de kans groot dat je kiest voor een winkel als Van Haren en net zoals mij dan toch de gok waagt, je besteld een paar goedkope ''sneakers'' waar je bij voorkeur al je twijfels over hebt maar gelukkig kun je gratis retour sturen.

Waarom juist online bestellen en niet gewoon even naar de winkel
Juist daar zit wellicht het dillema voor sommige tweakers, ik zal niet generaliseren, maar ik ben niet zo'n social type, de ''gewone'' mens plakt zulke personen normaal het ''autist'' op of ''nerd''. Eigenlijk zit het probleem hem dus ook misschien erin dat je eigenlijk liever je ''vriendin'' mee zou nemen, maar deze heb je niet of deze heb je wel maar het is een long distance relation.

Prijs
En eigenlijk vind ik online winkelen nog fijn ook, het werkt alleen niet zo handig als je net als mij geen idee hebt wat je moet kopen. Je zoekt bijvoorbeeld naar een speciale ''all star'' en hier houdt prijs je een beetje tegen, immers in Thailand kocht je in 2009 je witte leren all stars voor ongeveer € 40, dus daar heb je al het volgende dillema.

Kwaliteit
Als je een computer koopt of elektronica producten dan vindt je goeie reviews dus je hebt een idee wat je koopt, echter met schoenen schijnt dat bijna helemaal niet te zijn en als je al wat topics kan vinden gaan ze over vrouwen schoenen.

Hier stel ik dus de vraag is een merk schoen die goedkoper is in China ook van dezelfde kwaliteit of is het inderdaad mindere kwaliteit dan wat in Nederland verkocht word? Een kleine Google query leert immers dat de schoenen van Converse omgerekend naar euro's goedkoper zijn dat in Nederland alleen de website draait op flash dus vertaald krijg je hem niet.

Dus is schoenen kopen inderdaad een ramp?
Nu ik een inleiding geschreven heb, stel ik aan jullie de vraag vinden jullie schoenen kopen ook een ramp? Ik stuur in iedere geval dat die goedkope ''sneakers'' van Van haren mooi terug :)

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12 18:28
Ik heb ooit weleens een paar schoenen van Emerica (skateboardmerk) van Ebay gekocht. De kosten waren rond de 40-45 euro met verzenden. Ze pasten prima en gezien het merk was ik sowieso al verzekerd van kwaliteit, dus daar hoefde ik me ook geen zorgen over te maken. Echter zijn de prijzen in de winkel niet absurd veel hoger (20-30 euro ofzo) en dan ben je wel verzekerd ervan dat je ze past en je ziet ze meteen in het echt. In winkels hebben ze vaak ook wel aanbiedingen.

Ik neig dus toch meer naar gewoon naar de winkel gaan. Online kopen zou voor mij ook nog wel kunnen, aangezien ik een stel vaste merken heb die vrij constant in schoenmaat zijn.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:36:
Juist daar zit wellicht het dillema voor sommige tweakers, ik zal niet generaliseren, maar ik ben niet zo'n social type, de ''gewone'' mens plakt zulke personen normaal het ''autist'' ...
Ben je nu gewoon niet echt sociaal of ... ? Ik denk niet dat schoenen kopen een sociale aangelegenheid is, als je natuurlijk een vorm van autisme hebt of een ander 'syndroom' dan kan dit misschien moeilijk zijn.
(Ik zeg misschien omdat ik zelf geen benul heb hoe het zou zijn om hieraan te lijden)
Zeggen dat je een 'nerd' bent, vind ik nu net een extra reden om buiten te komen en eens sociaal te doen. 'nerd' zijn is geen aandoening of zo hoor. En is al helemaal niet besmettelijk.

Sommige zaken zoals bv schoenen kopen is nu eenmaal net moeilijk online te doen. Niet enkel omdat je niet weet wat je zoekt. Maar als ik ga kijken voor een nieuw paar dan kan ik het me niet voorstellen dat ik iets koop zonder het eerst gepast te hebben. Een ander merk kan een redelijk verschil geven in de maat. De ene schoen is te smal of de andere te breed.
En dan heb ik nog niet gesproken over het gemakkelijk zitten.

Je kan natuurlijk een schoen terug sturen. Maar als ik schoenen koop,dan probeer ik minstens 10 paar voor ik de juiste gevonden heb, als ik dit online zou moeten doen dan ben ik weken/maanden bezig. Toch nog even die 2de eens proberen ...
En ik ben dan ook iemand die een hekel heeft aan dat soort zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 19-08-2011 21:58 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-12 11:53

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb nog nooit schoenen online gekocht en zal dat ook niet gaan doen denk ik. Eigenlijk draag ik vrijwel altijd van Liers tegenwoordig, en hoewel die online vast goedkoper te krijgen zijn dan in hun winkel, vind ik het wel heel belangrijk dat ze perfect zitten. Ook de kleur en het model kun je imo niet echt goed inschatten via internet. Meestal koop ik twee paar per jaar, in 1x naar de winkel gaan, dus dat is ook de moeite niet.

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:57:
[...]
Ben je nu gewoon niet echt sociaal of ... ? Ik denk niet dat schoenen kopen een sociale aangelegenheid is, als je natuurlijk een vorm van autisme hebt of een ander 'syndroom' dan kan dit misschien moeilijk zijn.
(Ik zeg misschien omdat ik zelf geen benul heb hoe het zou zijn om hieraan te lijden)
Zeggen dat je een 'nerd' bent, vind ik nu net een extra reden om buiten te komen en eens sociaal te doen. 'nerd' zijn is geen aandoening of zo hoor. En is al helemaal niet besmettelijk.

Sommige zaken zoals bv schoenen kopen is nu eenmaal net moeilijk online te doen. Niet enkel omdat je niet weet wat je zoekt. Maar als ik ga kijken voor een nieuw paar dan kan ik het me niet voorstellen dat ik iets koop zonder het eerst gepast te hebben. Een ander merk kan een redelijk verschil geven in de maat. De ene schoen is te smal of de andere te breed.
En dan heb ik nog niet gesproken over het gemakkelijk zitten.

Je kan natuurlijk een schoen terug sturen. Maar als ik schoenen koop,dan probeer ik minstens 10 paar voor ik de juiste gevonden heb, als ik dit online zou moeten doen dan ben ik weken/maanden bezig. Toch nog even die 2de eens proberen ...
En ik ben dan ook iemand die een hekel heeft aan dat soort zaken.
Ik ben redelijk sociaal, ik heb er bijvoorbeeld wel probleem mee om meerdere keren te ruilen, eerst had ik namelijk schoenen voor mijn vriendin besteld maar omdat voorwaarden het niet toe laten om ze te ruilen wanneer zij ze eindelijk kan passen heb ik nu besloten gewoon als ik daar ben mag ze schoenen uit zoeken en betaal ik wel.

Daarna heb ik dus besloten om zelf schoenen te kopen en omdat deze alleen online krijgen waren heb ik voor die methode gekregen en ja ik was er al bang voor maar deze ''sneakers'' voor € 10 zaten voor geen meter dus ze gaan retour, maar deze keer met PostNL omdat ik niet in zo'n korte tijd weer naar het filiaal terug wil brengen.

En nu ben ik me proberen een beetje te oriënteren at Zalando, maar ze zouden een tussen grens tussen ''nette schoenen'' en ''sneakers'' moeten hebben vind ik.

Overigens zeg je tegen de prijs voor die All stars ook u, maar als ik schoenen koop wil ook mooie, maar ik vind het nog een ramp want mijn vriendin kan mij niet assisteren en de hele tijd linkjes heen en weer sturen is ook niet leuk vooral wanneer ik toch moeilijk kan beslissen.

Overigens is het me ook beetje de vraag waar krijg je nou kwalitatieve goeie schoenen, het ontbreekt online gewoon van kritische reviews op schoenen winkels en buiten Van Haren vind ik niet dat rest een groot assortiment online heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 22:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:36:
Waarom juist online bestellen en niet gewoon even naar de winkel
Juist daar zit wellicht het dillema voor sommige tweakers, ik zal niet generaliseren, maar ik ben niet zo'n social type, de ''gewone'' mens plakt zulke personen normaal het ''autist'' op of ''nerd''. Eigenlijk zit het probleem hem dus ook misschien erin dat je eigenlijk liever je ''vriendin'' mee zou nemen, maar deze heb je niet of deze heb je wel maar het is een long distance relation.
Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem, alleen hoeft het natuurlijk niet over schoenen te gaan, maar kan het ook over alle andere zaken gaan die je in een winkel moet kopen. Ik heb laatst zwarte, leren allstars gekocht op spartoo.nl. Ze waren namelijk erg goedkoop en ik vond ze erg mooi. Ook moet ik geregeld van mijn moeder (ben 17 jaar) mee naar de stad om kleren etc te kopen, waar ik erg tegenaan kijk.

Tja, tuurlijk is het waarschijnlijk dus beter om voor je "sociale" gebeuren naar een winkel te gaan, maarja als je dat niet doet kan ik dat helemaal begrijpen.

Verwijderd

Gewoon gaan shoppen bij Zalando..... krijg je er meteen een aantal gestreste naaktlopers bij...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:26:
[...]

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem, alleen hoeft het natuurlijk niet over schoenen te gaan, maar kan het ook over alle andere zaken gaan die je in een winkel moet kopen. Ik heb laatst zwarte, leren allstars gekocht op spartoo.nl. Ze waren namelijk erg goedkoop en ik vond ze erg mooi. Ook moet ik geregeld van mijn moeder (ben 17 jaar) mee naar de stad om kleren etc te kopen, waar ik erg tegenaan kijk.

Tja, tuurlijk is het waarschijnlijk dus beter om voor je "sociale" gebeuren naar een winkel te gaan, maarja als je dat niet doet kan ik dat helemaal begrijpen.
Oh dat loste ik vroeger makkelijk op, maar daarom vindt ik het nu juist zo moeilijk. Ik nam vroeger bij kleren kopen en ook schoenen gewoon mijn vriendin mee en dat doe ik bij kleren ook, maar mijn schoet maat is niet veel beschikbaar waar ik de kleren koop samen met mijn vriendin.

Overigens heb ik mijn witte leren allstars al ruim 2 jaar bijna nu en ze vertonen kleine scheurtjes en wat slijtage aan de zool en dat merk ik met lopen wel een beetje misschien.

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Laatste paar.. paar heb ik bij de Large gekocht. Altijd dikke prima :P

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Tegenwoordig koop ik zo goed als al mijn kleren en schoenen online. Jeans en andere broeken van eBay, even met wat collega's en je hebt 10 paar g-star of levi's voor 400-500 dollar inc verzenden (alleen goed oppassen met douane, beter is om per 2 te versturen, verzendkosten zijn vaak hoog maar minder dan douane kosten).

Schoenen koop ik vaak in het buitenland, België, Frankrijk, Spanje en Italië hebben veel meer dan in Nederland en zijn vaak goedkoper.

Na een tijdje weet je wel welke maten je moet zoeken online :P

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Online kopen doe ik graag met kleren, maar met schoenen... nog nooit geprobeerd. Zit erg tegen de verzendkosten op te kijken voor het retourneren, wat vast wel eens zal gebeuren, vooral met maat 49 die nog wel eens als maat 48 wil uitvallen. Werkschoenen zijn zelfs maat 46... Al die verzendkosten... bah

Verwijderd

Topicstarter
Oh de grote namen die hier zoal genoemd zijn hanteren geen verzendkosten dus dat heeft mij die drempel ook weg genomen, ik vindt alleen bijvoorbeeld die Converse schoenen prijzig.

Ik heb mijn huidige Converse schoenen in Thailand gekocht toen de euro veel waard was en dat was omgerekend its van € 40 en op Chinese converse site zag ik ook lagere prijzen en een grote collectie. Ik ga naar China dit jaar nog dus vandaar de vergelijking.

Nou bij de uitverkoop vind je wel wat betaalbare all stars maar nog steeds geen leer en ik loop voor de modellen ook niet echt warm.

http://www.spartoo.nl/uitverkoop-merk5-maat45.php#rst

Bij Van Haren zaten op schoenen telkens plak resten of zoals bij de sneakers waren ze aan onder kant nou net niet 100% schoon, vroeger ging ik altijd naar winkels zoals Bristol of Scapino.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 22:56 ]

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 19:40
Sinds een paar jaar koop ik de meeste van mijn schoenen online. Niet omdat dit gemakkelijker is, maar gewoon vanwege het beperkte aanbod in de winkels. Vaak zijn het achterhaalde modellen voor een belachelijk hoge prijs. Het makkelijkste is als je vaak dezelfde soort schoenen draagt. Zo draag ik meestal Puma's (44 valt klein uit), Nike's (43 aangezien de dunks best groot uitvallen) en DC's (44/43 ligt aan het model) en tot nu toe heb ik de maat altijd goed gehad.

Echter zag ik vandaag een paar mooie nieuwe Nike renzo's in het dorp staan. Deze had ik dus voor 85 euro gekocht terwijl ze blijkbaar 100 meter verderop 75 euro waren. Ik heb besloten om het gewoon zo te laten, omdat ik het nogal lullig vond om de schoenen terug te brengen naar de verkoper die mij net 10min geleden had geholpen...De meeste mensen zullen dit geld verspilling vinden, maar ik had geen zin in de confrontatie. (ook al ben ik een best sociaal type) Laat even weten wat jullie gedaan hadden.

De meeste schoenen die ik koop bestel ik via Ebay. Hier moet je wel opletten of ze echt zijn. Zelf heb ik nog nooit all stars gehad, maar ik neem aan dat die schoenen uit Thailand nep waren. Mijn ervaring met neppe schoenen is dat ze van baggere kwaliteit zijn. Vaak laat de schoen dan van alle kanten los. (btw ook nooit Nike id's kopen. Ik heb dit één keer gedaan en de schoen heeft ongeveer twee weken geleefd)

Reviews zijn er ook genoeg als je wat populaire/zeldzamere schoenen koopt. Ik verzamel bijvoorbeeld de wat mindere reguliere Nike's/DC's en hier zijn genoeg reviews van op youtube. (zodat je ook weet of je neppe/echte schoenen gekocht hebt.)

Voor de geinteresseerde mijn mooiste(subjectief natuurlijk :p ) schoenen:
Nike Neon J-pack
Nike blood spattered angel (van Sekure D)
NIke id (kapot. Gebruik ik alleen nog voor het mountainboarden)
Sekure D globe mace
DC block spartan green
Nike renzo
Nike freddy kruegers (moeten wel fake zijn aangezien de echte voor meer dan 1000 euro weg gaan. Als horror fan vond ik het gewoon leuk om deze te hebben)

Schoenen kopen vind ik dus niet altijd makkelijk, maar wel erg leuk om te kopen. Naja leuk. Het kost nogal veel geld aangezien de gemiddelde schoen 80-90 euro kost en de bloot spattered angel mijn duurste schoen is ter waarde van 250 euro. Opzich ben ik niet zo'n merkenslet:p, maar bij schoenen wel. Schoenen zijn dan ook het enige echte opvallende kledingstuk dat ik draag. De rest is meestal niet zo opvallend.

Als ik schoenen zoek kijk ik meestal eerst op sneakerfreaker. Zijn jullie ook echt opzoek naar speciale schoenen of kopen jullie gewoon random dingen die je leuk vind op een site als zalandoo?

Edit: de bovengenoemde schoenen zijn nogal opvallend en gebruik ik alleen casual. Op mijn werk draag ik meestal gewoon nette pantofola d'oro's.

Verwijderd

Ik koop mijn schoenen de laatste 4 jaar eigenlijk alleen nog maar online, meestal bij blue-tomato of britain.
Omdat dit meestal goedkoper is, en er een veel groter aanbod is van sneakers/skateschoenen. Door het skaten ga ik echt heel erg snel door m'n schoenen heen, en heb dan geen zin de volle hap voor een nieuw paar te betalen, als ze +- 3-4 maanden meegaan.
Als ik niet skate draag ik van die el-cheapo bootschoenen/instappers, hier doe ik wel vrij lang mee.(koop meteen meerdere paren in verschillende kleuren)

Verwijderd

Topicstarter
zynex schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 05:02:
Zelf heb ik nog nooit all stars gehad, maar ik neem aan dat die schoenen uit Thailand nep waren.
Nee die zijn gewoon echt hoor, gekocht in een converse winkel in grote in een van de siam shopping centers, ze zijn nu gewoon 2 jaar oud, verschillende keren nat geworden enzo en veel op gelopen. Ik draag die all stars dus echt elke dag heb ik ze aan.

Bij brittian heb ze converse schoenen in de uitverkoop voor € 35

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 08:56 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 20:43

Wildfire

Joy to the world!

Schoenen kopen een ramp? Ik zie niet in waarom dat zo zou zijn.

Ik ben zelf ook niet zo'n sociaal type, maar als ik nieuwe schoenen nodig heb ga ik gewoon naar de Scapino ofzo. Even rondlopen, kijken wat er is, even passen en als het goed is naar de kassa. No problemo.

Ik koop zelf eigenlijk alleen maar Ecco's tegenwoordig. Zijn wat duurder, maar ze gaan dan ook duidelijk langer mee. :)

Passen is echt belangrijk. Schoenmaten zijn leuk, maar je kunt er echt niet op blindvaren. Met online bestellen krijg je dan een circus van op-en-neer versturen, daar wordt je ook niet vrolijk van...

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 20-08-2011 14:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ha ik ben net naar deichmann geweest, ik blijf toch een ramp vinden, ik had geen flauw idee wat ik moest kopen en mijn maat is 45 dus soms is mijn maat er dus net niet.

Ze hadden wel veel betaalbare schoenen bij deichmann, alleen ik kon niet kiezen en vond bijvoorbeeld die sneakers niet echt mooi.

Goh ik heb een paar Buffalo's besteld bij Zalando, was niet zo duur voor een bekend merk, niet echt leer ofzo, maar wel mooi design.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 22:55 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 20:43

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:31:
Ha ik ben net naar deichmann geweest, ik blijf toch een ramp vinden, ik had geen flauw idee wat ik moest kopen en mijn maat is 45 dus soms is mijn maat er dus net niet.
Probeer gewoon ook soms een maatje kleiner of groter. Ik merk dat dat regelmatig een maat die me niet goed zou moeten passen, toch goed past. Staar je dus niet blind op schoenmaat en als je een leuke schoen ziet maar jouw maat is er niet, probeer gewoon een maat groter of kleiner.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Heb 1 keer schoenen via internet gekocht, erg tevreden mee - zien er leuk uit, mooie prijs en zitten lekker.
Maar dat was toch meer geluk denk ik, je hebt best snel het probleem dat een schoen (of überhaupt een artikel) er anders uitziet dan op het plaatje van een webshop. Of de schoen moet je gewoon even passen.

En je hoeft toch niet per se sociaal te zijn om een aankoop in een winkel te doen? Als je geen hulp van een winkelbediende wilt kan je dat gewoon aangeven, mochten ze je hulp aanbieden (is ook niet in elke winkel zo).

Vooral de wat nettere herenschoenen zou ik iig nooit via internet kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik bij Zalando ook mooie schoenen gevonden heb en ook nog van een bekend merk, en de prijs viel wel mee ( € 37 ).

Ik probeer ook wel eens 44, maar dan zit ik echt met mijn tenen tegen de neus aan, mijn all stars zijn wel in die maat, maar ik heb toch echt liever 45, die 44 kocht ik toen omdat ze in Thailand geen grotere maat hadden.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:10:
[...]

Overigens is het me ook beetje de vraag waar krijg je nou kwalitatieve goeie schoenen, het ontbreekt online gewoon van kritische reviews op schoenen winkels en buiten Van Haren vind ik niet dat rest een groot assortiment online heeft.
Er zijn oneindig veel modellen schoenen, juist bij winkels die van die goedkope zooi verkopen veranderd het assortiment constant. Dus ipv de kwaliteit van een bepaalde schoen te willen weten kan je beter naar de winkel zelf kijken. En Van Haren staat nou niet echt bovenaan het lijstje van kwaliteitswinkel. Zoals altijd: Goedkoop is duurkoop.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe beoordeel je als leek nou of een winkel goeie kwaliteit heeft of niet? We hebben, Bristol, Scapino, Schoenenreus en etc, al lijkt Van Haren een Lidl onder de schoenenwinkels omdat ze bijna alleen hun eigen merken verkopen.

Ik heb gister bij Zalando dus gewoon Buffalo sneakers gekocht, wel eens waar geen echt leer ( Al schijnt zelfs in nep leer wat echt leer in te zitten ), maar wel mooi strak model en precies wat ik ongeveer zocht, buiten dat zit er een soort nep wol in en dat is ook fijn voor in de winter want met mijn All stars had ik in winter gewoon koude voeten.

http://www.zalando.nl/der...-bruin-bu312c005-702.html

Ik heb hierbij nog € 5 extra korting gekregen door me aan te melden voor hun nieuwsbrief, waar ik me later natuurlijk weer voor af zal melden.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:10:
Ja maar hoe beoordeel je als leek nou of een winkel goeie kwaliteit heeft of niet? We hebben, Bristol, Scapino, Schoenenreus en etc, al lijkt Van Haren een Lidl onder de schoenenwinkels omdat ze bijna alleen hun eigen merken verkopen.
In mijn boekje vallen al die winkels onder goedkope troep. Ik zou iig niet veel verwachten voor €40.
Je loopt er bijna elke dag vele uren op en dat maandenlang. Dat mag toch wel iets kosten?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb wel echt een autistische stoornis en vind het meestal ook niet echt leuk. Laatste twee keer ging het vrij vlot, waterdichte ecco's, was eigenlijk maar 1 die voldeed, en sandalen in Spanje min of meer hetzelfde verhaal, maar langer moeten zoeken. Vroeger moest mijn moeder ook altijd mee, en die wilde dan toch nog altijd een andere winkel proberen als ik in de ene al schoenen had gevonden die voldeden. Online zou ik niet zo snel doen, tenzij ik zeker weet dat ze passen en het redelijk wat scheelt. Maar ik ben niet echt merkenvast, dus dat gebeurt voorlopig niet.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:13:
[...]

In mijn boekje vallen al die winkels onder goedkope troep. Ik zou iig niet veel verwachten voor €40.
Je loopt er bijna elke dag vele uren op en dat maandenlang. Dat mag toch wel iets kosten?
Nou voor € 40 moet je toch gewoon goeie schoenen kunnen vinden, maar de originele prijs voor die wat ik gekocht heb was ruim € 60, dus je kunt ook gewoon afgeprijsde schoenen kopen, grappige bij Zalando is dat een andere kleur plots wel volle pond is en geen korting op is.

Dus de uitverkoop loont ook wel als je niet erg vind om niet in het nieuwste model te lopen. Overigens bij Kruidvat zijn voor € 29,95 ofzo all stars te koop dus om te zeggen dat je geen goeie schoenen krijgt rond € 40 klopt niet echt, zijn wel geen leren modellen ofzo, ik vind ze overigens niet mooi van die canvas all stars, maar voor mensen die ze wel mooi vinden zijn dat echt koopjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 17:46 ]

Verwijderd

Goedkope schoenen zoals All-Stars wil ik nog wel online kopen, maar voor fatsoenlijke schoenen ga ik toch liever naar een fatsoenlijke zaak. Krijg je tenminste ook nog wat service voor je geld.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:01
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:31:
[...]Bij brittian heb ze converse schoenen in de uitverkoop voor € 35
:)
Bedankt voor de tip !
Heb net deze voor mezelf besteld en GF vond dit wel stoere winterstappers, dus die voor haar gekocht ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de kruidvat vanaf dinsdag trouwens voor € 29,99 ofzo, maar wel allemaal canvas modellen.

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik koop altijd schoenen online. Schoenen tot 30euro aangezien ik schoenen toch maximaal 6maanden kan dragen. Verder versturen de meeste gratis bij een bedrag boven de 10 of 25euro dus meestal koop ik 2 paar tegelijk om de gratis verzendkosten mee te pakken. Scheelt mij weer 30 minuten fietsen naar een schoenen winkel en tot nu toe heb ik 15 paar via internet gekocht en nog geen 1 paar terug gebracht.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 09:02
Ik ga wel altijd naar een gewone winkel: voor sportschoenen is dat meestal Intersport in Aken, voor stevige winterschoenen ga ik naar de kleinhandelaar waar ik met m'n ouders al kwam. Waarom? Omdat die kleinhandelaar ook schoenen herstelt, dus als er wat loskomt herstelt hij dat gewoon gratis, ook al heb je de schoenen al drie seizoenen gedragen (ja, ik doe zo lang met een paar :) ).

Zo 'n sociaal gebeuren vind ik schoenen kopen niet. Bij Intersports komen ze wel vragen of ze je kunnen helpen, maar dan zeg ik gewoon 'Nein, danke' en als ik een andere maat wil proberen is dat ook maar 1 zinnetje. De kleinhandelaar ken ik al dertig jaar, dus daar zeg ik gewoon gedag tegen en hij laat me verder passen zonder te komen pushen.

Online kopen zou ik nooit doen omdat het bij schoenen toch nauw scheelt of ze goed zitten of niet. Bovendien heb ik redelijk precieze eisen, dus op de gok schoenen kopen zou me wel heel veel tijd kosten...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Verwijderd

En jawoor, ik heb de allstars van de kruidvat bemachtigd.. Welliswaar in het blauw terwijl ik ze in het zwart wil hebben, maar daar valt overheen te komen.. Ben benieuwd wie er nog meer geslaagd is, want bij onze kruidvat was het puur toeval dat mijn maat er wel bij stond.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 17:22
In de winkel hadden ze m'n maat niet, op internet wel. Tsja, dan is het zo geregeld. Nog even snel op Twitter een coupon zoeken, mooi die werkt ook, klaar.

Voor schoenen die je niet vaak draagt, bijvoorbeeld onbekende merken, lijkt het me wat lastig maar een stel allstars is simpel. Je weet alles al van kwaliteit e.d. en je weet de maat. Dan is het niet meer zo ingewikkeld.

Verwijderd

Zijn er naast Zalando en Ebay nog goede aanraders voor online (sport)schoenen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou meeste grote scvhoenenwinkels hebben tegenwoordig ook hun online webwinkel, dus actiesport ook waarschijnlijk, maar Zalando is echt puur een webwinkel en heeft zeer groot aanbod.

Kleine indruk over mijn bestelling van bij Zalando en dan heb ik nog niet eens gepast.

De doos waar de schoenendoos in zit heeft een mooie stijl, dus geen saaie bruine doos dus tot zover npg positief, echter toen ik schoenendoos eruit haalde is er nog stof op te zien en dat vind ik erg slordig en zodra ik de schoenen ging inspecteren trof ik al lichte schade aan en toen ik verder ging inspecteren zag ik witte viezigheid rondom het logo van het betreffend merk.

Dus deze gaan mooi retour, dat word helaas wel weer paar weken of zelfs 30 dagen op me geld wachten.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:13:
En jawoor, ik heb de allstars van de kruidvat bemachtigd.. Welliswaar in het blauw terwijl ik ze in het zwart wil hebben, maar daar valt overheen te komen.. Ben benieuwd wie er nog meer geslaagd is, want bij onze kruidvat was het puur toeval dat mijn maat er wel bij stond.
Ik wil alleen leren All stars als ik ze al koop, mijn witte zijn ook van leer namelijk.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus na lang wikken en wegen dan toch zwarte leren All stars gekocht, ik vond het model dat ik mooi vind en bestelde en moet zeggen het zag er goed uit alleen helaas was afwerking aan linkere schoen niet goed dus daar neem ik niet echt vrede mee.

Voor € 77 verwacht ik toch echt goed afgewerkte schoenen en dan vind ik niet acceptabel wanneer bij zo'n soort merk de afwerking zodanig is dat ik garen zie op een plek waar je ze niet hoort te zien.

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/6453/dsc04141n.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wat me dus wel op gevallen is dat als je korting codes vind dan is Zalando inderdaad goedkoper dan zo'n zaakje in de stad.

En omdat bij me eerste bestelling bij Zalando de afwerking ook al niet goed was heb ik de 2e keer besteld met acceptgiro dus mijn geld hebben ze nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin me ondertussen wel beetje zorgen te maken over de after sales van Zalando, ik heb internet afgespeurd en ik vind heel veel negatieve berichten van mensen die een belachelijke lage compensatie krijgen aangeboden wanneer hun product niet in orde is.

Ik zelf kreeg € 7,65 als compensatie aangeboden voor de afwerking fout die ik bij de bestelde all star aangetroffen had. Nou heb ik opzich wel vertrouwen in merk all stars want ik loop al bijna 2 jaar op een paar leren all stars dus bij mij hoeft waarschijnlijk niet zo'n probleem te zijn.

Verwijderd

@DonnieYen

Heel erg vervelend je verhalen! Ik zag net dat ze deze week bij de trekpleister weer Allstars hebben. Welliswaar geen leren, maar wel voor een vriendelijk prijsje,..:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou mijn verhalen zijn nog niet zo vervelend als je die op internet vind, mijn verhalen zijn voornamelijk over producten die niet in orde bleken te zijn.

Dus ik heb een 2e paar laten komen en 1e paar geretourneerd, maar ben inderdaad nog steeds zoekend, is inderdaad geen slechte tip die van trekpleister, al vind ik die modellen niet zo mooi, op zich de zwarte en witte versies wel maar dat witte gerimpelde gedeelte vind ik minder uit zien.

Overigens is er hier geen enkele trekpleister in de buurt.

http://www.yourstore24.nl/detail.asp?pid=601

Dit vind ik op zich geen slecht aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha en eindelijke geslaagd, ik vond een paar Lacoste in de uitverkoop welk ik wel mooi vond en ze waren maar € 50 en eerste kosten ze € 100 dus mooi 50% afgeprijsd.

Had ze besteld bij Ziengs, ze hebben nog meer lacoste in de uitverkoop daar online.
Pagina: 1