Windows 7 Knipprogramma slaat screenshots niet op...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 08:47
Ik heb een raar probleem, ik draai een clean install van windows op mijn nieuwe xps 15 laptop.

Ik maak af en toe eens gebruik van het windows knipprogrammatje, als ik het tooltje dus open kan ik gewoon zoals op mijn vaste pc een schermafbeelding maken. Maar eenmaal ik probeer om de afbeelding op te slaan loopt het mis, als ik op opslaan als klik in het menu dan gebeurt er helemaal niks, dus ik kan mijn gemaakte afbeelding niet opslaan. :?
Als ik vervolgens het programma wil afsluiten dan krijg ik een melding of ik mijn afbeelding wil opslaan of niet, als ik dan op ja klik dan gebeurt er weer helemaal niks en sluit het programma gewoon af... :-(

Ik heb al geprobeerd om mijn videodrivers opnieuw te installeren, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 20:57
Net even snel getest, geen prob hier. Is je installatie helemaal up-to-date?

Daarnaast kun je de windows logboeken eens even doorlopen of je daar iets ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Mijn windows installatie is volledig up-to-date en ook in de logboeken kan ik niks vinden dat wijst op een fout of probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 20:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En Opslaan Als..., ipv Opslaan? Staat de afbeelding toch Afbeeldingen/Mijn Afbeeldingen onder Knipsel*?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Als ik opslaan als kies dan gebeurt er ook niets, de afbeelding wordt ook nergens opgeslagen op mijn harde schijf.

Heb verder ook al geprobeerd om het programma op te starten als admin maar het blijft hetzelfde, zal ook nog eens proberen in veilige modus...

EDIT: heb zojuist ook eens geprobeerd in veilige modus maar ook dan kan ik niks opslaan...

[ Voor 15% gewijzigd door glennvho op 19-08-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 20:32
Dit is geen oplossing voor je probleem maar je kunt via een omweg wel je screenshot op slaan door hem te kopieren naar je klembord en hem dan plakken in je afbeeldingen of gebruiken in een ander programma.

Je kunt kijken of Knipprogramma bij Windows Onderdelen in- en uitschakelen staat, (Configuratiescherm -> Programmas en Onderdelen).
Als hij daar staat kun je hem uitschakelen of eventueel verwijderen en hem dan weer inschakelen of opnieuw installeren met behulp van je Windows installatieschijfje.

Je kunt ook in het Microsoft Helpcenter kijken naar een artikel over een soortgelijk probleem en dan de FixIt assisten uitvoeren mocht die beschikbaar zijn voor jouw probleem.

rob2911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
rob2911 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:48:
Dit is geen oplossing voor je probleem maar je kunt via een omweg wel je screenshot

op slaan door hem te kopieren naar je klembord en hem dan plakken in je afbeeldingen of gebruiken in een ander programma.

Je kunt kijken of Knipprogramma bij Windows Onderdelen in- en uitschakelen staat, (Configuratiescherm -> Programmas en Onderdelen).
Als hij daar staat kun je hem uitschakelen of eventueel verwijderen en hem dan weer inschakelen of opnieuw installeren met behulp van je Windows installatieschijfje.

Je kunt ook in het Microsoft Helpcenter kijken naar een artikel over een soortgelijk probleem en dan de FixIt assisten uitvoeren mocht die beschikbaar zijn voor jouw probleem.
Hij staat niet bij "Windows Onderdelen in- en uitschakelen", zou hij daar normaal wel moeten tussen staan?

Ook kan ik niets vinden in het microsoft helpcenter over dit probleem jammer genoeg.

Edit: Ik heb toch nog eens in "Windows Onderdelen in- en uitschakelen" zitten snuffelen en daarbij heb ik Tablet pc onderdelen uitgeschakeld en vervolgens opnieuw opgestart en het probleem is verholpen! :)

[ Voor 9% gewijzigd door glennvho op 28-08-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684665

Ik vond deze oplossing op een engelse site. Het heeft mijn probleem opgelost.

I had this problem too, but I got it working again.

I, like a lot of people, get really annoyed by all the default "My" folders, so I deleted the My Pictures, My Music, and My Videos folders from under my profile. I noticed they get recreated any time you launch Windows Media Player. I avoid WMP in favor of VLC anyway, so those folders didn't come back.

That's when I noticed the Snip Tool didn't work. On a hunch, I launched WMP and it recreated the My folders. Once My Pictures existed again, the Snip Tool "Save As..." dialog, and Close/Save dialog starting working again.

This might not work for everyone, but it's a thought. I can live with the My Pictures folder to have a functioning built-in screen capture tool.
Pagina: 1