Wake Up Lan via Internet werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste forumleden,

Begin deze week lukte het mij om via internet een Magic Packet te versturen naar de HTPC (Home Theater PC) en deze vanuit de S5 powerstate te ontwaken. De HTPC hangt aan de Livebox en de Livebox werkt dan als router
Via LAN lukte het ook (van mijn ander PC via de livebox naar de HTPC)!

In mijn Livebox had ik poort 9 (UDP protocol) opengezet en daaraan mijn IP adres gekoppeld die wordt toegewezen aan mijn HTPC.

Volgens mij maakt dat niet uit, want als de HTPC uitstaat dan weet volgens mij de Livebox niet wie 192.168.1.xxx is

Nu lukt het mij met geen mogelijkheid meer om via internet (o.a. via http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx en http://www.remotewakeup.com/en/index.php) mijn HTPC te ontwaken.

Omdt het via LAN wel wil, zit het hem in de LIVEBOX. Wat moet ik doen wil ik het weer functioneel krijgen? Ik had de livebox al een harde reset gegeven, maar helaas helpt dat niet.

Ik begrijp niet dat het nu niet meer werkt.

Hopelijk zit hier iemand bij die mij kan ondersteunen om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toevallig een nieuw IP gekregen van je provider?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 14:56
je htpc heeft nu een ander ip? zet deze vast op het mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:36:
Toevallig een nieuw IP gekregen van je provider?
Nog even gecheckt. Ook bij andere sites, maar deze is hetzelfde gebleven.

Moet ik het MAC adres dan invullen daar waar het IPadres staat inde LIVEBOX???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
M. Mulder schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:54:
[...]

Nog even gecheckt. Ook bij andere sites, maar deze is hetzelfde gebleven.

Moet ik het MAC adres dan invullen daar waar het IPadres staat inde LIVEBOX???
Ik heb 'in' de netwerkkaart van de HTPC het mac-adres ingevuld bij netwerkadres. En hopla hij start nu eindelijk op na het geven van een commando via internet met een MP.

En zo is er weer een halve dag om, maar het doel is behaald! ;)

Bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Te vroeg gejuigd :|

Ik kom thuis en probeer hem weer via het internet te starten en het lukt in eens niet meer. Rara???

Nog wel steeds via LAN

Met WOLsniffer krijg ik wel steeds een pakketje binnen, zonder dat ik opdracht geef. Is dat niet vreemd? Ik krijg haast het gevoel dat iemand van de site waarop je die commando's kunt geven gebruik maakt van die database. Echter start mijn PC niet spontaan, dus weet ik niet of ik dit juist heb.

Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Op meerdere forums kom ik tegen dat de Livebox niet meer dan 15 minuten onthoudt welk MAC adress er gekoppeld is aan het IP-adres. Dat wordt bijgehouden in een ARP lijst, dacht ik.

Ook kan de Livebox niet broadcasten, dus als ik 192.168.1.255 invoer dan gaat hij dat niet naar alle PC's doen. Ik kan hem dus net zo goed (het gaat n.l. om 1 PC) naar dat vaste IP-adres laten sturen (forwarden)

Dit is mij idee, waarvan ik vermoed dat het gaat werken, ddoor een extra router toe te voegen:
  • In de Livebox forwarden naar het IP-adres van de router en poort 9 openzetten.
  • In de router die erachter hangt een regel toevoegen om te forwarden naar de desbetreffende PC (UDP, poort 9, IP adress van PC)
  • Omdat de router wel een ARP lijst heeft en dus onthoudt kan de magic packet worden doorgestuurd naar het MAC-adres van de NIC in de PC die ik wil ontwaken.
IP nummer met bijbehorend MAC-adres?

Ik heb niet veel verstand van netwerken, dus kan iemand verifieren of dit de oplossing is? Of kan het nog ergens met een policy/setting in de Livebox.
Ik heb geen extra router, dus kan ik het niet testen nu.

Kan ik niet met een Telnet commando een regel toevoegen in de ARP lijst?

[ Voor 11% gewijzigd door M. Mulder op 20-08-2011 12:26 ]

Pagina: 1