je eigen wifi hacken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419352

Topicstarter
ik zal meteen to the point komen, mijn tante is het wachtwoord van haar wifi vergeten (WPA2), nu heeft ze mij even gevraagd of ik dat even kan 'regelen', nu heb ik even op het web gezocht wat verhalen gelezen en het met het programma aircrack-ng geprobeerd maar daar moet ik zelf ddl's toevoegen omdat het een windows is ( geen idee hoe ik dit moet doen 8)7 ).
nu mijn vraag, weet iemand hier een makkelijkere manier of de ddl's die ik moet hebben.
alvast bedankt,
B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 13:09

Stoffel

Engineering the impossible

Doe gewoon een reset van het access point/de router? Dan kun je hem helemaal opnieuw instellen en ben je ook klaar. Meestal zit er een klein gaatje met een knopje erachter, waar je een pen/iets anders kleins in kan stoppen om de reset uit te voeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Stoffel op 19-08-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:15

D4NG3R

kiwi

:)

Het simpelweg resetten van de router/acces point zal veel simpeler/sneller zijn. Vaak is het een kwestie van een reset knopje (voor een paar seconden) indrukken.

Om welke router/accespoint gaat het?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 419352 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:04:
ik zal meteen to the point komen, mijn tante is het wachtwoord van haar wifi vergeten (WPA2), nu heeft ze mij even gevraagd of ik dat even kan 'regelen', nu heb ik even op het web gezocht wat verhalen gelezen en het met het programma aircrack-ng geprobeerd maar daar moet ik zelf ddl's toevoegen omdat het een windows is ( geen idee hoe ik dit moet doen 8)7 ).
nu mijn vraag, weet iemand hier een makkelijkere manier of de ddl's die ik moet hebben.
alvast bedankt,
B
Of (als je bovenstaande reacties hebt doorgenomen en het niet baat), je koppelt je router aan op je PC en tracht zo het wachtwoord te wijzigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2011 17:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04 23:03

HaX0r

n00b

Astu.
http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=cracking_wpa

Goed lezen dan kom je er wel uit. ;)

@Stoffel - Hij vraagt hoe hij hem moet hacken. ;)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
Een reset lijkt me hier wel echt aan de orde, mocht dat om welke reden dan ook niet lukken, dan kan je altijd! nog kijken bij een van de pcs die al wel aangemeld zijn, en kan je kijken wat het wachtwoord is. Mochten er geen pcs werken, en werkt een reset niet, dan moet je maar Backtrack5 downloaden, airomon-ng start doen, aircrack-ng etc etc. (veel youtubefilmpjes hierover te vinden). Maar dit is echt tijdrovend in verhouding met even in je windows checken wat het wachtwoord nou was.

Als je een Win7 pc heb die wel is aangemeld:
Je klikt op je Wireless logotje bij je klok, dan rechtsklik op de verbinding, properties, en dan show characters ;)

@hieronder Helaas is alles te hacken, maar in dit geval moet ik gelijk geven, geen clients=geen handshake= No go. (Je moet deautoriseren en dan de handshake opvangen, dat kan niet zonder clients)

[ Voor 26% gewijzigd door Biersteker op 19-08-2011 17:14 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

En volgens mij is WPA2 nog helemaal niet te hacken (of in ieder geval niet makkelijk).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is dat niet alleen te hacken met behulp van een dictionary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
daarnaast lijkt het me nogal illegaal en is het dus ook illegaal om hier te vertellen hoe het zou moeten?

Ik ben ook wel benieuwd naar het wachtwoord van mijn buurjongen,...kan ik mijn internet opzeggen en op zijn router werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 09:28

mace

Sapere Aude

Inloggen op de router en het wachtwoord achterhalen met Asterisk Key (Soms werkt dit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
@OliverBB, er is niets illegaals aan het hacken van je eigen wifi, of in opdracht van de eigenaar. Dit valt in mijn ogen onder zeer openbare kennis (Moet je eens op youtube zoeken naar BT5 WPA2 crack)
Wat jij dan weer wilt is niet alleen illegaal (andermans netwerk) maar ook heel stom aangezien jij dan met je pc ook in zijn netwerk staat, en iedereen op dat netwerk dus een "vreemde" pc ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:11:
En volgens mij is WPA2 nog helemaal niet te hacken (of in ieder geval niet makkelijk).
WPA2 is ook te achterhalen, alleen zal het lastig worden aangezien er waarschijnlijk niemand gebruik maakt van het netwerk. Anders kan je aan de hand van de data (uiteindelijk) de key wel terugkrijgen of een hash daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285907

Anoniem: 419352 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:04:
alvast bedankt,
B
Je moet je router wel reseten. om WPA(2) te kraken heb je een WPA handshake nodig die je alleen maar krijgt door een verbinding te leggen tussen het accespoint en de computer. en stel je hebt die, dan moet je het wachtwoord nog bruteforce wat wel even tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Zijn er nog clients? Dus aangesloten wifi verbindingen? Zo ja, ben je echt zo klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
mace schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:16:
Inloggen op de router en het wachtwoord achterhalen met Asterisk Key (Soms werkt dit :P )
In mijn ervaring geven door providers geleverde routers tegenwoordig gewoon clear-text het password te zien als je inlogt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Bij 1 pc in huis die niet weer aan wil melden:
Laptop/pc met kabel aan AP koppelen en middels de web-interface het wachtwoord resetten naar 1 die jij kunt onthouden. Die met een post-it onderop het AP plakken zodat de gebruiker het zelf kan terugzoeken..

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 13:46
Ben het met Stoffel eens, gewoon resetten die hap. Breken is allemaal verloren energie.

Wat je zou KUNNEN doen is zo'n unhide proggie op windows zetten, kijken wat haar 'huidige' WPA2 wachtwoord is waarmee ze er niet meer op komt. Misschien dat ze een keer een karakter erbij/af heeft gehaalt per ongeluk en dat het op een 'oja' momentje uit loopt.

Anderzijds, waarom kan je niet gewoon via een kabel inloggen op die access point? Gewoon, kabel, klaar? (of heb ik wat gemist)

Haha, spuit 11, met hierboven & spuit 12 hierbeneden })

offtopic:
Leuk om te zien dat er gelijk 14 reacties zijn waarbij geeneen aan een draadje denken. Is dat deprecated sh!t geworden ofzo :+ ?

[ Voor 19% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-08-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
laptopje met een snoertje aan de router hangen en de router ingaan? 9 vd 10x is de webinterface gewoon onbeveiligd of default login, en vrijwel altijd kun je zo de key uitlezen (of opnieuw instellen)

spuit11 met die hierboven....

ps: als ze laptopje aansluit kan je dat zelfs op afstand doen met teamviewer oid

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 19-08-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
@linux-tux, je hoeft helemaal geen unhide proggie te downloaden, dit zit tegenwoordig standaard in windows7, echt letterlijk, show characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32
Wilde hetzelfde typen als Biersteker, dan maar alleen het plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qc6ONwnTPnacu67euQnRU68e/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 13:46
Biersteker schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:23:
@linux-tux, je hoeft helemaal geen unhide proggie te downloaden, dit zit tegenwoordig standaard in windows7, echt letterlijk, show characters.
Sorry, zie m'n nick :$ ...
W7 sporadisch aangeraakt, net als vista. XP ken ik nog wel ... een beetje :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 16:00
Dennahz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:11:
Er is iemand geweest die in een half uur een WPA2 code kraakte, hij gebruikte Amazon's cloud (welke weer Tesla's gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Biersteker schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:20:
Zijn er nog clients? Dus aangesloten wifi verbindingen? Zo ja, ben je echt zo klaar
Je kunt dan inderdaad de sleutel/wachtwoord van die pc afhalen. Zit simpel ergens opgeslagen, met wat googlene kun je snel genoeg vinden hoe.

Maar dan nog is het handig als het wachtwoord van de router achterhaald wordt en als je dat niet kunt achterhalen, en het is niet default, dan dus die een fabrieks reset geven.

Maar bedenk dat je wellicht gegevens van de provider nodig hebt om dan weer op internet te komen..... (welke?)

aircrack werkt alleen als er reletief veel verkeer is, en als er geen client aangelogd is zal dat er dus niet zijn. Als die er wel is kun je je beter op de cleint richten.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 19-08-2011 17:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Biersteker schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:17:
@OliverBB, er is niets illegaals aan het hacken van je eigen wifi, of in opdracht van de eigenaar. Dit valt in mijn ogen onder zeer openbare kennis (Moet je eens op youtube zoeken naar BT5 WPA2 crack)
Wat jij dan weer wilt is niet alleen illegaal (andermans netwerk) maar ook heel stom aangezien jij dan met je pc ook in zijn netwerk staat, en iedereen op dat netwerk dus een "vreemde" pc ziet)
FYI, en voor anderen ook:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruikWachtwoorden en firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om pc's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst of onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming omdat wij deze toestemming met geen mogelijkheid kunnen controleren.
Bron.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
"Er is iemand geweest die" en "Ik heb gelezen dat". Handig hoor.

WPA(2) Is prima te kraken, AP met RADIUS ook. Probleem is dat je AP dan wel in gebruik moet zijn. Nu is het kraken op de scriptkiddie methode gewoon zinloos, om dat je ten eerste niet weet wat je doet, en ten tweede het waarschijnlijk niet lukt. (zie 1e reden). Vanaf Windows kan het wel, maar echt aanraden zou ik het niet doen.

Wat misschien beter is, is het probleem oplossen. Dus ga niet 'het netwerk' proberen te 'hacken' (er is geen hack, maar gewoon hergebruik van tools en een handleiding van derden - zij hebben het hacken voor je gedaan), maar zorg gewoon dat je in de AP kan. Reset, ethernet, of keys uit een ander systeem dat wel toegang heeft halen. Desnoods met Cain of SIW of WirelessPassView o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419352

Topicstarter
ik zoeken naar de router, de router gevonden ik de laptop aansluiten vind ik een blaadje met daarop het wachtwoord onder de router geplakt :) en klusje geklaard
toch bedankt voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
u_nix_we_all schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:27:
[...]

FYI, en voor anderen ook:

[...]

Bron.
Okee cool.
Ervan uitgaande dan de topic starter een degelijke kerel/vrouw is, heeft hij genoeg info voor nu. Ik ga ervan uit dat hij niet liegt over het feit dat zijn tante hem om hulp heeft gevraagd.
Anoniem: 419352 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:29:
ik zoeken naar de router, de router gevonden ik de laptop aansluiten vind ik een blaadje met daarop het wachtwoord onder de router geplakt :) en klusje geklaard
Lol ;), altijd die Post-its

[ Voor 27% gewijzigd door Biersteker op 19-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik denk dat hij het al opgelost heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
Voortaan dus eerst even kijken voordat je meteen een topic opent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Had je dat niet even kunnen doen voordat je op tweakers over hacken begint :P . Of bedacht je pas onder de router te kijken nadat hier werd voorgesteld om er een briefje onder te plakken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aloys schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:33:
[...]

Had je dat niet even kunnen doen voordat je op tweakers over hacken begint :P . Of bedacht je pas onder de router te kijken nadat hier werd voorgesteld om er een briefje onder te plakken ;) .
Misschien zat het briefje over het reset-gaatje heen geplakt :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik knikker dit topic even op slot, todat de mods van netwerken er zijn geweest om dit te beoordelen.
Betwijfel of we dit soort topic toestaan op tweakers :). Zo wel, dan gaat hij vanzelf weer open :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.