Kan geen verbinding maken met de NAS (osx)

Pagina: 1
Acties:

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 08:07
Vandaag merkte ik opeens dat ik niet meer bij mijn NAS (synology ds211) kon komen. (via Finder) Hij kwam niet meer onder het kopje "gedeeld" te staan. (eerst werd hij nog wel herkend als computer maar na een reboot, verschijnt hij helemaal niet meer.)

Ik had gevonden op Google dan je via cmd + k (in finder) de NAS kon vinden. Hier het ik het pad ingetypt want ik kan er wel via mijn browser in. Maar dan krijg ik de melding, dat er een probleem zich heeft voort gedaan. En dan ik de servernaam en IP-adres moet controleren. Maar die zijn naar mijn weten goed.

Weet iemand een manier hoe ik wel verbinding kan maken, want ik weet geen andere manieren...? (op google kon ik weinig vinden)

Alvast bedankt.

Heb een Mbp 2011 met OSX Lion, en DSM 3.2 (beta)

[ Voor 5% gewijzigd door Craztas op 19-08-2011 20:55 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Verbinden lukte voorheen wel?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Heb je toevallig geupgrade naar lion? (bekend probleem namelijk en eenvoudig op te lossen).
Wat voor protocol hebben we het over? (nfs/smb/appletalk)

• Craztas
@beatboxx Ja de verbinding lukte voorheen prima.
@job Lion heb ik. maar heb al DSM 3.2 draaien, weet niet of je dat bedoelde?
wat bedoel je precies met protocol? (heb er niet echt veel verstand van)
Heb wel wat gevonden in DSM, Windows bestandservice staat aan (smb). Mac bestandservice staat ook aangevinkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Craztas op 19-08-2011 21:08 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Naar 3.2 gaan is inderdaad een oplossing, er was ook een tweede oplossing (staat in het synology topic hier op Got).

Wat het protocol betreft was ik benieuwd welke je gebruikte en of je het probleem op alle protocollen hebt.
Als smb niet werkt kan je het eens proberen via appletalk of nfs.

• Craztas
Hmm, ik kan geen 2e oplossing vinden?

Ik gebruikte volgens mij afp; dan gebruik ik dus Apple Talk. Maar als ik die wil selecteren, zegt ie dat er geen zones beschikbaar zijn.

(Als ik bijvoorbeeld alleen smb probeer, moet ik dan mijn NAS en mbp herstarten?)

[ Voor 6% gewijzigd door Craztas op 19-08-2011 23:37 ]

Pagina: 1