2 monitoren 6950 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 16:48
Ik heb dus een nieuwe videokaart (Club3D HD6950 2GB Cooleance Design),
Toen ik hem installeerde, kreeg ik helemaal geen beeld, bios gereset, werkte ook niet.
Op een gegeven moment deed hij het! ik weet niet waarom of hoe, hij deed het gewoon.
Toen ik bij windows kwam, wilde hij de oude drivers niet verwijderen, en kon de nieuwe ook niet instaleren.
Ik heb toen maar windows 7 op nieuw geinstalleerd, zo dat ik een nieuwe start kon maken.
Met de windows instalatie werkte mijn beide beeldschermen, maar toen hij klaar was, en ik de drivers voor de gpu had geinstalleerd, begonnen mijn beeldschermen ook vervelend te doen!

elke keer doet een beeldscherm het maar, ik heb 1 keer gehad dat ze het beide deden, maar toen gaf een beeldscherm niet de goede resolutie, toen heb ik de kabels los gehaald, en op nieuw er in geplugd, vervolgens werkt er maar een beeldscherm

Ik heb heel veel keren geprobeerd om ze beide aan de praat te krijgen, ik heb nu alle 2 de beeldschermen aangesloten, en nu doet eentje het maar.

Wie kan me helpen, want ik wil graag mijn 2 beeldschermen op goede resolutie!

Het betreft 1 FULL HD samsung p2450H 24", deze vertoont de goede resolutie (aangesloten op DVI)
en een 22" neovo h22-s, niet de goede resolutie! aangesloten met een vga-dvi blokje. het rare is, als ik bij resolutie instellingen kijk, zie ik iets van non-generic monitor o.i.d

mijn hardware:

Asus Sabertooth x58
Intel core i7-950
6gb OCZ GOLD 1600mhz
HD6950 2GB
Coolermaster silent pro m 600 watt

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Heb je wel de goede drivers geïnstalleerd, gezien het pas optreed na installatie van je videokaart drivers op een verse W7 installatie.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• thechib12
Ja, ik heb de goede Windows 7 x64 van de ati site!

Nu drukte ik net op Indentify knopje, wat gebeurd er:
Hij springt van mijn 24" naar mijn 22", nu doet de 24" het niet!

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 17:32
Kijk goed op je videokaart: DVI-I kan analoog (VGA) uitsturen. DVI-D alleen digitaal.

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
thechib12 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:20:
Ik heb dus een nieuwe videokaart (Club3D HD6950 2GB Cooleance Design),
Toen ik hem installeerde, kreeg ik helemaal geen beeld, bios gereset, werkte ook niet.
Op een gegeven moment deed hij het! ik weet niet waarom of hoe, hij deed het gewoon.
Toen ik bij windows kwam, wilde hij de oude drivers niet verwijderen, en kon de nieuwe ook niet instaleren.
Ik heb toen maar windows 7 op nieuw geinstalleerd, zo dat ik een nieuwe start kon maken.
Met de windows instalatie werkte mijn beide beeldschermen, maar toen hij klaar was, en ik de drivers voor de gpu had geinstalleerd, begonnen mijn beeldschermen ook vervelend te doen!

elke keer doet een beeldscherm het maar, ik heb 1 keer gehad dat ze het beide deden, maar toen gaf een beeldscherm niet de goede resolutie, toen heb ik de kabels los gehaald, en op nieuw er in geplugd, vervolgens werkt er maar een beeldscherm

Ik heb heel veel keren geprobeerd om ze beide aan de praat te krijgen, ik heb nu alle 2 de beeldschermen aangesloten, en nu doet eentje het maar.

Wie kan me helpen, want ik wil graag mijn 2 beeldschermen op goede resolutie!

Het betreft 1 FULL HD samsung p2450H 24", deze vertoont de goede resolutie (aangesloten op DVI)
en een 22" neovo h22-s, niet de goede resolutie! aangesloten met een vga-dvi blokje. het rare is, als ik bij resolutie instellingen kijk, zie ik iets van non-generic monitor o.i.d

mijn hardware:

Asus Sabertooth x58
Intel core i7-950
6gb OCZ GOLD 1600mhz
HD6950 2GB
Coolermaster silent pro m 600 watt
Ik had precies hetzelfde probleem ook 2 monitoren maar dan op een 6870. En ook een vga-dvi blokje bij de tweede monitor. De enige oplossing om het werkend te krijgen was de aansluitingen omwisselen en toen deed hij het. Heel apart. Als hij het nou nog niet doet dan zou ik eens proberen om te booten met enkel scherm en dan het vga-dvi blokje ertussen. Als je dan beeld krijgt kun je proberen om je tweede scherm aan te lsuiten met dvi. Bij mij werkte het toen allemaal.

(ik kreeg ook dat non generis monitor)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:51
Probeer de 2 stekkertjes eens om te draaien.

Op een 6950 zitten 2 'soorten' DVI aansluitingen

Één werkt met Dual-link DVI en/of een VGA>DVI verloopje, de ander werkt alleen als je er een single link DVI kabel op aan sluit.. Vraag me niet waarom, maar het is zo..

• thechib12
@Awesom, dat had ik al gezien ja, ik heb het ook zo geprobeerd, en ook andersom

@venom1 Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd!

EDIT: Ik heb gelezen dat het aan de aansluiten kan liggen (zoals Venom al zei)

Ik heb Club3D tech support even een mailtje gestuurd, die zullen wel vaker van deze vragen tegenkomen, want op google staan ook al soortgelijke problemen!

[ Voor 74% gewijzigd door thechib12 op 20-08-2011 00:59 ]

• thechib12
Ik moet dit topic toch even een schopje geven, want er is hier verbetering, maar ik stuit op een ander probleem!

Ik heb mijn VGA scherm (die met dvi blokje) in de goede aansluiting gedaan, ik krijg hier de goede resolutie, geen probleem

Mijn 24" samsung, heb ik een HDMI kabel voor gekocht, hij heeft wel de resolutie 1920x1080 (volgens de instellingen)

Alleen, hij vult mijn beeld niet, ik heb zwarte randen, ik kan het niet verhelpen, ik heb veel gegoogled, image scaling gebruikt in CCC, maar dat werkt dus ook niet!

Edit: Ik heb scaling options gevonden, waarbij ik in kan zoomen, nu heb ik het scherm gevuld gekregen, maar heb nu een beetje van dat vage onscherpe beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door thechib12 op 22-08-2011 18:55 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:51
thechib12 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:

Edit: Ik heb scaling options gevonden, waarbij ik in kan zoomen, nu heb ik het scherm gevuld gekregen, maar heb nu een beetje van dat vage onscherpe beeld.
Is dat niet een optie op je scherm?

• thechib12
Nee, bij catalyst control center van ATI

Opnieuw instaleren drivers van gpu en monitor heeft niet gewerkt!
ik heb nog steeds onscherpe kwaliteit!

EDIT: Hij is gefixt, gedaan door scaling+instellingen van monitor te veranderen!

Topic mag dicht

[ Voor 83% gewijzigd door thechib12 op 22-08-2011 21:56 ]

Pagina: 1