Toon posts:

Harde schijf nog te redden!?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vriendje en ik zijn ingeschakeld om de compu van de tante van mijn vriend weer leven in te blazen...
Gisteren ff gekeken en hij heeft het moeilijk met een sectortje ergens... (hij had bij haar een boot failure van de hd gegeven, maar bij ons wilde die wel booten, wilde naar veilige modus gaan maar bleef hangen op scandisk) hij blijft precies in de systeem map van windows hangen (of iig in de windows map)
hij kan de scandisk niet normaal uitvoeren, komt niet in windows, ziet de schijf slecht in dos en hij ratelt wel zeer vreemd...

Na de geluidskaart eruit te hebben gesloopt ging ie wel sneller maar bleef dezelfde dingen houden... (schoonpaps had geluidskaart en cd-writer erin gebouwd en sindsdien vertoont ie kuren)
Het is al een oud compuutje, een pent 200 mhz uit 97...

Zaterdag gaan we de boel op diskettetjes proberen te krijgen wat nog te redden is (er staan allerlei belangrijke dingen van school op aangezien ze lerares is) en dan de boel formateren en opnieuw installeren...
Is dat het wel waard of is de harde schijf gewoon dood!?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

als je em straks formateert ff de volledige check, doen, bad sectors opnieuw laten controleren.

op basis van die resultaten zul je moeten beslissen of je er een nieuwe HD in hangt of dat ie nog goed genoeg is voor herinstallatie

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 00:39
ondanks mijn waarschuwing(viptweak afzieken) deze raad >:)

zet hem als 2e hdd ergens in de comp en gaa met resueu software in de weer. (vb lost en found, beter teramizu) duurt een poosje (tot 10uur!!) mar werkt zeer goed...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 12:05 schreef psygho het volgende:
ondanks mijn waarschuwing(viptweak afzieken) deze raad >:)

zet hem als 2e hdd ergens in de comp en gaa met resueu software in de weer. (vb lost en found, beter teramizu) duurt een poosje (tot 10uur!!) mar werkt zeer goed...
Ik moest ff denken: waarschuwing en dan niet meer mogen posten:? ik had natuurlijk die waarschuwing gegeven:D
Maar iig bedankt voor je advies! Ik zal kijken wat ik kan doen...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 00:39
geeft nix, was ook al >:) bedoelt, die teramisu, als je daar ehm wat info van moet hebben, moet je ff mailen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:25
Die teramisu geval werkt PERFECT heb gelukkig mijn email vanaf 1-3-2001 terug :)
Pagina: 1