X-fi Fatal1ty en Creative Gigaworks S750 geen zijkanalen

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 11:04
Hoi mede tweakers,

Zoals de titel al aangeeft ik heb geen zijkanalen meer met deze geluidskaart. Deze heb ik wel altijd gehad op mij X-fi platinum maar door een moederbord upgrade kan ik deze niet meer gebruiken. De rest van de speakers werkt wel gewoon normaal (dwz front, center, rear en sub) verder zit alles kleur op kleur aangesloten.

heb als jacks zitten wisselen maar dit haalt niet veel uit, ook al de laatste nieuwe drivers geinstalleerd. Dit helpt ook niks.

Iemand nog een idee ??

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:25

M2M

medicijnman

Heb je de software wel op 7.1 ingesteld? Standaard surround staat op 5.1. Zowel in windows instellen als in de software van je geluidskaart. Als je alternatieve geluidskaartsoftware wil proberen, moet je PAX-FI eens proberen. Een sloot bugfixes en een stuk stabieler. En wel regelmatig updates, dat creative toch wel vergeet.

-_-

• E-razor1984
jawel zowel windows als de creative software staan ingesteld op 7.1 maar het viel mij net op dat er achterop de sub 4 aansluitingen zitten (groen, grijs, oranje en zwart) deze zijn ook allemaal aangesloten. Nu zitten er aan de andere kant van de kabel 3 stekkers (groen, oranje en zwart) er zitten hier dus kanalen in gecombineerd. denk dat ik een ander kabeltje moet hebben :S

• M2M

M2M

medicijnman

kleur op kleur klopt altijd. Check in ieder geval de boekjes eens, want je hoort 4 kabeltjes te hebben.

Wat je nog wel kunt doen is de rear speakers op de side aansluiting pluggen. Dan weet je in ieder geval of er wel signaal staat op de side uitgang.

Dit snap ik ook niet: http://ask.creative.com/w...s/s750_6.1_connection.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 19-08-2011 19:40 ]

-_-

• E-razor1984
Heb ff een extra kabeltje er tussen gehangen om grijs en grijs te verbinden, en het werkt nu. De kabel die bij de speakers geleverd zat was deze
Afbeeldingslocatie: http://ask.creative.com/wwimages/speakers/T7700_Cables1.jpg

dus zoals je ziet mis je de grijze aansluiting. Is misschien handig om rekening mee te houden in het vervolg voor andere mensen :)

[ Voor 22% gewijzigd door E-razor1984 op 19-08-2011 19:44 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Ja, maar waar komt dat ene grijze stekkertje nu vandaan?

Is dat dezelfde als zwart (rear)? of een mix tussen front en rear?

Wel vaag allemaal...

-_-

• E-razor1984
M2M schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:44:

Wel vaag allemaal...
dit is de kabel die bij de speakerset zit de 4 stekkers zitten achter op de subwoofer en de 3 aansluitingen zitten op je geluidskaart. Er zit dus ergens een las midden in die kabel die wat aders combineert.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Klopt, die rechterbundel heeft zo te zien eea. gecombineerd.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

M2M schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:44:

Wel vaag allemaal...
Grijs en zwart van links zijn gekoppeld in zwart aan de rechterkant. De rechter jack heeft ook meer dan twee ringen. Maar om echt 7.1 geluid te krijgen moet je in het geval van mini-jack met vier kabels werken. Elke kabel is normaliter twee kanalen en vier maal twee is acht kanalen en dus 7.1.

Volgens mij is de 7.1 van Creative dus niets meer dan een 5.1 met (softwarematige) upscale. Native 7.1 hoort vier kabels te hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• M2M

M2M

medicijnman

Ach verrek ja... Nu zie ik het ook. De oranje en zwarte stekker hebben 4 aders ipv de standaard 3. Dus er zijn wel 8 kanalen in totaal, maar dan alleen compatable met een speciale geluidskaart?

-_-

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:23
FeaR schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Grijs en zwart van links zijn gekoppeld in zwart aan de rechterkant. De rechter jack heeft ook meer dan twee ringen. Maar om echt 7.1 geluid te krijgen moet je in het geval van mini-jack met vier kabels werken. Elke kabel is normaliter twee kanalen en vier maal twee is acht kanalen en dus 7.1.

Volgens mij is de 7.1 van Creative dus niets meer dan een 5.1 met (softwarematige) upscale. Native 7.1 hoort vier kabels te hebben.
Misschien een gevalletje verkeerde kabels in de verpakking? Want zoals ik het begrijp waren de aansluitingen er wel, maar kwam hij 'simpelweg' een plug te kort aan de kabel... aangezien de TS het wel voor elkaar kreeg door een losse kabel daarvoor te gebruiken...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar en niet hier.

Je vraag gaat over audiodevices, sterker nog audiodevices die Hi-Fi-pretenties hebben. Waarom niet gewoon gelijk in Audio en HiFi posten :?

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1