Toon posts:

Geluidsset voor films en games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag die vast wel vaker is langs gekomen maar die ik niet zo snel terug kon vinden op het forum.

Ik zoek een nieuw speakers voor aan mijn computer. Op t moment gebruik ik een 5.1 surround dvd speler, deze begint langzaam aan de kwaliteit te verliezen die hij had. Voornamelijk wil ik de speakers gaan gebruiken voor films en muziek luisteren (met veel lage tonen) maar eens in de zoveel tijd wil ik ook nog wel eens gamen.

Mijn budget is maximaal 150 euro. De computer is nu voorzien van een onboard kaartje met 6 gekleurde ingangen (groen, roze etc.), evt kan hier nog een 5.1 geluidskaart (sweex) bij komen, of wanneer jullie denken dat het slimmer is een volledig nieuwe kaart.

Een subwoofer met geweldig geluid is wel een must :9~

Alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:25

M2M

medicijnman

Ik zou die sweex geluidskaart achterwege laten. Geluidschippies onboard zijn prima, als je een beetje modern moederbord hebt. Wil je echt betere geluidskwaliteit uit je geluidskaart, dan zul je flink wat moeten investeren in een beter model. En dan heb je ook een veel duurdere geluidsinstallatie nodig om het verschil hoorbaar te maken.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:23:
Ik zou die sweex geluidskaart achterwege laten. Geluidschippies onboard zijn prima, als je een beetje modern moederbord hebt. Wil je echt betere geluidskwaliteit uit je geluidskaart, dan zul je flink wat moeten investeren in een beter model. En dan heb je ook een veel duurdere geluidsinstallatie nodig om het verschil hoorbaar te maken.
Heb een MSI 880GM-E41, redelijk nieuw ding zover ik weet.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat vind je van de setjes van Logitech? Die hebben altijd enorm veel bas. Ze zijn wel minder geschikt voor muziek.

Als je liever kwaliteit wilt (vooral voor muziek) dan kan je beter twee vloerstaanders kopen en een losse versterker, allebei tweedehands. Maar dan heb je geen surround.

[ Voor 75% gewijzigd door TBTL op 19-08-2011 20:41 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:20:
De computer is nu voorzien van een onboard kaartje met 6 gekleurde ingangen.
Vier uitgangen en twee ingangen ;)
  • Groen - uitgang voor front left en front right
  • Zwart - uitgang voor rear left en rear right
  • Oranje - uitgang voor center en subwoofer
  • Grijs - uitgang voor side left en side right
  • Roze - ingang voor microfoon
  • Blauw - lijningang
Maar dat ter zijde. Ik zou met een budget van 150 euro geen cent uitgeven aan een nieuwe geluidskaart. Met een setje van 150 euro (min de geluidskaart) ga je daar toch geen baat bij hebben. Nadeel van de 150 euro is wel dat je uit gaat komen bij de standaard merken als Logitech en wellicht Creative. De andere merken op de markt die ook PC-setjes hebben zijn over het algemeen wat duurder. Wat je nog zou kunnen proberen is tweedehands een Z-5500 te scoren, die gaan soms voor relatief weinig weg. Maar is ook vooral wet van vraag en aanbod natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:37:
Wat vind je van de setjes van Logitech? Die hebben altijd enorm veel bas. Ze zijn wel minder geschikt voor muziek.

Als je liever kwaliteit wilt (vooral voor muziek) dan kan je beter twee vloerstaanders kopen en een losse versterker, allebei tweedehands. Maar dan heb je geen surround.
Jaa logitech setjes had ik al naar gekeken alleen fx-500 als ik me niet vergis vind ik wel mooi (ruim binnen het budget en zo te halen bij de winkels hier) enzo maar wil graag een upgrade daarvan zeg maar. En die staanders kun je toch ook actief kopen of zeg ik iets verkeerds.
Vier ingangen en twee uitgangen
Groen - uitgang voor front left en front right
Zwart - uitgang voor rear left en rear right
Oranje - uitgang voor center en subwoofer
Grijs - uitgang voor side left en side right
Roze - ingang voor microfoon
Blauw - lijningang
Haha weet ik eindelijk wat wat is.
Maar dat ter zijde. Ik zou met een budget van 150 euro geen cent uitgeven aan een nieuwe geluidskaart. Met een setje van 150 euro (min de geluidskaart) ga je daar toch geen baat bij hebben. Nadeel van de 150 euro is wel dat je uit gaat komen bij de standaard merken als Logitech en wellicht Creative. De andere merken op de markt die ook PC-setjes hebben zijn over het algemeen wat duurder. Wat je nog zou kunnen proberen is tweedehands een Z-5500 te scoren, die gaan soms voor relatief weinig weg. Maar is ook vooral wet van vraag en aanbod natuurlijk.
ja ik zou eventueel het budget kunnen opschroeven als er een nieuwe geluidskaart bij moet, zal marktplaats wel even afspeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels als een z-5500 voor 175 euro op marktplaats gezien die ook nog eens in me woonplaats is, zal wel even een afspraak maken om te kijken en luisteren. Mochten er nog betere ideeen zijn, wees dan vrij om het neer te zetten.

dankje voor de mensen die al geholpen hebben ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Denk dat je voor 175 euro met een Z-5500 één van de completere 5.1 setjes neer zet voor dat bedrag. Wel even letten of de Z-5500 die je gaat bezichtigen geen last heeft van het plopjes-probleem.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:14:
Denk dat je voor 175 euro met een Z-5500 één van de completere 5.1 setjes neer zet voor dat bedrag. Wel even letten of de Z-5500 die je gaat bezichtigen geen last heeft van het plopjes-probleem.
Zal wel even opzoeken wat het plopjes probleem precies is, dan zal ik er sowieso letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus stel ik wil kijken of die het heeft moet ik bijvoorbeeld luisteren naar muziek bij diegene en dan zorgen dat me vader me smst? ivm met de velden, of alleen specifiek bij lampen etc
Pagina: 1