Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 23:41
Ik heb sinds een week een heel vreemd probleem op m'n Windows XP systeem.

Op volstrekt willekeurige momenten gebeurt een van de volgende dingen: Er verschijnt ergens een 'rechtermuis'-menu; of Firefox wil opeens alle tabbladen sluiten; een window verliest zomaar de focus; mijn muispointer verdwijnt en zit opeens aan de andere kant van het scherm. Zelfs in "Oblivion" loop ik soms opeens in third-person mode, terwijl ik weet dat ik de 'T' toets niet aangeraakt heb.
In de ergste gevallen werkt hierna klikken op vensters ook niet goed meer en helpt alleen het sluiten ervan met Ctrl-Alt-Del.

Het lijkt alsof Windows een reeks niet bestaande toets-aanslagen of muisklikken ontvangt. Maar ik heb niets aan mijn muis- of keyboardhardware veranderd. Wel heb ik vorige week een X-fi geluidskaart geinstalleerd, maar die heb ik al troubleshootend eruit gehaald en alle Creative-software eraf gegooid. Maakte geen verschil.

Om een virus uit te sluiten heb ik drie verschillende scanners op mijn PC losgelaten. Clean. Ik zou niet weten wat ik verder nog kan proberen. En aangezien de problemen soms een paar uur lang niet optreden, is troubleshooting nogal traag.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? :-(

[ Voor 5% gewijzigd door VSA100_victim op 19-08-2011 20:10 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan vertellen wat voor muis en toetsenbord je hebt. Is het bv een draadloos setje? Is het nieuw? Zijn de batterijen bijna leeg? Heb je de connectie al eens hernieuwt? Zit er anders iets dat kan storen in de buurt?

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 19-08-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
- Logitech Pilot mouse (optical, PS/2, aan een draadje) van weet ik niet hoeveel jaar oud.

- Logitech Deluxe 250 PS/2 toetsenbord, ook aan een draadje. Nog geen vier maanden oud.

Ja ik heb de pluggen er al meerdere keren uit, en weer ingedaan. (natuurlijk wel als de PC uitstaat, aangezien het PS/2 is)

Wat zou er volgens jou kunnen storen? Ik heb niets nieuws in of bij de PC geplaatst. Behalve een nieuwe speakerset, maar die stond op sommige momenten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
klinkt nogal simpel, maar probeer ook eens een ander toetsenbord en muis. Ik herken je problemen ook wel, maar dan wel bij een draadloze set waarvan de batterijen leeg waren. Ook vreemde keystrokes, wandelende cursor etc.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koppel de toetsenbord en muis af en kijk 30min of er iets raars gebeurt, zoja ligt het niet aan tobo/muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
Zoals ik al zei, duurt het soms uren voordat er iets raars gebeurt. Volstrekt willekeurig. En zonder toetsenbord en muis kan ik moeilijk testen of m'n programma's normaal werken niet?

Maar ik denk dat als het inderdaad aan de hardware ligt, dat het toetsenbord de hoofdverdachte is, al zie ik niet in hoe een muispointer opeens naar de andere kant van het scherm kan springen met een toetsenbord-commando.

Ik heb nog wel een oud toetsenbord liggen, alleen heeft die zo'n oude AT-connector. Ik moet ergens nog een AT/PS2 adapter hebben liggen. Grrr.

• VSA100_victim
Het probleem is inmiddels "opgelost". Ik heb een oudere Logitech muis aangesloten en daarmee treedt het probleem niet op. Het gekke is dat de "probleemmuis" op een andere pc gewoon goed werkt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Tja, je moet ook geen proefdieren gebruiken ;)
Denk dat het te maken heeft met interferentie van andere dingen in je pc die misschien via je muis worden herkent als bewegingen.. Heel raar ja, maarja, je hebt een nieuwe rat gekocht die het beter doet....
Pagina: 1